Σύμφωνα με τον Νίλς Ράσμουσεν, επικεφαλής αναλυτή της BIMCO, μέχρι τα τέλη Αυγούστου 2025 υπάρχουν 534 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων υπό ναυπήγηση θα μπορούν να χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα μόλις παραδοθούν. Αυτό αντιστοιχεί στο 53% των πλοίων που έχουν παραγγελθεί και στο 77% της συνολικής χωρητικότητας σε TEU.
Στο order book περιλαμβάνονται επίσης 321 πλοία που θα χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα και άλλα 155 που θα παραδοθούν έτοιμα για μελλοντική μετατροπή σε εναλλακτικά καύσιμα.
Η χρήση εναλλακτικών καυσίμων είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στα μεγαλύτερα πλοία. Για πλοία 8.000 TEU και πάνω, το 81% των πλοίων και το 85% της χωρητικότητας που έχουν παραγγελθεί θα χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα. Αντίθετα, οι άλλοι τομείς όπως τα bulkers και τα τάνκερ παραμένουν πίσω, με ποσοστά μόλις 8% έως 17% των πλοίων σε παραγγελία.
Το LNG παραμένει το πιο δημοφιλές εναλλακτικό καύσιμο, αντιπροσωπεύοντας τα δύο τρίτα των πλοίων σε παραγγελία, ενώ τα πλοία που χρησιμοποιούν μεθανόλη φτάνουν στο 31%. Αν και η μεθανόλη ηγήθηκε των παραγγελιών το 2023, φέτος το LNG την ξεπέρασε.
Ο Ράσμουσεν επισημαίνει ότι μέχρι το 2030 η στόλος των container ships θα περιλαμβάνει 837 πλοία με εναλλακτικά καύσιμα και χωρητικότητα 10,9 εκατ. TEU, καλύπτοντας πάνω από το 25% της συνολικής χωρητικότητας κοντεϊνεροφόρων σε λειτουργία.
Νέα στοιχεία από την πλατφόρμα Alternative Fuels Insight της DNV δείχνουν, ωστόσο, ότι οι παραγγελίες εναλλακτικά καυσίμων πλοίων έχουν επιβραδυνθεί το καλοκαίρι, με τον Αύγουστο να είναι ο πρώτος μήνας από το 2018 χωρίς νέες παραγγελίες.