Η Hyundai Motor Co., η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Νότιας Κορέας, δημοσίευσε αποτελέσματα τρίτου τριμήνου που κινήθηκαν εντός των προσδοκιών, σε μια περίοδο όπου η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αναζητά σταθερότητα μέσα σε ένα τοπίο δασμών, τεχνολογικών μεταβάσεων και εντεινόμενου ανταγωνισμού.
Τα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 2,54 τρισ. γουόν (1,8 δισ. δολάρια) για την περίοδο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου, σημειώνοντας πτώση 29% σε ετήσια βάση, σε σύγκριση με τα 2,55 τρισ. που ανέμεναν οι αναλυτές.
Αντίθετα, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 8,8%, φτάνοντας σε νέο ιστορικό υψηλό για τρίτο τρίμηνο στα 46,7 τρισ. γουόν, χάρη στη δυναμική των πωλήσεων ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη.
Δασμοί και νέα στρατηγική στις ΗΠΑ
Η Hyundai βρίσκεται σε φάση προσαρμογής, καθώς οι αμερικανικοί δασμοί δημιουργούν δυσμενές περιβάλλον για τις εξαγωγές της. Η διοίκηση έχει ήδη μειώσει τις εκτιμήσεις της για την κερδοφορία του 2025, ωστόσο αναθεώρησε ανοδικά τα έσοδα για τη χρονιά, ποντάροντας στις επενδύσεις που πραγματοποιεί στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Στόχος της είναι να ενισχύσει την τοπική παραγωγή και να περιορίσει τον αντίκτυπο των δασμών που πλήττουν τα κεντρικά εργοστάσια στη Νότια Κορέα.
Πιέσεις στη μετοχή παρά τα θετικά έσοδα
Παρά τις θετικές ενδείξεις στα έσοδα, η μετοχή της Hyundai υποχώρησε έως και 7,2% στο Χρηματιστήριο της Σεούλ, διαγράφοντας τα αρχικά κέρδη που είχαν σημειωθεί μετά την ανακοίνωση εμπορικής συμφωνίας ανάμεσα στη Νότια Κορέα και τις ΗΠΑ το βράδυ της Τετάρτης.
Οι αναλυτές αποδίδουν την αντίδραση αυτή σε ανησυχίες για το κόστος συμμόρφωσης με τη νέα εμπορική πολιτική, καθώς και στις πιέσεις από την επιβράδυνση της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων.
Το βλέμμα στην ηλεκτροκίνηση
Το επόμενο διάστημα, το βλέμμα των επενδυτών στρέφεται στα σχέδια της εταιρείας για την επέκταση των εργοστασίων ηλεκτροκίνησης στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, αλλά και στην ικανότητά της να διατηρήσει το μερίδιο αγοράς της απέναντι σε ανταγωνιστές όπως η Toyota και η Tesla.
Παρά τις βραχυπρόθεσμες πιέσεις, η Hyundai δείχνει αποφασισμένη να παραμείνει στην πρωτοπορία της παγκόσμιας μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση — μια μετάβαση που, προς το παρόν, κοστίζει ακριβά.

