• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Πλανήτης»Ινδία: Η φορολογική μεταρρύθμιση Μόντι βγάζει εκτός μόδας τις μεγάλες ξένες μάρκες
Πλανήτης

Ινδία: Η φορολογική μεταρρύθμιση Μόντι βγάζει εκτός μόδας τις μεγάλες ξένες μάρκες

8 Σεπτεμβρίου, 2025Updated:8 Σεπτεμβρίου, 2025Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Η αγορά premium ενδυμάτων στην Ινδία αντιστοιχεί περίπου στο 18% ενός κλάδου που αγγίζει τα 70 δισ. δολάρια, σύμφωνα με την Datum Intelligence.

Σε μια χώρα όπου η κατανάλωση ανεβαίνει με ρυθμούς ρεκόρ και η μεσαία τάξη αναζητά «προσιτή πολυτέλεια», η νέα φορολογική μεταρρύθμιση της κυβέρνησης Μόντι φέρνει ανατροπή στην αγορά ένδυσης.

Από τις πασαρέλες των διεθνών brands μέχρι τα ράφια των ινδικών πολυκαταστημάτων, η αλλαγή στη φορολογία απειλεί να ανακόψει τη δυναμική μιας βιομηχανίας δισεκατομμυρίων.

Ινδία: Οι αλλαγές στη φορολογία

Η μεγαλύτερη μεταρρύθμιση της τελευταίας οκταετίας στην Ινδία μειώνει τον φόρο κατανάλωσης στο 5% για ρούχα κάτω των 2.500 ρουπιών (περίπου 29 δολάρια), αναφέρει σε σχετικό ρεπορτάζ για το θέμα το πρακτορείο Reuters.

Ωστόσο, για όλα τα ενδύματα που ξεπερνούν αυτό το όριο, επιβάλλεται πλέον φόρος 18%.

Η κίνηση αυτή αφορά σχεδόν το σύνολο των επώνυμων προϊόντων διεθνών αλυσίδων, από τη Zara και τη H&M έως τη Nike, την Uniqlo και την Lacoste.

Η πίεση στις ξένες φίρμες

Οι πολυεθνικές εταιρείες μόδας ανησυχούν ότι οι αυξημένοι φόροι θα αποθαρρύνουν τους νεαρούς καταναλωτές που βλέπουν την αγορά ενός επώνυμου ρούχου ως στοιχείο κοινωνικής αναβάθμισης αλλά παραμένουν ευαίσθητοι στις τιμές.

Ένας διευθύνων σύμβουλος ξένης φίρμας που δραστηριοποιείται στην Ινδία σχολίασε ανώνυμα στο Reuters:«Το λιανεμπόριο λειτουργεί με ελάχιστα περιθώρια κέρδους. Τα έξοδα, όπως τα ενοίκια, είναι ήδη υψηλά. Η ανάπτυξη που περιμέναμε δεν θα έρθει τώρα».

Ο κίνδυνος για την εγχώρια βιομηχανία

Η Ένωση Κατασκευαστών Ενδυμάτων Ινδίας μιλά για «καμπανάκι θανάτου», τονίζοντας ότι ρούχα άνω των 2.500 ρουπιών δεν αποτελούν πλέον είδος πολυτελείας, αλλά συνηθισμένη κατανάλωση της μεσαίας τάξης.

Παράλληλα, οι ινδικές εταιρείες που εξάγουν στις ΗΠΑ βρίσκονται ήδη υπό πίεση από τους δασμούς 50% της κυβέρνησης Τραμπ.

Έτσι, οι νέοι φόροι επιβαρύνουν διπλά την εγχώρια παραγωγή.

Η αντίφαση με τα SUV

Την ίδια στιγμή, η μεταρρύθμιση μείωσε τον φόρο σε πολυτελή SUV στο 40% από 50%, δίνοντας ώθηση σε εταιρείες όπως η Mercedes-Benz που ήδη καταγράφουν ρεκόρ πωλήσεων.

Το παράδοξο δεν πέρασε απαρατήρητο από την αγορά: τα πολυτελή αυτοκίνητα γίνονται πιο προσιτά, ενώ τα επώνυμα ρούχα επιβαρύνονται με νέους φόρους.

Παραδείγματα από την αγορά

Στην ιστοσελίδα της Superdry India, τα περισσότερα νέα προϊόντα υπερβαίνουν το όριο και φορολογούνται με 18%.

Τα μπουφάν φτάνουν τα 170 δολάρια ενώ τα πουκάμισα ξεκινούν από τα 60 δολάρια.

Αντίστοιχα, στη Lacoste, μια ανδρική μπλούζα μπορεί να κοστίζει έως 99 δολάρια, χωρίς καμία επιλογή κάτω από το όριο των 29 δολαρίων.

Η ευρύτερη εικόνα

Η αγορά premium ενδυμάτων στην Ινδία αντιστοιχεί περίπου στο 18% ενός κλάδου που αγγίζει τα 70 δισ. δολάρια, σύμφωνα με την Datum Intelligence.

Η νέα φορολογία απειλεί να περιορίσει τη ζήτηση σε μια περίοδο που η χώρα αποτελεί στρατηγική αγορά για διεθνείς κολοσσούς.

Ινδία ΜΟΝΤΙ Φορολογία
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΤον Μάρτιο ξεκινά να λειτουργεί το εργοστάσιο Τεχνητής Νοημοσύνης PHAROS
Next Article Χριστοδουλίδης: H Κύπρος θα εκπληρώσει τις δεσμεύσεις της για την ηλεκτρική διασύνδεση

Related Posts

Φορολογική ανάσα για 500.000 φορολογούμενους — Μειώσεις στα τεκμήρια και νέα κλίμακα ενοικίων

8 Σεπτεμβρίου, 2025

Ιαπωνία: Τέλος εποχής Ισίμπα και επιστροφή σε Abenomics - Ανησυχία στις αγορές

8 Σεπτεμβρίου, 2025

Η αβεβαιότητα στη Γαλλία εγκλωβίζει τις αγορές σε μακροχρόνιο ρίσκο

8 Σεπτεμβρίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.