Η Κίνα επέστρεψε δυναμικά στην κορυφή της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας, κερδίζοντας τον Αύγουστο το 90% των νέων παραγγελιών για εμπορικά πλοία. Σύμφωνα με στοιχεία της Lloyd’s List, στα κινεζικά ναυπηγεία τοποθετήθηκαν συνολικά 94 συμβόλαια, αφήνοντας περιορισμένο μερίδιο στη Νότια Κορέα.
Την πρωτοκαθεδρία είχαν τα containerships, με 54 πλοία να παραγγέλλονται, ενώ ακολούθησαν 26 bulk carriers. Το υπόλοιπο ποσοστό καλύφθηκε από γενικά φορτηγά, δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς αερίου.
Η Νότια Κορέα περιορίστηκε σε 11 νέες παραγγελίες, στις οποίες περιλαμβάνονται έξι LNG carriers, τέσσερα containerships και ένα LNG bunker tanker.
Μεταξύ των πρόσφατων συμφωνιών ξεχωρίζει η παραγγελία δύο αυτοεκφορτωνόμενων bulk carriers από τη Mibau Stema Group, κοινοπραξία της γερμανικής Hartmann και της καναδικής CSL, στα ναυπηγεία Chengxi για παράδοση το 2028.
Η τάση δείχνει πως τα κινεζικά ναυπηγεία θα παραμείνουν σε ανοδική πορεία, καθώς ετοιμάζονται νέες μεγάλες συμφωνίες. Η Eastern Pacific Shipping, με έδρα τη Σιγκαπούρη, αναμένεται να υπογράψει για έως και 12 containerships χωρητικότητας 6.500 teu, με παραδόσεις το 2028-2029, τα οποία θα καλυφθούν από μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα.
Παράλληλα, η γαλλική CMA CGM βρίσκεται κοντά στην παραγγελία μιας νέας σειράς containerships LNG dual-fuel χωρητικότητας 22.000 teu, με επικρατέστερο υποψήφιο ναυπηγείο το Dalian Shipbuilding στην Κίνα.