• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Αυτοκίνητο»Η Κομισιόν αναβάλλει τα νέα όρια CO2 στα αυτοκίνητα
Αυτοκίνητο

Η Κομισιόν αναβάλλει τα νέα όρια CO2 στα αυτοκίνητα

5 Μαρτίου, 2025Updated:5 Μαρτίου, 2025Δεν υπάρχουν Σχόλια4 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Την τροποποίηση του κανονισμού για τα πρότυπα CO2 θα προτείνει μέσα στον Μάρτιο η Κομισιόν, ώστε να δοθεί περιθώριο τριών ετών -αντί για ενός έτους- στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιοηχανία να συμμορφωθεί με τους στόχους που έχει ορίσει η ΕΕ.

Αυτό ανακοίνωσε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, σε δηλώσεις της στους δημοσιογράφους μετά τη δεύτερη συνάντηση του Στρατηγικού Διαλόγου για το Μέλλον της Ευρωπαϊκής Αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η επικεφαλής της Κομισιόν έθεσε τρεις παραμέτρους ως προτεραιότητες, τονίζοντας ότι «είναι πολύ σαφές τώρα ότι είναι ώρα για δράση»: την καινοτομία, τη μετάβαση στην καθαρή κινητικότητα και την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Το πλήρες σχέδιο δράσης, όπως είπε η ίδια, θα ανακοινωθεί στις 5 Μαρτίου.

Καινοτομία

Για το θέμα της καινοτομίας η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν τόνισε πως είναι κυρίαρχο. «Θα πρέπει να είναι το μέτωπο και το κέντρο όλων όσων κάνουμε για να εξασφαλίσουμε το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, χωρίς καμία αμφιβολία. Για παράδειγμα, έχουμε συμφωνήσει ότι χρειαζόμαστε μεγάλη ώθηση σε λογισμικό και υλικό για αυτόνομη οδήγηση. Γνωρίζουμε ότι ο παγκόσμιος ανταγωνισμός είναι σκληρός. Πρέπει λοιπόν να δράσουμε μεγάλα και πρέπει να είμαστε μεγάλοι.

»Η κλίμακα σε αυτό το θέμα έχει σημασία, περισσότερο από ποτέ. Γι’ αυτό συμφωνήσαμε ότι θα δημιουργήσουμε και θα υποστηρίξουμε μια βιομηχανική συμμαχία. Οι εταιρείες θα μπορούν να συγκεντρώνουν πόρους. Θα αναπτύξουν κοινόχρηστο λογισμικό, τσιπ και τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης. Από την πλευρά μας, θα βελτιώσουμε τους κανόνες δοκιμών και ανάπτυξης. Θα βοηθήσουμε επίσης στην εκκίνηση πιλότων μεγάλης κλίμακας για αυτόνομη οδήγηση. Γιατί ο στόχος είναι πολύ απλός: Πρέπει να φέρουμε αυτόνομα οχήματα στους δρόμους της Ευρώπης πιο γρήγορα», είπε.

Καθαρή κινητικότητα

Το δεύτερο θέμα που συζητήθηκε, όπως είπε η επικεφαλής της Κομισιόν, ήταν η μετάβαση προς την καθαρή κινητικότητα.

Οπως σημείωσε, «υπάρχει σαφές αίτημα για μεγαλύτερη ευελιξία όσον αφορά τους στόχους CO2. Η βασική αρχή εδώ είναι η ισορροπία. Από τη μία, χρειαζόμαστε προβλεψιμότητα και δικαιοσύνη για τους πρώτους που κινούνται, εκείνους που έκαναν την εργασία τους με επιτυχία. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να μείνουμε στους συμφωνημένους στόχους. Από την άλλη, πρέπει να ακούσουμε τις φωνές των ενδιαφερομένων που ζητούν περισσότερο πραγματισμό σε αυτές τις δύσκολες στιγμές και για τεχνολογική ουδετερότητα. Ειδικά όταν πρόκειται για τους στόχους του 2025 και τις σχετικές κυρώσεις σε περίπτωση μη συμμόρφωσης. Για να αντιμετωπιστεί αυτό με ισορροπημένο τρόπο, θα προτείνω μια εστιασμένη τροποποίηση του κανονισμού για τα πρότυπα CO2 αυτόν τον μήνα.

