Περίπου 100 ώρες τον χρόνο περνά εγκλωβισμένος στην κίνηση ο μέσος κάτοικος της Αθήνας, καθώς για μια διαδρομή 10 χιλιομέτρων στο κέντρο απαιτούνται πλέον σχεδόν 30 λεπτά. Το κυκλοφοριακό χάος επιβεβαιώνεται και από τις αναλύσεις των συγκοινωνιολόγων, που υπογραμμίζουν πως η λύση δεν βρίσκεται σε περισσότερους δρόμους, αλλά σε έναν ολιστικό σχεδιασμό για τις οδικές και συγκοινωνιακές υποδομές.
Όπως επισημαίνει η εφημερίδα «Καθημερινή», οι χαμένες εργατοώρες στον Κηφισό φανερώνουν την έκταση του προβλήματος: το 2018 ανέρχονταν σε 3,5 εκατομμύρια ώρες, ενώ το 2023 έφτασαν –σύμφωνα με εκτιμήσεις– τα 6,5 εκατομμύρια. Αυτό μεταφράζεται σε οικονομική ζημιά ύψους 80 έως 90 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως για την ελληνική οικονομία.
ΕΜΠ: Όχι σε νέους δρόμους, ναι σε επενδύσεις στο μετρό
Οι ειδικοί του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου τονίζουν πως η στρατηγική των διαρκών οδικών έργων δεν λύνει το πρόβλημα και προτείνουν διαφορετική κατανομή των πόρων. Όπως αναφέρουν, τα έργα οδοποιίας θα πρέπει να γίνονται με το σύστημα παραχώρησης, ώστε οι κρατικοί πόροι να κατευθυνθούν σε μέσα σταθερής τροχιάς, όπως το μετρό και τα λεωφορεία.