Η αυξημένη κίνηση σε αεροδρόμια και πτήσεις επιβεβαιώνει ότι ο τουρισμός βρίσκεται σε περίοδο ακμής, όμως η τελευταία ανάλυση της Boston Consulting Group αποκαλύπτει και τον θεαματικό ρυθμό ανάπτυξης του κλάδου. Βάσει παγκόσμιας δημοσκόπησης σε σχεδόν 5.000 ταξιδιώτες, η BCG εκτιμά ότι οι ετήσιες δαπάνες για ταξίδια αναψυχής θα εκτιναχθούν από τα 5 τρισ. δολάρια το 2024 στα 15 τρισ. δολάρια μέχρι το 2040. Αν επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις, η τουριστική βιομηχανία θα ξεπεράσει σε μέγεθος τόσο τον φαρμακευτικό κλάδο όσο και αυτόν της μόδας.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η αύξηση αυτή δεν θα προέλθει από τις ώριμες αγορές των ΗΠΑ ή της Ευρώπης, αλλά από οικονομίες που αναδύονται δυναμικά. Όπως επισήμανε η Lara Koslow της BCG, η ισχυροποίηση της μεσαίας τάξης σε χώρες όπως η Κίνα, η Ινδία και η Σαουδική Αραβία ενισχύει σημαντικά την τουριστική κινητικότητα. Οι νέοι καταναλωτές δείχνουν αυξημένο ενδιαφέρον για ταξίδια, όπως είχε συμβεί παλιότερα με τη μεσαία τάξη στις ΗΠΑ. Η Κίνα αναμένεται να ηγηθεί σε δαπάνες αναψυχής με ρυθμό αύξησης τουλάχιστον 10% ετησίως.
Η Koslow ανέφερε ότι η τάση αύξησης των ταξιδιών αναψυχής είναι παγιωμένη εδώ και καιρό. Σύμφωνα με την έρευνα, το 70% των ταξιδιωτών από τις αναδυόμενες αγορές συνδυάζουν επαγγελματικά ταξίδια με δραστηριότητες αναψυχής — κάτι που είναι πολύ λιγότερο διαδεδομένο στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ωστόσο, η συνολική αποτίμηση της ταξιδιωτικής βιομηχανίας παραμένει σύνθετη. Οι περισσότεροι υπολογισμοί, όπως και του WTTC, συμπεριλαμβάνουν και δευτερογενείς δαπάνες όπως η εστίαση ή η επίδραση στις τοπικές αγορές. Το Παγκόσμιο Συμβούλιο είχε προβλέψει τον Απρίλιο ότι το 2025 η αξία του τουρισμού θα φτάσει τα 11,7 τρισ. δολάρια ή 10,3% του παγκόσμιου ΑΕΠ. Η BCG υιοθετεί αντίστοιχη μεθοδολογία, χωρίς όμως να λαμβάνει υπόψη γεωπολιτικούς κινδύνους, όπως συγκρούσεις ή εμπορικούς περιορισμούς που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις τουριστικές ροές στη Μέση Ανατολή.
Η Koslow πάντως διατηρεί αισιοδοξία, δηλώνοντας πως ο τουριστικός κλάδος αποδεικνύεται ανθεκτικός, καθώς η επιθυμία των ανθρώπων για εμπειρίες οδηγεί σε αυξημένες κρατήσεις ακόμα και σε περιόδους οικονομικής αβεβαιότητας. «Ο κόσμος θέλει να ζήσει τη στιγμή» σχολίασε χαρακτηριστικά.