• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Επιχειρήσεις»Λιανεμπόριο σε πίεση: Κλιματική αλλαγή και έλλειψη προσωπικού τα μεγάλα «αγκάθια»
Επιχειρήσεις

Λιανεμπόριο σε πίεση: Κλιματική αλλαγή και έλλειψη προσωπικού τα μεγάλα «αγκάθια»

23 Ιουλίου, 2025Updated:23 Ιουλίου, 2025Δεν υπάρχουν Σχόλια2 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Τα αυξημένα λειτουργικά έξοδα, η δυσκολία εύρεσης και διατήρησης προσωπικού και η αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης συνιστούν τις τρεις βασικότερες ανησυχίες των στελεχών του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (FMCG), σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2025, βασισμένη σε δομημένο ερωτηματολόγιο, και περιέλαβε 130 ανώτερα και ανώτατα στελέχη από το λιανεμπόριο και την παραγωγή – συμπεριλαμβανομένων διευθυντών Γενικής Διεύθυνσης, Μάρκετινγκ, Πωλήσεων, Αγορών, Οικονομικών και Πληροφορικής.

Κυρίαρχο πρόβλημα σύμφωνα με το σύνολο των συμμετεχόντων είναι τα αυξανόμενα κόστη λειτουργίας, στοιχείο που εδώ και χρόνια επηρεάζει τον κλάδο. Παράλληλα, το 96% των ερωτηθέντων αναφέρει υψηλό κόστος προμήθειας προϊόντων και πρώτων υλών. Σημαντική άνοδο καταγράφει και η ανησυχία για το ανθρώπινο δυναμικό, με το 89% να το θεωρεί πρόβλημα και το 65% να το χαρακτηρίζει μείζονα πρόκληση, ιδιαίτερα κατά τη θερινή περίοδο.

Πέρα από αυτά, υψηλό ποσοστό αναφέρεται στην γενικευμένη αβεβαιότητα του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, στη χαμηλή κερδοφορία και στην κλιματική επιβάρυνση, ως σημαντικές απειλές.

Χιλιάδες κενές θέσεις εργασίας

Μόλις το 23% των επιχειρήσεων δήλωσε πως δεν έχει ελλείψεις προσωπικού, με το υπόλοιπο 77% να καταγράφει κενά. Από αυτές, το 31% διαθέτει 1–25 κενές θέσεις, το 7% έχει 25–100, το 5% από 100 έως 200, το 11% μεταξύ 200 και 500, ενώ ένα 5% αναφέρει πάνω από 500 θέσεις ανοιχτές.

Η αδυναμία πλήρους καταγραφής δεν αλλάζει το συμπέρασμα: πρόκειται για χιλιάδες ελλείψεις. Η τάση εντείνεται το καλοκαίρι, λόγω τουριστικής κίνησης και ανταγωνισμού με άλλους κλάδους όπως η εστίαση και ο τουρισμός.

Η ανάγκη περιορισμού των δαπανών και βελτιστοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού εγείρει ερωτήματα για τον ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης. Η έρευνα δείχνει προσεκτική ενσωμάτωση της AI: το 54% των επιχειρήσεων έχει υιοθετήσει σχετικές τεχνολογίες, το 33% απορρίπτει ή αγνοεί τέτοιες λύσεις, ενώ το 14% δηλώνει πλήρη άγνοια.

Που εφαρμόζεται η AI; Στο 67% των περιπτώσεων αξιοποιείται για data analytics και business intelligence. Έπεται η γραμματειακή υποστήριξη (47%), η πρόβλεψη ζήτησης (37%), η εφοδιαστική αλυσίδα (33%) και η εξυπηρέτηση πελατών (30%). Παρά τα πρώτα βήματα, η συμβολή της τεχνητής νοημοσύνης στα βαθύτερα προβλήματα παραμένει περιορισμένη.

Ο τρίτος βασικός άξονας των επιχειρηματικών ανησυχιών αφορά την κλιματική αλλαγή. Οι περισσότερες επιχειρήσεις δίνουν προτεραιότητα στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας – 2 στις 3 λόγω κόστους (δεύτερη μεγαλύτερη δαπάνη μετά τους μισθούς).

Επιπλέον, 2 στις 5 επιχειρήσεις επενδύουν στην παραγωγή ενέργειας μέσω ΑΠΕ (όπως φωτοβολταϊκά), ενώ ακολουθεί η ενίσχυση της ανακύκλωσης, ενόψει και του DRS για τις φιάλες. Η βιώσιμη εφοδιαστική αλυσίδα εμφανίζεται στο 27%, η εκπαίδευση σε ESG πρακτικές στο 24%, η μείωση σπατάλης τροφίμων στο 22% και η μείωση κατανάλωσης νερού στο 20%.

λιανεμπορίο
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleLNG: Τι σημαίνει για την Ελλάδα η πιθανή απαγόρευση για το ρωσικό φυσικό αέριο
Next Article 82 προσλήψεις στο Δήμο Τρικκαίων

Related Posts

Alpha Finance: Σύσταση αγοράς για την ΔΕΗ με τιμή στόχο τα 20,50 ευρώ ανά μετοχή

23 Ιουλίου, 2025

Κρατικά Λαχεία: Ενδιαφέρον από ΟΠΑΠ και Brightstar Global Solutions - Στην επόμενη φάση οι δεσμευτικές προσφορές

23 Ιουλίου, 2025

Ολυμπία Οδός: Πρόσκληση σε εταιρείες για καταγραφή του νέου Αυτοκινητόδρομου Πατρών- Πύργου

23 Ιουλίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.