Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το έργο επέκτασης της Γραμμής 2 του Μετρό της Αθήνας προς τα δυτικά προάστια. Η νέα διαδρομή, συνολικού μήκους περίπου 4 χιλιομέτρων, περιλαμβάνει τρεις καινούριους σταθμούς: «Παλατιανή», «Ίλιον» και «Άγιος Νικόλαος».
Ο σταθμός «Παλατιανή» θα ανεγερθεί στη συμβολή των οδών Θηβών και Ανδρέα Παπανδρέου, ενώ ο σταθμός «Ίλιον» θα διαθέτει εισόδους ανάμεσα στις οδούς Θηβών και Ελαιών. Ο τρίτος σταθμός, «Άγιος Νικόλαος», θα ενσωματωθεί σε υφιστάμενο πράσινο χώρο, με εισόδους γύρω από τις οδούς Παραμυθιάς, Ολύνθου, Ζίτσης και Αγίου Νικολάου.
Η επέκταση έχει σκοπό την ενίσχυση της συγκοινωνιακής πρόσβασης στη Δυτική Αττική. Παράλληλα, υπάρχουν σχέδια για συνέχιση της γραμμής και προς τις Αχαρνές, προσθέτοντας επιπλέον σταθμούς στο μέλλον. Το έργο περιλαμβάνει επίσης τον εκσυγχρονισμό του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα, καθώς και την αντικατάσταση Ηλεκτρομηχανολογικών Συστημάτων (Η/Μ) στις γραμμές 2 και 3.
Το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού έχει ολοκληρωθεί, ενώ το δεύτερο αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα. Η κατασκευή προβλέπεται να ξεκινήσει το 2027 και να ολοκληρωθεί το 2032.
Σε προκαταρκτικό επίπεδο εξετάζεται η επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα, όπως και μια γραμμή που θα συνδέει το Μετρό με την Καλλιθέα και το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ). Παράλληλα, αναλύεται η επέκταση της Γραμμής 4 προς δυτικά, από τον σταθμό «Άλσος Βεΐκου» προς Αγίους Αναργύρους και Πετρούπολη, διασχίζοντας τη Νέα Ιωνία και τη Νέα Φιλαδέλφεια και περνώντας κοντά στο γήπεδο της ΑΕΚ.
Επεκτάσεις και στη βόρεια Αθήνα
Μελετάται και η βόρεια επέκταση της Γραμμής 4, από τον σταθμό «Κατεχάκη» προς Μαρούσι, Πεύκη, Λυκόβρυση και την Εθνική Οδό, ενώ διερευνάται υπόγεια συνέχιση της Γραμμής 1 από «Κηφισιά» προς Νέα Ερυθραία και κόμβο Βαρυμπόμπης.
Η Γραμμή 4 του Μετρό εξελίσσεται με γοργούς ρυθμούς. Ήδη έχει ολοκληρωθεί η σήραγγα 1,4 χλμ κάτω από το Γαλάτσι, σε βάθος 35 μέτρων, με τον μετροπόντικα να κατευθύνεται προς την Κυψέλη και τον σταθμό Ελικώνος. Το μηχάνημα διάνοιξης, που ονομάζεται «Νίκη», είναι ο δεύτερος μετροπόντικας της κοινοπραξίας ΑΒΑΞ – GHELLA – ALSTOM, και εργάζεται στην κατασκευή της γραμμής που θα συνδέσει υπόγεια το Γαλάτσι με τον Ευαγγελισμό. Στο τέλος του 2026, οι δύο μετροπόντικες αναμένεται να συναντηθούν, έχοντας ολοκληρώσει την κατασκευή της σήραγγας 12,8 χιλιομέτρων για το τμήμα «Άλσος Βεΐκου – Γουδή».