• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Οικονομία»«Ναι» στις 4 κορβέτες από το Πολεμικό Ναυτικό, στα 2 δισ. ευρώ το κόστος
Οικονομία

«Ναι» στις 4 κορβέτες από το Πολεμικό Ναυτικό, στα 2 δισ. ευρώ το κόστος

9 Νοεμβρίου, 2022Updated:9 Νοεμβρίου, 2022Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Την ενεργοποίηση του προγράμματος απόκτησης κορβετών από το Πολεμικό Ναυτικό σήμανε η απόφαση του Ανωτάτου Ναυτικού Συμβουλίου (ΑΝΣ), που συνεδρίασε σήμερα. Σημειώνεται ότι αυτό αποτελεί το τρίτο βήμα για την ανανέωση του στόλου μαζί με  την προμήθεια των Belharra από το Πολεμικό Ναυτικό και τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, επικρατέστερες θεωρούνται η ιταλική και η γαλλική πρόταση, ενώ υπάρχει και η ολλανδική - ωστόσο είμαστε στην αρχή της διαδικασίας της προμήθειας: Θα ακολουθήσει συνεδρίαση του Συμβουλίου Αρχηγών Γενικών Επιτελείων για το θέμα και στη συνέχεια θα επιληφθεί η Διεύθυνση Εξοπλισμών, που θα διαπραγματευτεί με τους ενδιαφερόμενους, ώστε να αποφασίσει τελικά το ΚΥΣΕΑ.

Το υπουργείο Εθνικής Αμυνας έχει δεσμεύσει κονδύλια συνολικού ύψους περίπου 2,5 δισ. ευρώ, τα οποία θα διατεθούν για την αγορά τριών κορβετών και την αναβάθμιση των τεσσάρων φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ, ποσό που όμως αναμένεται να αυξηθεί σε βάθος χρόνου, καθώς κατά τη διαδικασία εξέλιξης και των δύο προγραμμάτων εκτιμάται ότι θα εμφανιστούν κρυφά κόστη, τα οποία είναι αδύνατον να προβλεφθούν κατά την έναρξη της διαδικασίας.

Σε ό,τι αφορά την πρόταση της Fincantieri, θεωρείται  δελεαστική για την ελληνική πλευρά, δεδομένου ότι προβλέπει τη μεταφορά τεχνογνωσίας αλλά και την κατασκευή των δύο εκ των τριών κορβετών σε ελληνικά ναυπηγεία, συγκεκριμένα στα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Ειδικότερα, οι Ιταλοί έχουν προτείνει στην ελληνική πλευρά η πρώτη κορβέτα να κατασκευαστεί στα ναυπηγεία της εταιρείας στην Ιταλία και οι υπόλοιπες δύο στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, με παράλληλη μεταφορά τεχνογνωσίας και τεχνικής υποστήριξης. Ωστόσο, για να συμβεί αυτό θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας.

Περίπου αντίστοιχη αναμένεται να είναι και η πρόταση των Γάλλων, οι οποίοι πάντως επιδιώκουν εσχάτως να συνδέσουν την προμήθεια των Gowind με την πορεία υλοποίησης των φρεγατών Belh@rra. Σύμφωνα με πληροφορίες, και η Naval Group σχεδιάζει να προτείνει κάτι ανάλογο σε συνεργασία με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, μόνο όμως εφόσον έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες εργασίες εκσυγχρονισμού και επέκτασης των δεξαμενών του ελληνικού ναυπηγείου προκειμένου να μπορέσουν να υλοποιηθούν οι σχετικές εργασίες. Υπενθυμίζεται ότι η Naval Group είχε καταθέσει πρόταση για την απόκτηση τεσσάρων κορβετών Gowind στα 1,7 δισ. ευρώ, τιμή στην οποία περιλαμβάνονταν η ναυπήγηση, ο οπλισμός, η εκπαίδευση των πληρωμάτων και η μετέπειτα υποστήριξη.

polemiko_nautiko__7_

Εκσυγχρονισμός ΜΕΚΟ

Στην τελική ευθεία βρίσκεται το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ 200HN, για το οποίο έχουν ήδη δεσμευτεί περίπου 500 εκατ. ευρώ. Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού τους πρόκειται να αναλάβει η γερμανική κοινοπραξία των εταιρειών ThyssenKrupp Marine Systems και Τhales Nederland. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2023, με τα δύο πρώτα πλοία να εισέρχονται για εκσυγχρονισμό και ακολούθως να παραδίδονται δύο έτη μετά.

Σύμφωνα με τους επιτελείς του ΓΕΝ, πάντως, και εξαιτίας της αύξησης των τιμών στις πρώτες ύλες αλλά και επειδή όσο θα προχωρά το πρόγραμμα αναβάθμισης των φρεγατών, θα προκύπτουν συνεχώς και επιπλέον προβλήματα σε συστήματα τα οποία θα πρέπει να αντικατασταθούν, το τελικό κόστος της αναβάθμισης των τεσσάρων ΜΕΚΟ ενδέχεται, σε βάθος χρόνου, να αγγίξει ακόμη και το 1 δισ. ευρώ.

Από εκεί και πέρα, και ανάλογα με τις δημοσιονομικές εξελίξεις, το Πολεμικό Ναυτικό μας έχει και άλλα όπλα προς εκσυχρονισμό, όπως τα υποβρύχια. Πλην όμως, όπως επισημαίνουν κυβερνητικές πηγές, πρέπει να υπάρξει μια ιεράρχηση προτεραιοτήτων. Αυτός είναι και ο λόγος που μπήκε φρένο στους σχεδιασμούς για επιχειρησιακή αναβάθμιση του Στρατού Ξηράς, καθώς απαιτούνται μόνιμες δημοσιονομικές εφεδρείες εν όψει της πολύ δύσκολης συνέχειας, αλλά και της εκλογικής χρονιάς που έρχεται γεμάτη αβεβαιότητες.

polemiko_nautiko__3_

Belharra featured Πολεμικό Ναυτικό
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΗΠΑ: Κατάσχεση – μαμούθ 3,4 δισ. κλεμμένων bitcoin
Next Article Θέσεις διευθυντών στο ΥΠΕΣ

Related Posts

ΙΝΕ ΓΣΕΕ: Ο πραγματικός μισθός μειώθηκε 32,8% στην τελευταία 15ετία

17 Ιουνίου, 2025

Ερευνα: Οι Ελληνες αγοράζουν «έξυπνα» τετραγωνικά - 1 στους 4 αγοραστές επιλέγουν ακίνητα 76 – 100 τ.μ.

17 Ιουνίου, 2025

Ανεξάρτητη Αρχή κατά της ακρίβειας: Πότε τίθεται σε λειτουργία – Πώς θα λειτουργεί

17 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.