• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Επιχειρήσεις»Οι 6 προτάσεις του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά για την ανάπτυξη του ελληνικού εμπορίου
Επιχειρήσεις

Οι 6 προτάσεις του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά για την ανάπτυξη του ελληνικού εμπορίου

3 Ιανουαρίου, 2025Updated:3 Ιανουαρίου, 2025Δεν υπάρχουν Σχόλια4 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

«Για να ανακάμψει και να αναπτυχθεί το ελληνικό εμπόριο το 2025, απαιτούνται άμεσες και συντονισμένες ενέργειες σε επίπεδο επιχειρήσεων, κράτους και κοινωνίας», σημειώνεται σε ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς σχετικά με τους προβληματισμούς του εμπορίου για τη νέα χρονιά και προτείνονται δράσεις σε έξι άξονες.

Συγκεκριμένα ο σύλλογος αναφέρει:

Ολοκληρώνοντας το 2024 και με το βλέμμα στραμμένο στο 2025, ο εμπορικός και επιχειρηματικός κόσμος εισέρχεται στη νέα χρονιά με αισιοδοξία, αλλά και με προβληματισμούς για τις προκλήσεις που βρίσκονται μπροστά.

Οι προσδοκίες του ελληνικού εμπορίου για το 2025 προσβλέπουν σε ένα περιβάλλον οικονομικής σταθερότητας και ανάπτυξης, το οποίο θα επιτρέψει στις επιχειρήσεις να επενδύσουν σε νέες τεχνολογίες, να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους και να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας. Παράλληλα, οι επιχειρήσεις αναζητούν τρόπους συνεργασίας και αλληλεγγύης, τόσο ανάμεσα στις επιχειρήσεις όσο και με την Πολιτεία, για τη δημιουργία ενός ευνοϊκού επιχειρηματικού περιβάλλοντος.

Οι κύριοι προβληματισμοί για το 2025 που απασχολούν τις επιχειρήσεις και ενδεχομένως να επηρεάσουν καθοδικά την ελληνική οικονομία, επικεντρώνονται στα εξής:

Η αβεβαιότητα στην παγκόσμια οικονομία, χαρακτηριζόμενη από γεωπολιτικές αναταράξεις, αυξανόμενο πληθωρισμό και υψηλότερες τιμές ενέργειας, επιβαρύνει σημαντικά το κόστος λειτουργίας των επιχειρήσεων. Παράλληλα, η εκρηκτική ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου δημιουργεί σοβαρές προκλήσεις, ιδιαίτερα για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που δυσκολεύονται να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα της αγοράς. Τέλος, η γραφειοκρατία, το φορολογικό περιβάλλον -παρά τις προσπάθειες εκσυγχρονισμού του- και το υψηλό φορολογικό βάρος, αποτελούν χρόνιες παθογένειες της ελληνικής οικονομίας, παρεμποδίζοντας την επιχειρηματικότητα και την ανάπτυξη.

Για να ανακάμψει και να αναπτυχθεί το ελληνικό εμπόριο το 2025, απαιτούνται άμεσες και συντονισμένες ενέργειες σε επίπεδο επιχειρήσεων, κράτους και κοινωνίας.

Προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο στόχος και να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις, προτείνονται τα εξής:

  • Ενίσχυση ψηφιακού μετασχηματισμού: Οι επιχειρήσεις καλούνται να ενισχύσουν την παρουσία τους στο διαδίκτυο, να επενδύσουν σε ηλεκτρονικό εμπόριο και να εκπαιδεύσουν το προσωπικό τους στις νέες τεχνολογίες. Η σύνδεση του φυσικού καταστήματος με το ηλεκτρονικό, μέσω ενός ενιαίου συστήματος διαχείρισης (omnichannel), θα επιτρέψει στις επιχειρήσεις να προσφέρουν στους πελάτες τους ευέλικτες επιλογές αγορών και προσωποποιημένη εξυπηρέτηση.
  • Μείωση φορολογικών και λειτουργικών βαρών: Η μείωση του ΦΠΑ, ιδιαίτερα στα είδη πρώτης ανάγκης και τα καταναλωτικά προϊόντα, θα ενισχύσει τη ζήτηση και θα ανακουφίσει τα νοικοκυριά. Παράλληλα, η πρόσβαση σε δάνεια με ευνοϊκούς όρους θα καταστήσει ευκολότερη την χρηματοδότηση των επιχειρήσεων, που αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες για την ανάπτυξή τους. Τέλος, η απλούστευση των διαδικασιών για την ίδρυση και λειτουργία επιχειρήσεων θα μειώσει τη γραφειοκρατία και θα ενθαρρύνει την επιχειρηματικότητα.
  • Προώθηση της εξωστρέφειας: Η δημιουργία κινήτρων για τις ελληνικές επιχειρήσεις να προωθήσουν τα προϊόντα τους σε διεθνείς αγορές, σε συνδυασμό με την προβολή του brand «Made in Greece», θα συμβάλει στην ενίσχυση των εξαγωγών και στην προώθηση της ποιότητας και της μοναδικότητας των ελληνικών προϊόντων.
  • Στήριξη μικρομεσαίων επιχειρήσεων: Η υλοποίηση στοχευμένων προγραμμάτων για την αναβάθμιση των δεξιοτήτων των επιχειρηματιών και των εργαζομένων, καθώς και η παροχή χρηματοδοτικών εργαλείων προσαρμοσμένων στις σχετικές ανάγκες, είναι απαραίτητα για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ΜμΕ. Επιπλέον, η κατεύθυνση των ευρωπαϊκών πόρων προς επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες και καινοτομία θα συμβάλει στην αναβάθμιση του παραγωγικού ιστού.
  • Ενίσχυση της αγοραστικής δύναμης: Η μόνιμη και σταθερή ενδυνάμωση της αγοραστικής δύναμη των πολιτών θα οδηγήσει σε αύξηση της κατανάλωσης. Παράλληλα, η στήριξη των ανέργων, μέσω μέτρων που μειώνουν την ανεργία και ενισχύουν τα προσόντα και την εργασιακή τους εμπειρία, θα συμβάλει στην ανάκαμψη της οικονομίας.
  • Επένδυση στην ποιότητα και την καινοτομία: Η ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων για την κάλυψη σύγχρονων αναγκών και η προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης, μέσω της υιοθέτησης περιβαλλοντικά φιλικών πρακτικών, θα ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων και θα συμβάλουν στην προσέλκυση επενδύσεων.

Το μέλλον του ελληνικού εμπορίου εξαρτάται και από τη σύμπραξη στρατηγικών σχεδιασμών, που θα λαμβάνουν υπόψη τις δυναμικές αλληλεπιδράσεις μεταξύ των επιχειρήσεων, της πολιτείας και της κοινωνίας. Η επιτυχής υλοποίηση τέτοιων σχεδίων, θα οδηγήσει σε μια ανθεκτική και ανταγωνιστική εμπορική πραγματικότητα.

ελληνικό εμπόριο
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΚαθησυχάζει η Κομισιόν για το φυσικό αέριο
Next Article Προσλήψεις 500 τραυματιοφορέων με μισθό έως και 1.050 ευρώ

Related Posts

ΕΤΑΔ: Παράδοση του Κάμπινγκ Φαναρίου Κομοτηνής στο νέο μισθωτή

16 Ιουνίου, 2025

Η United Media εξαγόρασε το 50% του Alpha TV

16 Ιουνίου, 2025

Νέα Οδός – Κεντρική Οδός: WINNER στα Health & Safety Awards 2025

16 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.