• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Οικονομία»Καλλυντικά: Πώς επηρεάζει ο πληθωρισμός τις πωλήσεις στην ελληνική αγορά
Οικονομία

Καλλυντικά: Πώς επηρεάζει ο πληθωρισμός τις πωλήσεις στην ελληνική αγορά

8 Αυγούστου, 2025Updated:8 Αυγούστου, 2025Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Θετικό πρόσημο καταγράφει τα τελευταία χρόνια η αξία των πωλήσεων καλλυντικών στην ελληνική αγορά, σύμφωνα με κλαδική μελέτη της ICAP CRIF, παρά την αυξανόμενη επιβάρυνση των καταναλωτών από τις γενικές πληθωριστικές πιέσεις και τις αυξήσεις στις τιμές των πρώτων υλών.

Η ανοδική αυτή τάση οφείλεται εν μέρει στις ανατιμήσεις των προϊόντων, αν και οι συνθήκες της αγοράς δυσκολεύουν την απρόσκοπτη ενίσχυση του κύκλου εργασιών των εταιρειών του κλάδου.

Η Σταματίνα Παντελαίου, διευθύντρια Οικονομικών και Κλαδικών Μελετών της ICAP CRIF, σημειώνει ότι οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών εντοπίζονται στη διετία 2022-2023. Για το 2024, παρατηρείται αποκλιμάκωση του πληθωρισμού, ωστόσο η συμπεριφορά των καταναλωτών στρέφεται προς πιο οικονομικές επιλογές.

Τι επηρεάζει τη ζήτηση των προϊόντων ομορφιάς

Παράγοντες όπως οι τιμές, το διαθέσιμο εισόδημα, η ηλικία και το φύλο των καταναλωτών, η εποχικότητα και η προβολή μέσω διαφημίσεων επηρεάζουν σημαντικά τη ζήτηση για προϊόντα καλλωπισμού και φροντίδας.

Σύμφωνα με την Ελένη Δεμερτζή, senior manager της ICAP CRIF, η αξία της εγχώριας παραγωγής καλλυντικών αυξήθηκε σταθερά μετά το 2020, με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής 11% την περίοδο 2021-2024. Την αύξηση αυτή ενισχύουν και οι εξαγωγές.

Κυρίαρχη θέση στην παραγωγή έχουν τα προϊόντα περιποίησης δέρματος, ακολουθούμενα από τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών. Η εγχώρια αγορά παρουσιάζει αντίστοιχα αυξητική πορεία, με άνοδο της συνολικής αξίας των πωλήσεων κατά περίπου 12% το 2023 και εκτιμώμενη περαιτέρω αύξηση 6% για το 2024.

Η συμβολή των εξαγωγών και η δυναμική των υποκατηγοριών

Οι εξαγωγές καλλυντικών έχουν ισχυροποιηθεί αισθητά, σημειώνοντας μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 14% την τελευταία τετραετία, αν και μέρος αυτών αφορά επανεξαγωγές.

Για την περίοδο 2025-2026, προβλέπεται νέα άνοδος της αγοράς, με μέτριους όμως ρυθμούς 4%-5%.

Τα προϊόντα φροντίδας δέρματος διατηρούν την πρωτοκαθεδρία, καλύπτοντας το 52% των συνολικών πωλήσεων. Ακολουθούν τα προϊόντα για τα μαλλιά με ποσοστό 26%.

Ιδιαίτερη δυναμική εμφανίζουν τα φυσικά καλλυντικά, καθώς και εκείνα με βάση το ελαιόλαδο, ενώ αξιοσημείωτη αύξηση καταγράφεται στα προϊόντα ανδρικής περιποίησης, με τους άνδρες καταναλωτές να επιλέγουν συχνότερα προϊόντα για πρόσωπο και γενειάδα.

Το κανάλι της ευρείας διανομής και η ενίσχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου

Καθοριστικό ρόλο για την επιτυχία των επιχειρήσεων του κλάδου παίζει η στρατηγική διανομής. Η ευρεία διανομή καταλαμβάνει περίπου το 32% των πωλήσεων, ενώ ακολουθούν τα φαρμακεία και η επιλεκτική διανομή.

Παράλληλα, η κατηγορία των online πωλήσεων ενισχύεται συνεχώς, με τους καταναλωτές να στρέφονται σε ηλεκτρονικά καταστήματα λόγω της μεγάλης ποικιλίας, της ταχύτητας και της ευελιξίας στην παράδοση. Το μερίδιο των online πωλήσεων φτάνει περίπου το 15%, περιλαμβάνοντας όλα τα κανάλια διανομής.

Θετικά οικονομικά αποτελέσματα για τις επιχειρήσεις του κλάδου

Η μελέτη περιλαμβάνει και χρηματοοικονομική ανάλυση, με βάση ισολογισμούς 32 επιχειρήσεων για την πενταετία 2019-2023. Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι πωλήσεις των εταιρειών παρουσίασαν συνεχή αύξηση από το 2021 έως το 2023.

Το 2023, οι συνολικές πωλήσεις των επιχειρήσεων αυξήθηκαν κατά 7,6% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 13,6%, ενώ τα κέρδη EBITDA ενισχύθηκαν κατά 16,9%, ανακάμπτοντας μετά την πτώση του 2022.

καλλυντικά
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΠόθεν Εσχες: Προθεσμία και παγίδες στην ηλεκτρονική υποβολή
Next Article Έφυγε ξαφνικά χθες από τη ζωή η κόρη του Αντώνη Σαμαρά, Λένα - Συλλυπητήρια μηνύματα του πολιτικού κόσμου

Related Posts

Αναδρομικά: Περίπου 45.000 απόστρατοι θα λάβουν €750–2.500 εντός Σεπτεμβρίου 2025

10 Αυγούστου, 2025

Στο «μικροσκόπιο» της ΡΑΑΕΥ το νέο σκηνικό στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας

10 Αυγούστου, 2025

Βρεφονηπιακοί – παιδικοί σταθμοί: «Δεύτερη ευκαιρία» σε παιδιά για δωρεάν φιλοξενία

9 Αυγούστου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.