Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Mercedes είδε τα λειτουργικά της κέρδη να καταρρέουν πάνω από τα δύο τρίτα το τρίτο τρίμηνο, όπως ανακοίνωσε την Τετάρτη, εξαιτίας εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ που δαπανήθηκαν για αποζημιώσεις απολύσεων, την ώρα που αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό στις ΗΠΑ και την Κίνα.
Τα ενοποιημένα κέρδη προ τόκων και φόρων (EBIT) διαμορφώθηκαν στα 750 εκατ. ευρώ για την περίοδο Ιουλίου–Σεπτεμβρίου, σημειώνοντας πτώση 70% σε ετήσια βάση.
Αφαιρώντας έκτακτες επιβαρύνσεις ύψους 1,3 δισ. ευρώ που σχετίζονται κυρίως με αναδιάρθρωση —συμπεριλαμβανομένου προγράμματος εθελούσιας εξόδου στη Γερμανία από τον Απρίλιο— η μείωση των κερδών ήταν ηπιότερη, περίπου 17% στα 2,1 δισ. ευρώ.
Η εταιρεία διατήρησε τις προβλέψεις της για το σύνολο του έτους, ωστόσο προειδοποίησε για ένα “δυναμικό περιβάλλον” και δήλωσε πως θα συνεχίσει τα μέτρα αύξησης της αποδοτικότητας σε όλο τον όμιλο.
Οι προκλήσεις της Mercedes εκτείνονται στα σημαντικότερα εμπορικά της μέτωπα: οι δασμοί πιέζουν στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις υποχωρούν στην Κίνα όπου επικρατεί σκληρός ανταγωνισμός, ενώ οι ευρωπαϊκοί στόχοι εκπομπών οδηγούν σε δύσκολη μετάβαση προς ηλεκτρικά οχήματα χαμηλότερου περιθωρίου κέρδους.
Η Mercedes βρίσκεται σε φάση αναδιάρθρωσης για εξοικονόμηση 5 δισ. ευρώ παγκοσμίως έως το 2027. Συνολικά, κατέγραψε 876 εκατ. ευρώ σε δαπάνες για προγράμματα αναδιάρθρωσης το τρίτο τρίμηνο, αυξημένες από 560 εκατ. ευρώ το προηγούμενο τρίμηνο.
Η μεγαλύτερη πίεση εντοπίζεται στην κινεζική premium και πολυτελή αγορά, όπου ο πόλεμος τιμών που έχει ξεσπάσει μεταξύ τοπικών κατασκευαστών πλήττει τη ζήτηση.
Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, η Mercedes ανακοίνωσε πτώση 27% στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα για το τρίτο τρίμηνο.

