• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Οικονομία»Λάστιχα αυτοκινήτων: Γιατί έρχεται μεγάλη αύξηση στις τιμές τους
Οικονομία

Λάστιχα αυτοκινήτων: Γιατί έρχεται μεγάλη αύξηση στις τιμές τους

25 Μαΐου, 2023Updated:25 Μαΐου, 2023Δεν υπάρχουν Σχόλια2 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Όπως όλα τα αγαθά, έτσι και τα εξαρτήματά των αυτοκινήτων έχουν ακριβύνει σημαντικά τα τελευταία 1-2 χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι τιμές των ελαστικών έχουν αυξηθεί τουλάχιστον κατά 30% με αποτέλεσμα αρκετοί να στρέφονται σε πολύ φθηνά λάστιχα, αμφιβόλου ποιότητας και απόδοσης, όπως έχουν άλλωστε δείξει και σχετικές δοκιμές.

Το κακό είναι ότι ο νέος «μαύρος χρυσός» αναμένεται να γίνει ακόμα πιο απρόσιτος για το ευρύ αγοραστικό κοινό, λόγω της αναζήτησης νέων πιο οικολογικών και ακριβότερων υλικών που απαιτούνται προκειμένου να παραχθούν λιγότερο τοξικά ελαστικά.

Οι αμερικανικές και ευρωπαϊκές αρχές επιδιώκουν να αναγκάσουν της εταιρίες παραγωγής να αλλάξουν τη σύνθεση του ελαστικού των ελαστικών ώστε να τα κάνουν λιγότερο ρυπογόνα. Αυτό όμως πρόκειται να αυξήσει τις τιμές σε όλους τους τομείς.

Με περίπου 2 δισεκατομμύρια ελαστικά που παράγονται παγκοσμίως κάθε χρόνο, τα σωματίδια ελαστικών έχουν γίνει σημαντική πηγή ρύπανσης.

Το μείγμα των ελαστικών περιέχει περίπου 200 συστατικά και χημικές ουσίες και ορισμένα από αυτά είναι ιδιαίτερα τοξικά. Αν και πολλά θεωρούνται καρκινογόνα, οι μελέτες επικεντρώνονται σε ένα από αυτά, που ονομάζεται 6PPD.

Οι αρχές είναι έτοιμες να απαιτήσουν από τους κατασκευαστές ελαστικών να βρουν μια λιγότερο τοξική εναλλακτική λύση για το 6PPD, με την Καλιφόρνια να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της πρωτοβουλίας.

Οι επερχόμενοι κανονισμοί εκπομπών Euro 7 της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα ρυθμίσουν επίσης για πρώτη φορά τα ελαστικά. Οι νέοι κανόνες αποσκοπούν στη μείωση της ρύπανσης από τα ελαστικά με την ανάπτυξη καλύτερων και λιγότερο ρυπογόνων ελαστικών για να αντισταθμίσουν τις αυξημένες εκπομπές από τη φθορά των ελαστικών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Αυτό όμως θα απαιτήσει υψηλότερης ποιότητας και ακριβότερα υλικά για να γίνουν τα ελαστικά πιο ανθεκτικά.

Το πρακτορείο Reuters αναφέρει ότι εταιρίες όπως οι Michelin, Continental και Pirelli αναζητούν εναλλακτικές λύσεις για το 6PPD, με τις δύο πρώτες να δηλώνουν ότι η συλλογική δράση του κλάδου μπορεί να είναι απαραίτητη για την εξεύρεση λύσεων. Το πρόβλημα είναι πάντως να συμφωνήσουν και οι Κινέζοι κατασκευαστές, κάτι εξαιρετικά δύσκολο.

Η Michelin υπολογίζει ότι τα ελαστικά εκπέμπουν περίπου 3 εκατομμύρια τόνους σωματιδίων παγκοσμίως κάθε χρόνο. Οι επιφάνειες των δρόμων συμβάλλουν με άλλους 3 εκατομμύρια τόνους.

Σύμφωνα με τη Michelin, η οδήγηση για 200.000 χιλιόμετρα με τα ελαστικά της θα εκπέμψει περίπου 1,5 κιλά σωματιδίων, σε σύγκριση με το μέσο όρο της αγοράς που είναι 3,6 κιλά.

Η μηδενική ρύπανση από τα ελαστικά είναι αδύνατη, αλλά η βελτίωση της σύνθεσης των ελαστικών θα μπορούσε να τη μειώσει σε διαχειρίσιμα επίπεδα. Έστω και αν αυτό οδηγήσει σε αρκετά υψηλότερες τιμές για τα ελαστικά μέσα στα επόμενα χρόνια.

επιλογές Λάστιχα αυτοκινήτων
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΞεκινούν σήμερα οι αιτήσεις για τους 26 βρεφονηπιακούς σταθμούς της ΔΥΠΑ
Next Article Moody's: «Πιστωτικά θετικό» το ενδεχόμενο μιας νέας κυβέρνησης ΝΔ - Η Ελλάδα πετυχαίνει μια από τις μεγαλύτερες μειώσεις χρέους

Related Posts

ΤτΕ: «Βλέπει» πληθωρισμό 2,5% το 2025 στην Ελλάδα - Πιέσεις από ενοίκια, έμμεσους φόρους και μισθούς

16 Ιουνίου, 2025

JP Morgan: «Βλέπει» ανάπτυξη 2,2% για την Ελλάδα το 2025 και 2% το 2026 - Ποντάρει στα ελληνικά ομόλογα

16 Ιουνίου, 2025

Ακρίβεια στις παραλίες: Οι Αθηναίοι εγκαταλείπουν τις ξαπλώστρες για ελεύθερες ακτές

16 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.