• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Opinion»Καλά «ξεκουμπίδια» στο παλιό στυλ ηγεσίας
Opinion

Καλά «ξεκουμπίδια» στο παλιό στυλ ηγεσίας

7 Ιουλίου, 2025Updated:7 Ιουλίου, 2025Δεν υπάρχουν Σχόλια4 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Από κάθε άποψη, ο κόσμος μας ξαναχτίζεται. οι συνθήκες αλλάζουν οι ισορροπίες μετακινούνται. Ο διεθνής καταμερισμός της εργασίας επαναπροσδιορίζεται. Η πληροφόρηση ρέει άφθονη και οι καταναλωτές είναι πιο δικτυωμένοι, πιο ενήμεροι και άρα γίνονται περισσότερο απαιτητικοί.

Μπροστά στις ανατροπές αυτές, οι ηγέτες καλούνται να ανιχνεύσουν νέους δρόμους και να ξανοιχτούν σε καινούργια ρεύματα. Στο πλαίσιο αυτό, τεχνητή νοημοσύνη και αλγόριθμοι έχουν γίνει πραγματικός πονοκέφαλος γι αυτούς.

Του Αθανάσιου Χ. Παπανδρόπουλου

“Από τότε που εμφανίστηκε το Διαδίκτυο και άρχισε να επεκτείνεται, όλοι εμείς που βρισκόμαστε στον επιχειρηματικό χώρο κατακλυζόμαστε από χειμάρρους νέων εξελίξεων—και αυτό σε κάθε βήμα της καθημερινής μας ζωής. Έχουμε ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο, βλέπουμε φωτογραφίες λίγα δευτερόλεπτα αφού τραβηχτούν, ακούμε ειδήσεις και οδηγίες πλοήγησης ενώ οδηγούμε και μάς κόβεται η ανάσα από τα στιγμιαία γεγονότα όπως οι πυρκαγιές, η εισβολή στην Ουκρανία και οι θάνατοι από κορονοϊό. ”τονίζει η Καρόλ Μπάρτζ, πρώην επικεφαλής της Yahoo.

«Ωστόσο, για τους ηγέτες του επιχειρηματικού χώρου αυτό το κύμα υπερπληροφόρησης πυροδότησε ακούσιες επιπτώσεις, ειδικά για τους παλαιότερους.. Σήμερα, οι νέοι εργαζόμενοι παρουσιάζονται την πρώτη τους ημέρα στην δουλειά με τον αέρα του «τα ξέρω όλα». Έχουν ήδη διαβάσει για εσάς, τις κριτικές των σχεδίων σας, τις στρατηγικές σας και το διαχειριστικό σας στυλ. Οι bloggers και οι twitters αναλύουν, εκτιμούν και διακωμωδούν κάθε επιχειρηματική στιγμή- Σε ορισμένες εταιρείες, η εσωτερική πληροφόρηση υφίσταται πλέον μόνον οριακά.», υπογραμμίζει ο Κλώντ Λεγκράνζ ,σύμβουλος επιχειρήσεων με εμπειρία στην αυτοκινητοβιομηχανία

Σε αυτό το περιβάλλον, το παραδοσιακό μάνατζμεντ είναι αδύνατον ή, τουλάχιστον, δεν συνιστάται. Οι ιεραρχικές, επιχειρησιακές δομές, όπου η πληροφόρηση φιλτραριζόταν και διοχετευόταν στους κατάλληλους αποδέκτες, έχουν πλέον αποσαρθρωθεί. Η online εποχή έχει καταστήσει την διοίκηση διαταγής-και-ελέγχου τόσο νεκρή όσο και το dial-up internet.

«Ως άτομο που ανήλθε στην κλίμακα του συχνά υπερσυντηρητικού και μονολιθικού επιχειρηματικού κόσμου, χαίρομαι που λέω «καλά ξεκουμπίδια» σε μεγάλο τμήμα της παλιάς κουλτούρας. Όμως, πρώην διευθύνουσα σύμβουλος μιας δυναμικής επιχείρησης πληροφόρησης διακρίνω επίσης πόσο αποδιοργανωτική μπορεί να είναι η ροή ειδήσεων και αντιδράσεων σε έναν οργανισμό, όταν δεν την χειριζόμαστε σωστά» προσθέτει η Καρόλ Μπάρτζ

Γι’ αυτό τον λόγο, η μεγαλύτερη προσταγή για την ηγεσία είναι η δυνατότητα διήθησης των πληροφοριών και η λήψη ξεκάθαρων αποφάσεων χωρίς απολογίες. Τώρα, περισσότερο από ποτέ, οι εργαζόμενοι χρειάζονται και θέλουν ρητή καθοδήγηση. Αν και η λήψη αποφάσεων αποτελούσε ανέκαθεν έργο του ηγέτη, έχει καταστεί ακόμα δυσκολότερη.

