• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Π. Σταμπουλίδης (Υπερταμείο): Το ΕΣΠΑ πρέπει να προσαρμοστεί στα πρότυπα του Ταμείου Ανάκαμψης
Ειδήσεις

Π. Σταμπουλίδης (Υπερταμείο): Το ΕΣΠΑ πρέπει να προσαρμοστεί στα πρότυπα του Ταμείου Ανάκαμψης

24 Σεπτεμβρίου, 2025Updated:24 Σεπτεμβρίου, 2025Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Στη δημιουργία υπεραξίας για τις δημόσιες υποδομές που διαχειρίζεται το Υπερταμείο, αλλά και στην ανάγκη θεσμικών αλλαγών ώστε οι προσφυγές να μην καθυστερούν τα δημόσια έργα, αναφέρθηκε ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του Υπερταμείου, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, στο 8ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών - ITC 2025

«Για εμάς δεν υπάρχει πλέον καμία πίεση να αποκρατικοποιήσουμε υποδομές απλώς για να εξαργυρώσουμε την αξία τους. Αντιθέτως, επιδιώκουμε να δημιουργήσουμε υπεραξία μέσα από την αναβάθμιση του μάνατζμεντ τους αλλά και μέσω της αναβάθμισης των ίδιων των υποδομών, ώστε να επανέλθουν στην αγορά με άλλη αφετηρία και νέα δυναμική», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Σταμπουλίδης ανέφερε ως παράδειγμα τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Βόλου, όπου η στρατηγική έχει αλλάξει λόγω των νέων συνθηκών. «Δεν πρόκειται για περιουσιακά στοιχεία που ωριμάζουμε με τις παλιές, συνήθεις διαδικασίες αποκρατικοποίησης. Εφαρμόζουμε ένα νέο μοντέλο, όπου ο ίδιος ο λιμένας θα λειτουργεί ταυτόχρονα ως μοχλός ανάπτυξης και ως εθνική πύλη εισόδου για την Ευρώπη», εξήγησε.

Ειδικότερα, για το λιμάνι του Βόλου επεσήμανε ότι, με την ολοκλήρωση του business plan - το οποίο ωριμάζει-, θα ενταχθεί στο εθνικό δίκτυο υποδομών, ώστε μαζί με την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, να δημιουργηθεί ένα ολοκληρωμένο πλέγμα υπηρεσιών logistics.

Αναφερόμενος στη χρηματοδότηση των έργων υποδομών, εξήρε τη δομή του Ταμείου Ανάκαμψης, που, όπως είπε, «αφήνει πίσω τις αγκυλώσεις της ευρωπαϊκής γραφειοκρατίας». Υπογράμμισε ότι για να γίνει η Ευρώπη πιο ανταγωνιστική, «το ΕΣΠΑ που ταυτίζεται με τις καθυστερήσεις, την γραφειοκρατία και απώλεια κονδυλίων, πρέπει να προσαρμοστεί στα πρότυπα του Ταμείου Ανάκαμψης». Είναι χαρακτηριστικό είναι ότι η Μονάδα Στρατηγικών Συμβάσεων (PPF) του Υπερταμείου ολοκλήρωσε αναθέσεις ύψους 3 δισ. ευρώ μέσα σε μόλις δυόμισι χρόνια, μέσω του RRF.

Παράλληλα, ζήτησε από την πολιτεία να προχωρήσει πιο αποφασιστικά στην ολοκλήρωση του πλαισίου για τις Πρότυπες Προτάσεις, ώστε, με την εμφάνιση νέων χρηματοδοτικών εργαλείων, όπως το Modernization Fund και το Social Climate Fund, να υπάρχουν έτοιμες ώριμες προτάσεις έργων προς χρηματοδότηση.

Ο κ. Σταμπουλίδης, αναφερόμενος στα έργα ΣΔΙΤ, τα παρομοίασε με «δύο ανθρώπους που δεν θέλουν πραγματικά να παντρευτούν, αλλά κάνουν έναν αρραβώνα για να πουν ότι ίσως παντρευτούν στο μέλλον», τονίζοντας ότι λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων από τον σχεδιασμό έως την υλοποίησή τους, τα έργα συχνά μετατρέπονται σε κάτι εντελώς διαφορετικό, με άλλο κόστος και, σε αρκετές περιπτώσεις, χωρίς να είναι πλέον απαραίτητα.

Τέλος, αναφερόμενος στα διαχρονικά προβλήματα που καθυστερούν την υλοποίηση έργων τόνισε πως δεν είναι δυνατόν να απαιτούνται επτά μήνες για την καθαρογραφή του εγκεκριμένου Προεδρικού Διατάγματος ενός ΕΣΧΑΔΑ. «Η χώρα έχει σήμερα ένα μομέντουμ που δεν πρέπει να χαθεί. Δεν γίνεται κάποιος που διαθέτει 15.000 ευρώ να μπλοκάρει έναν διαγωνισμό εκατομμυρίων. Ο νόμος για τις προσφυγές στα δημόσια έργα πρέπει να αλλάξει», ανέφερε, επιμένοντας στην ανάγκη άμεσων μεταρρυθμίσεων.

Π. Σταμπουλίδης
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΓερμανία: Πίεση από τον τραπεζικό κλάδο - «Κόψτε τη γραφειοκρατία για να έρθουν επενδύσεις»
Next Article Μετεγγραφές φοιτητών: Από σήμερα έως και 2 Οκτωβρίου οι αιτήσεις - Ποιοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση

Related Posts

Ν. Δένδιας: Η "Belharra Standard 2++" είναι η πιο προηγμένη φρεγάτα στον πλανήτη

24 Σεπτεμβρίου, 2025

Μπαράζ απολύσεων από ευρωπαϊκούς κολοσσούς – Απαισιόδοξες προοπτικές για την αγορά εργασίας

24 Σεπτεμβρίου, 2025

Επιστροφή ενοικίου: Σε ΦΕΚ η απόφαση – Τα ποσά και οι δικαιούχοι

24 Σεπτεμβρίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.