Οι τραπεζίτες εκτιμούν ότι οι δραστηριότητες αναδιάρθρωσης χρέους θα ενταθούν τους επόμενους έξι μήνες στην Ευρώπη, καθώς οι εταιρείες πιέζονται από την επιβράδυνση των πωλήσεων, την υποτονική οικονομία και την αύξηση του κόστους ενέργειας και υλικών, σύμφωνα με έρευνα της EY-Parthenon.
Σχεδόν οι μισοί αναλυτές που συμμετείχαν στην έρευνα αναμένουν ότι η κορύφωση των αναδιαρθρώσεων θα έρθει το α’ εξάμηνο του 2026. Πρόκειται για σημαντική αλλαγή σε σχέση με την προηγούμενη έκθεση της EY-Parthenon, όπου η πλειοψηφία των τραπεζιτών προέβλεπε κορύφωση πριν από το τέλος του 2025.
Η μετατόπιση αυτή συνδέεται με τις αποδυναμωμένες προσδοκίες οικονομικής ανάκαμψης στην Ευρώπη και με το γεγονός ότι οι δανειστές —ιδίως οι ιδιωτικές εταιρείες πίστωσης— γίνονται ολοένα και πιο επιλεκτικοί. Ορισμένες εταιρείες απέφυγαν φέτος την αναδιάρθρωση χάρη στην υψηλή ρευστότητα, όμως «τα κεφάλαια γίνονται πιο επιλεκτικά και για τους δανειολήπτες χαμηλότερης ποιότητας αυτό θα είναι πιο ακριβό», δήλωσε ο Χένρι Μπιτς της ομάδας Turnaround and Restructuring Strategy της EY-Parthenon.
Οι τραπεζίτες αναμένουν ότι οι εταιρείες της αυτοκινητοβιομηχανίας και της μεταποίησης θα εμφανίσουν τη μεγαλύτερη δραστηριότητα αναδιάρθρωσης το β’ εξάμηνο του 2025. Ο τομέας κατασκευών και δομικών υλικών ακολουθεί, αν και σε αυτόν παρατηρείται κάποια σταθεροποίηση.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θεωρούνται ιδιαίτερα ευάλωτες λόγω του υψηλού κόστους και των χαμηλών περιθωρίων κέρδους, ενώ η μείωση της ζήτησης και οι εμπορικές εντάσεις έχουν εντείνει την πίεση το τελευταίο διάστημα.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η γερμανική Webasto έλαβε τον περασμένο μήνα ομόφωνη έγκριση για συμφωνία αναδιάρθρωσης χρέους, με την οποία οι δανειστές συμφώνησαν να χορηγήσουν επιπλέον δάνεια 200 εκατ. ευρώ και να παρατείνουν τις πιστωτικές γραμμές των 1,2 δισ. ευρώ έως το τέλος του 2028.
Ο ανταγωνισμός από την Κίνα, η αδύναμη εγχώρια ζήτηση και οι πιέσεις από τους δασμούς έχουν δημιουργήσει «πολύ δύσκολη κατάσταση» σε κλάδους όπως η αυτοκινητοβιομηχανία, η χαλυβουργία και η τεχνολογία, σύμφωνα με τον Μπεν Τρασκ, συνεργάτη της EY-Parthenon.