Ο online κόσμος εγγυάται πως οποιοδήποτε σχόλιο για την επιχείρησή σας και κάθε αλλαγή που εφαρμόζεται θα πυροδοτεί μία φρενίτιδα από εικοτολογίες. Όπως και στην πολιτική, οι ανταγωνιστές σας θα διαδίδουν την δική τους εκδοχή της «έρευνας του αντιπάλου», τροφοδοτώντας τα blogs με επικρίσεις εις βάρος της ηγεσίας σας.

Μάθετε να ζείτε με όλα αυτά. οι ηγέτες πρέπει όχι μόνον να γίνουν πιο «χοντρόπετσοι», αλλά και να κατανοήσουν πόσο σημαντικοί μπορούν να είναι για την ομάδα τους, ερμηνεύοντας τόσο τις ειδήσεις όσο και την παραπληροφόρηση. Οι υπάλληλοι, οι επενδυτές, οι πελάτες και οι εταίροι εμπνέονται από τα στελέχη που μπορούν να κοσκινίσουν την χιονοστιβάδα απόψεων και να εστιάσουν στο τί πραγματικά έχει σημασία για την εταιρεία.

Φυσικά, η επικοινωνία δεν μπορεί να αποτελεί μονόδρομο- Ο κεντρικός ρόλος της πληροφόρησης στην επιχειρηματική ζωή έχει καταστήσει επιτακτικά δύο ακόμη καθήκοντα της ηγεσίας, τα οποία μέχρι τώρα ήταν στο περιθώριο.

*Μάθετε να ακούτε: Το πρώτο καθήκον του ηγέτη είναι να μάθει να ακούει. Πραγματικά, και όχι για το θεαθήναι ή για λόγους εντυπωσιασμού. Ως γνωστόν, αποτελεί κλισέ των σχολών διοίκησης επιχειρήσεων ότι ένας καλός προϊστάμενος ξέρει να ακούει. Αυτό όμως δεν θα πρέπει να αποτελεί απλώς μία άσκηση συμπάθειας.

Το να ακούτε τους υπαλλήλους οποιασδήποτε βαθμίδας είναι ένα από τα καλύτερα μονοπάτια προς μία νέα οπτική. Ακριβώς επειδή το Διαδίκτυο προσφέρει πληθωρική πληροφόρηση, είναι πιθανόν η ομάδα σας να έχει πολλές αξιοποιήσιμες Ιδέες. Ένας ηγέτης που αποτραβιέται στο γραφείο του χάνει τις εποικοδομητικές συζητήσεις που εξελίσσονται λίγους ορόφους πιο κάτω-

*οι ηγέτες σκέψης: Το δεύτερο καθήκον που δημιουργεί η πληροφόρηση στα διευθυντικά στελέχη είναι ο εντοπισμός και η καθοδήγηση των ηγετών σκέψης. Στο παρελθόν, η αναζήτηση υποσχόμενων υπαλλήλων σήμαινε πως έπρεπε να αναζητήσουμε αυτούς που θα μπορούσαν να ανέβουν στο επόμενο διοικητικό σκαλί. Αυτό παραμένει σημαντικό. Ωστόσο, εξίσου πιεστικός είναι και ο εντοπισμός υπαλλήλων οι οποίοι μπορούν να συγκεντρώνουν και να ερμηνεύουν την πληροφορία στους υπόλοιπους. Η προώθηση τέτοιων ανθρώπων συμβάλλει στην ανάπτυξη μιας κουλτούρας δεκτικής σε νέες Ιδέες —η ισχυρότερη ενέργεια που μπορεί να έχει μία επιχείρηση.

Επομένως, καλωσορίσατε στην πλημμυρίδα μίας νέας εποχής.. Αυτοί που θα μάθουν να επιπλέουν θα εξελιχθούν στους πιο αποτελεσματικούς ηγέτες.

Αθανάσιος Χ. Παπανδρόπουλος
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΠαπουτσάνης: Στα 40,2 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών στο εξάμηνο αυξημένος κατά 27%
Next Article 43 θέσεις εργασίας στο Δήμο Αλεξανδρούπολης

Related Posts

Με το βλέμμα στραμμένο στην καταληκτική ημερομηνία της 9ης Ιουλίου

7 Ιουλίου, 2025

Στέγες ή οροφές;

4 Ιουλίου, 2025

Γιάννος Παπαντωνίου: Ποια Ελλάδα το 2035;

4 Ιουλίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.