• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Αυτοκίνητο»Καύσιμα: Το νέο σύστημα τιμολόγησης εκπομπών βάζει «φωτιά» στην τιμή της βενζίνης
Αυτοκίνητο

Καύσιμα: Το νέο σύστημα τιμολόγησης εκπομπών βάζει «φωτιά» στην τιμή της βενζίνης

15 Μαΐου, 2024Updated:15 Μαΐου, 2024Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Σε νέες αυξήσεις τιμών των καυσίμων ενδέχεται να οδηγήσει το νέο σύστημα τιμολόγησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για τα κτήρια και τις οδικές μεταφορές της ΕΕ.

Όπως δήλωσαν στο Euractiv σημαντικοί νομοθέτες, το νέο σύστημα που πρόκειται να εισαχθεί σε όλο το μπλοκ το 2027 θα μπορούσε να οδηγήσει σε υψηλότερες αυξήσεις των τιμών από ό,τι υπολογιζόταν αρχικά.

Συγκεκριμένα, από το 2027 η ΕΕ θα αρχίσει να τιμολογεί τις εκπομπές CO2 από τα κτίρια και τις οδικές μεταφορές, με ένα νέο σύστημα τιμολόγησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Όπως αναφέρει σχετικά το Euractiv, η νέα ρύθμιση συμφωνήθηκε πέρυσι με στόχο οι τιμές των ρύπων να παραμείνουν κάτω από τα 45 ευρώ/τόνο CO2, που μεταφράζεται σε ένα «καπέλο» περίπου 10 λεπτών στην τιμή της βενζίνης ή του ντίζελ στην αντλία.

Ο ευρωβουλευτής του CDU/EPP, Πίτερ Λίεσε, που ήταν ο επικεφαλής διαπραγματευτής του Ευρωκοινοβουλίου, δήλωσε πρόσφατα ότι δεν αισιοδοξεί για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Άλλοι νομοθέτες συμμερίζονται την ανησυχία ότι οι τιμές θα ξεπεράσουν τα 45 ευρώ.

«Είναι λίγο πιο απαισιόδοξος τώρα» ότι το όριο των 45 ευρώ μπορεί να διατηρηθεί, «επειδή βιώνουμε πισωγυρίσματα τόσο όσον αφορά την κινητικότητα όσο και τα κτίρια», δήλωσε στο Euractiv.

Οι πρόσθετοι νόμοι για τη μείωση των εκπομπών στους εν λόγω τομείς – όπως η οδηγία της ΕΕ για τα κτίρια ή ο γερμανικός νόμος για την απαγόρευση νέων λεβήτων αερίου και πετρελαίου (νόμος για τη θέρμανση) – έχουν αμβλυνθεί σημαντικά ή θα τεθούν πλήρως σε ισχύ μόνο σε μεταγενέστερο στάδιο, όπως η de facto κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης έως το 2035.

Αυτές οι εξελίξεις θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μεγαλύτερη ζήτηση δικαιωμάτων εκπομπών το 2027 και, επομένως, σε υψηλότερη τιμή άνθρακα.

Το ανώτατο όριο των 45 ευρώ «ένα πολύ μαλακό φρένο»

Άλλοι νομοθέτες συμμερίζονται την ανησυχία ότι οι τιμές θα ξεπεράσουν τα 45 ευρώ.

«Τα 45 ευρώ δεν είναι ένα αυτστηρό όριο στον τρέχοντα σχεδιασμό, αλλά μάλλον ένα πολύ μαλακό φρένο», δήλωσε ο Tiemo Wölken στο Euractiv, Γερμανός ευρωβουλευτής και συντονιστής περιβαλλοντικής πολιτικής της κεντροαριστερής ομάδας S&D.

«Οι τρέχουσες μελέτες […] υποθέτουν ότι η τιμή θα μπορούσε να αυξηθεί προς τα 200 ευρώ ανά τόνο», είπε επισημαίνοντας έρευνα της γερμανικής δεξαμενής σκέψης Agora Energiewende.

Για να αποφευχθούν οι «κοινωνικές ανισορροπίες», χρειάζονται περισσότερα χρήματα στο κοινωνικό ταμείο για το κλίμα της ΕΕ, ύψους 87 δισεκατομμυρίων ευρώ, το οποίο στοχεύει να μετριάσει τον αντίκτυπο της νέας τιμής άνθρακα στους φτωχότερους, δήλωσε ο Wölken.

«Είναι καλό να βλέπουμε ότι ο κ. Liese φαίνεται τώρα να συνειδητοποιεί αυτό που έχουμε ήδη επισημάνει στις διαπραγματεύσεις για το ETS», πρόσθεσε.

featured Καύσιμα
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΗρεμία στις αγορές, ύφεση στα γεωπολιτικά, υψηλές προσδοκίες για τις αγορές και το ηχηρό μήνυμα του Ευάγγελου Μυτιληναίου προς την αντιπολίτευση
Next Article Η «φωτογραφία της στιγμής» – 40 ημέρες πριν τις ευρωεκλογές

Related Posts

Πώς οι πολιτικές του Τραμπ επηρεάζουν τα επαγγελματικά ταξίδια

15 Ιουνίου, 2025

Η επόμενη κρίση μετά την πανδημία ξεκινά (και) με τις σπάνιες γαίες

15 Ιουνίου, 2025

Ανάλυση: Ποια είναι τα χειρότερα σενάρια για την κρίση στη Μέση Ανατολή

15 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.