Την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου παραδίδονται στην κυκλοφορία τα τελευταία 10 χιλιόμετρα του αυτοκινητοδρόμου «Πάτρα – Πύργος», ολοκληρώνοντας το σύνολο του νέου οδικού άξονα. Υπενθυμίζεται ότι στις 31 Ιουλίου παραδόθηκαν τα πρώτα 65 χλμ., στο τμήμα Πύργος – Αλισσός, βελτιώνοντας σημαντικά τις συνθήκες οδικής ασφάλειας και τη λειτουργικότητα του δικτύου.
Στοιχεία του έργου
Το έργο αφορά την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος, συνολικού μήκους 74,8 χλμ. Περιλαμβάνει διαπλάτυνση με ανακατασκευή της υφιστάμενης Νέας Εθνικής Οδού στα πρώτα 13 χλμ., καθώς και νέα χάραξη για τα επόμενα 61,5 χλμ. Ο νέος άξονας είναι υψηλών προδιαγραφών, με σχεδιαστική ταχύτητα 120 χλμ./ώρα, διαχωρισμένο οδόστρωμα, ελεγχόμενη πρόσβαση καθ’ όλο το μήκος του και 9 ανισόπεδους κόμβους και ημικόμβους.
Δομή του αυτοκινητοδρόμου
Ανά κατεύθυνση προβλέπονται δύο λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 3,50 μ. και λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), οι οποίες διαχωρίζονται από μεσαίο στηθαίο ασφαλείας από σκυρόδεμα, προσφέροντας υψηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας.
Δήλωση υπουργού Υποδομών Χρίστου Δήμα
«Την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου παραδίδουμε στην κυκλοφορία, εντός χρονοδιαγράμματος, τα τελευταία 10 χλμ. του νέου αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος, ολοκληρώνοντας ένα έργο που για χρόνια αποτελούσε βασικό αίτημα της Δυτικής Ελλάδας. Με την ολοκλήρωση του τμήματος Μιντιλόγλι – Αλισσός, ολόκληρος ο αυτοκινητόδρομος Αθήνα – Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος θα λειτουργεί πλέον ενιαία, προσφέροντας ασφαλείς, γρήγορες και άνετες μετακινήσεις στους χρήστες του», τόνισε.
Οδική ασφάλεια και μείωση ατυχημάτων
Η ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου σηματοδοτεί πρωτίστως σημαντική βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Ο παλιός οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος ήταν από τους πιο επικίνδυνους της χώρας, με δεκάδες θανατηφόρα τροχαία. Από τον Δεκέμβριο του 2023 εφαρμόστηκαν στοχευμένα μέτρα οδικής ασφάλειας, αυστηρή επιτήρηση και παρεμβάσεις σε κρίσιμα σημεία, μειώνοντας δραστικά τον συνολικό αριθμό των ατυχημάτων.
Οικονομική και τουριστική σημασία
Η ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος ενισχύει τον τουρισμό, τη διακίνηση προϊόντων και τη σύνδεση με το εθνικό δίκτυο, στηρίζοντας ουσιαστικά την τοπική οικονομία. Ο νέος δρόμος αναβαθμίζει την καθημερινότητα των πολιτών και δημιουργεί νέες προοπτικές για την περιοχή και τη χώρα συνολικά.
Εργασίες στο τελευταίο τμήμα
Στο τελευταίο τμήμα από το τέλος της Περιμετρικής Πατρών στο Μιντιλόγλι μέχρι τα Καμίνια ολοκληρώνονται:
– δύο κόμβοι στο Μιντιλόγλι και τη ΒΙ.ΠΕ.,
– μία Κάτω Διάβαση στα Βραχναίικα,
– δύο μεγάλοι τοίχοι αντιστήριξης στα Τσουκαλαίικα,
– τα κτήρια διοίκησης και διοδίων στα Καμίνια.
Συνδετήρια και παράπλευρο οδικό δίκτυο
Προχωρά η κατασκευή του παράπλευρου οδικού δικτύου, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τις αρχές του 2026. Οι συνδετήριες οδοί Αμαλιάδας και Κυλλήνης αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του έτους.
Στρατηγική σημασία της Ολυμπίας Οδού
Η Ολυμπία Οδός είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα στρατηγικής σημασίας, συνδέοντας τρεις Περιφέρειες – Αττική, Πελοπόννησο και Δυτική Ελλάδα – και την Αθήνα με το λιμάνι της Πάτρας, την κύρια πύλη της Ελλάδας προς την Ευρώπη.
Μείωση ατυχημάτων και ασφαλέστερες μετακινήσεις
Η δημιουργία του νέου αυτοκινητοδρόμου έχει μειώσει κατακόρυφα τον αριθμό των ατυχημάτων, ιδιαίτερα των θανατηφόρων, προσφέροντας ασφαλέστερες συνθήκες για οδηγούς και επιβάτες. Από τα περίπου 11 συμβάντα την ημέρα στα 65 χλμ. του δρόμου, τα μισά αφορούν ακινητοποιημένα οχήματα.

