Μια νέα μελέτη της Juniper Research αποκαλύπτει ότι ο αριθμός των χρηστών ψηφιακών πορτοφολιών (digital wallets) παγκοσμίως θα αυξηθεί κατά 35% τα επόμενα πέντε χρόνια, από τα 4,4 δισεκατομμύρια το 2025.
Η έρευνα δείχνει ότι, σε μια ολοένα πιο κορεσμένη αγορά, η προσφορά πρόσθετων λειτουργιών, όπως Buy Now, Pay Later (BNPL), εικονικές κάρτες και ψηφιακή ταυτότητα, είναι κρίσιμη για τη διαφοροποίηση των παρόχων.
Η έκθεση τονίζει ακόμη ότι οι πλατφόρμες ψηφιακών πορτοφολιών πρέπει να προσφέρουν ενσωματωμένη ευελιξία τόσο ως προς τους τύπους πορτοφολιών (με αποθηκευμένη αξία, σταδιακά πορτοφόλια, κρυπτονομίσματα κ.λπ.) όσο και ως προς τους τύπους πληρωμών (κάρτες, πληρωμές Account-to-Account (A2A) κ.ά.), προκειμένου να ανταποκριθούν στις ολοένα πιο ποικίλες ανάγκες των παρόχων και των χρηστών τους.
Ένας βασικός παράγοντας που ενισχύει την ευρύτερη υιοθέτηση των ψηφιακών πορτοφολιών είναι η εφαρμογή προγραμμάτων πιστότητας και ανταμοιβών. Σε ώριμες αγορές ειδικά, οφέλη όπως cashback, πόντοι επιβράβευσης και αποκλειστικές προσφορές ενθαρρύνουν τη χρήση ενός συγκεκριμένου πορτοφολιού, ενώ παράλληλα ωφελούν και τον έμπορο, καθώς αυξάνουν τις δαπάνες των καταναλωτών και μειώνουν τα έξοδα συναλλαγών.
Σύμφωνα με τον Thomas Wilson, αναλυτή της Juniper Research,
«η αλλαγή της συμπεριφοράς των χρηστών, όπως η μετατόπιση από τη χρήση καρτών –ιδιαίτερα όταν αυτή είναι βαθιά ριζωμένη– απαιτεί παροχή κινήτρων. Καθώς ο χώρος των ψηφιακών πορτοφολιών γίνεται ολοένα πιο κορεσμένος, η διαφοροποίηση μέσω ανταμοιβών και πρόσθετων δυνατοτήτων, όπως gamification ή λειτουργίες superapp, θα είναι κρίσιμη για την επιτυχία.»
Ενώ τα προγράμματα επιβράβευσης θα βοηθήσουν στην ανταγωνιστικότητα των πορτοφολιών σε ώριμες αγορές, οι πλατφόρμες πρέπει επίσης να δώσουν προτεραιότητα σε λύσεις για τους υποτραπεζικούς πληθυσμούς στις αναδυόμενες αγορές.
Καθώς οι υπηρεσίες mobile money εξελίσσονται σε λύσεις παρόμοιες με τραπεζικά προϊόντα, οι πλατφόρμες ψηφιακών πορτοφολιών πρέπει να προσφέρουν πιο προηγμένες δυνατότητες, διαφορετικά κινδυνεύουν να χάσουν μερίδιο αγοράς από πιο «παραδοσιακές» τραπεζικές πλατφόρμες.

