Η διαθήκη του Giorgio Armani, που δημοσιοποιήθηκε την Παρασκευή, σηματοδοτεί μια νέα φάση για τον ιστορικό ιταλικό οίκο. Ο σχεδιαστής, που κράτησε μέχρι τέλους την ανεξαρτησία της Giorgio Armani SpA, προετοίμασε το έδαφος για μια στρατηγική σύμπραξη με έναν από τους κορυφαίους κολοσσούς της βιομηχανίας πολυτελείας.
Σύμφωνα με το κείμενο, το ίδρυμα Armani, μέλη της οικογένειας και ο στενός του συνεργάτης Leo Dell’Orco θα διαχειριστούν την εταιρεία, ενώ μέσα σε 18 μήνες θα προχωρήσουν στη διάθεση μεριδίου 15% σε έναν από τους προκαθορισμένους αγοραστές: την LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE, την EssilorLuxottica ή τη L’Oréal SA. Το μήνυμα είναι σαφές: η επόμενη μέρα του οίκου θα χτιστεί με την υποστήριξη ενός παγκόσμιου παίκτη.
Κύριο ρόλο θα διαδραματίσει ο Dell’Orco, στενός συνεργάτης και σύμβουλος του Armani, τον οποίο ο Ιταλός μεγιστάνας αποκαλούσε «δεξί του χέρι».
Υπό την ηγεσία του Armani, η εταιρεία κατάφερε να παραμείνει ανεξάρτητη και, από κάθε άποψη, οικονομικά υγιής, αλλά αντιμετώπισε δυσκολίες στην αύξηση των εσόδων, σε μια δύσκολη περίοδο για τον κλάδο των ειδών πολυτελείας, ο οποίος έχει πληγεί από την αύξηση των δασμών και τη μείωση της ζήτησης μετά την πανδημία.
Ο Armani είχε ανάμεικτα αποτελέσματα στην προσαρμογή στις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες: αρώματα όπως το Acqua di Gio, με άδεια χρήσης από την L’Oreal SA, είχαν καλή απόδοση σε έναν κόσμο που κυριαρχείται πλέον από τις online πωλήσεις. Η κλασική κομψή ανδρική ραπτική, σήμα κατατεθέν του Armani στην ακμή του, έχει αποδειχθεί λιγότερο αξιόπιστη επιλογή στο σημερινό πιο casual περιβάλλον.
Οι υψηλοί δασμοί και η πτώση της ζήτησης μετά την πανδημία έχουν πλήξει συνολικά τον κλάδο. Η διαθήκη, επομένως, δεν είναι απλώς μια προσωπική απόφαση· αποτελεί στρατηγική απάντηση στις πιέσεις που δέχονται όλες οι μάρκες.
Η πιθανή πώληση μεριδίου της Armani SpA σε έναν κολοσσό όπως η LVMH, η L’Oréal ή η EssilorLuxottica θα μπορούσε να αποτελέσει κομβική στιγμή για τον κλάδο. Η LVMH, για παράδειγμα, θα ενίσχυε περαιτέρω την κυριαρχία της, ενώ η L’Oréal θα εμβάθυνε την παρουσία της πέρα από την ομορφιά, σε έναν πλήρη οίκο πολυτελείας. Η EssilorLuxottica, με την ισχυρή της θέση στα γυαλιά και την eyewear αγορά, θα ενίσχυε θεαματικά το προφίλ της.