»Αντί για ετήσια συμμόρφωση, οι εταιρείες θα έχουν τρία χρόνια – αυτή είναι η αρχή της τραπεζικής και του δανεισμού. Οι στόχοι παραμένουν ίδιοι. Πρέπει να εκπληρώσουν τους στόχους. Σημαίνει περισσότερο χώρο για τη βιομηχανία και περισσότερη σαφήνεια, και χωρίς αλλαγή των συμφωνημένων στόχων. Είμαι βέβαιος ότι μια τέτοια στοχοθετημένη τροπολογία θα μπορούσε να συμφωνηθεί γρήγορα από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο. Γιατί φυσικά έχει νόημα μόνο αν συμφωνηθεί γρήγορα. Ταυτόχρονα, θα προετοιμαστούμε να επιταχύνουμε τις εργασίες για την αναθεώρηση του 2035, με βασική αρχή την πλήρη ουδετερότητα της τεχνολογίας».

Ανταγωνιστικότητα

Η τρίτη προτεραιότητα που έθεσε η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν είναι η ανταγωνιστικότητα. «Χρειαζόμαστε οι ευρωπαϊκές αλυσίδες εφοδιασμού αυτοκινήτων να είναι πιο στιβαρές και πιο ανθεκτικές, ειδικά όταν πρόκειται για μπαταρίες. Εδώ, έχουμε μια πρόκληση. Γιατί ενώ η δική μας παραγωγή βρίσκεται σε διαδικασία κλιμάκωσης, βλέπουμε ότι οι εισαγόμενες μπαταρίες είναι φθηνότερες. Δεν μπορούμε να αφήσουμε τα EV να γίνουν πιο ακριβά. Αλλά επίσης δεν έχουμε την πολυτέλεια να δημιουργήσουμε νέες εξαρτήσεις. Έτσι, θα διερευνήσουμε την άμεση υποστήριξη για τους παραγωγούς μπαταριών της ΕΕ. Σταδιακά θα εισαγάγουμε ευρωπαϊκές απαιτήσεις περιεχομένου για κυψέλες και εξαρτήματα μπαταρίας. Και φυσικά, θα συνεχίσουμε να μειώνουμε τη γραφειοκρατία. Η κανονιστική απλούστευση θα συνεχιστεί.

»Ορίστε λοιπόν μερικές από τις δράσεις προτεραιότητας μας. Ακολουθούν και άλλα, φυσικά. Και αυτό θα παρουσιαστεί σε ένα σχέδιο δράσης στις 5 Μαρτίου. Αλλά επιτρέψτε μου επίσης να τονίσω ότι σήμερα δεν ήταν το τέλος του Διαλόγου με την αυτοκινητοβιομηχανία. Θα συνεχίσουμε να ασχολούμαστε. θα συνεχίσουμε τις εργασίες που έχουμε με τους Επιτρόπους. Και έχουμε συμφωνήσει ότι θα συναντηθούμε ξανά σε επίπεδο CEO πριν από τις καλοκαιρινές διακοπές».

Αυτοκίνητα
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΚΕΠΕ: Ανάπτυξη 2,1% το α' εξάμηνο του 2025 - Απαιτούνται μεταρρυθμίσεις
Next Article EY: Οι CEOs παγκοσμίως παραμένουν αισιόδοξοι, «βλέποντας» νέες ευκαιρίες ανάπτυξης το 2025

Related Posts

Γιατί οι Ευρωπαίοι δεν αγοράζουν αμερικανικά αυτοκίνητα

10 Ιουνίου, 2025

ΑΑΔΕ: 426 έλεγχοι για ΙΧ που κυκλοφορούν παράνομα – Δεσμεύτηκαν 31 οχήματα και επιβλήθηκαν πρόστιμα

6 Ιουνίου, 2025

Κινούμαι Ηλεκτρικά 4: Μειωμένη επιδότηση και νέο πλαφόν τιμής στα αυτοκίνητα

4 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.