Η Amazon.com Inc. παρουσιάζει στις Ηνωμένες Πολιτείες ένα νέο εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης με την ονομασία Help Me Decide, σχεδιασμένο να προτείνει συγκεκριμένα προϊόντα σε αγοραστές που δυσκολεύονται να επιλέξουν μέσα στην ατελείωτη γκάμα του ηλεκτρονικού της καταστήματος.
Το εργαλείο, που λειτουργεί μέσω μεγάλων γλωσσικών μοντέλων (LLMs), αναλύει το ιστορικό αγορών του χρήστη, τις περιγραφές προϊόντων και τις κριτικές, ώστε να εντοπίσει το προϊόν που ταιριάζει καλύτερα στις προτιμήσεις του.
Πώς λειτουργεί
Το Help Me Decide εμφανίζεται στην κορυφή της σελίδας ενός προϊόντος, όταν ο χρήστης έχει εξετάσει πολλά παρόμοια είδη — ένδειξη ότι βρίσκεται σε δίλημμα.
Με το πάτημα ενός κουμπιού, η Amazon προτείνει μία και μόνο επιλογή, συνοδευόμενη από σαφή εξήγηση για το γιατί θεωρείται «η καλύτερη».
Οι χρήστες μπορούν επίσης να ζητήσουν εναλλακτικές, πιο ακριβές ή πιο οικονομικές, ανάλογα με τις ανάγκες τους.
Για παράδειγμα αν κάποιος αναζητά σκηνές κατασκήνωσης και έχει αγοράσει στο παρελθόν υπνόσακους για προστασία από το κρύο και ορειβατικά παπούτσια για παιδιά, το σύστημα μπορεί να του προτείνει μια τετράκλινη σκηνή για όλες τις εποχές ως την πιο κατάλληλη επιλογή.
Η Amazon έχει ήδη ενσωματώσει τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης στην εμπειρία αγορών, αναφέρει το Bloomberg. Το 2024 λάνσαρε τον Rufus, έναν AI βοηθό που απαντά σε ερωτήσεις πελατών και τους καθοδηγεί στις αναζητήσεις τους. Το νέο εργαλείο, όμως, κάνει ένα βήμα παραπέρα: αντί να προσφέρει πληροφορίες, παίρνει αποφάσεις — μια αλλαγή που θα μπορούσε να μεταμορφώσει τον τρόπο που αγοράζουμε online.
Στην αρχική του φάση, το Help Me Decide θα διατεθεί σε εκατομμύρια τυχαία επιλεγμένους χρήστες στις ΗΠΑ, μέσα από την εφαρμογή ή τον mobile browser της Amazon. Η εταιρεία το χαρακτηρίζει πιλοτική δοκιμή, με στόχο να αξιολογήσει την αποδοχή και τη χρήση του. Αν η ανταπόκριση είναι θετική, η διάθεση θα επεκταθεί σε όλους τους χρήστες τους επόμενους μήνες.
Ο νέος αγώνας δρόμου για το «έξυπνο εμπόριο»
Η κίνηση της Amazon εντάσσεται σε έναν ευρύτερο τεχνολογικό ανταγωνισμό για το μέλλον του online shopping, όπου η τεχνητή νοημοσύνη αντικαθιστά την κλασική αναζήτηση με πιο προσωποποιημένες εμπειρίες.
Περισσότεροι από ένας στους τρεις καταναλωτές έχουν ήδη χρησιμοποιήσει εργαλεία AI για αναζήτηση προϊόντων, προτάσεις και εντοπισμό προσφορών, σύμφωνα με έρευνα της Adobe Inc. σε 5.000 άτομα τον Σεπτέμβριο.
Παράλληλα, ο μεγάλος αντίπαλος της Amazon, η Walmart Inc., ανακοίνωσε συνεργασία με την OpenAI, επιτρέποντας στους πελάτες της να περιηγούνται και να αγοράζουν προϊόντα μέσω του ChatGPT. Η συμμαχία αυτή θεωρείται απειλή για την κυριαρχία της Amazon ως του πρώτου σημείου αναζήτησης για τους Αμερικανούς καταναλωτές.

