Το ελληνικό οδικό δίκτυο κρύβει μια σιωπηλή απειλή: εκατομμύρια οχήματα κινούνται καθημερινά χωρίς να έχουν περάσει ποτέ από τον υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ).
Παρά το ότι ο έλεγχος ΚΤΕΟ αποτελεί θεμελιώδη δικλείδα ασφαλείας, ολοένα και περισσότεροι οδηγοί αμελούν τη διαδικασία, αφήνοντας τα αυτοκίνητά τους χωρίς πιστοποιημένη καταλληλότητα — και εκθέτοντας όχι μόνο τους ίδιους αλλά και το σύνολο των χρηστών των δρόμων σε κινδύνους.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, πάνω από 2 εκατομμύρια οχήματα κυκλοφορούν χωρίς έγκυρο δελτίο ΚΤΕΟ. Η παράλειψη αυτή δεν συνεπάγεται μόνο πρόστιμα· είναι κυρίως μια σοβαρή απειλή για την οδική ασφάλεια και το περιβάλλον, αφού ο τεχνικός έλεγχος εξασφαλίζει ότι το όχημα πληροί τις βασικές προδιαγραφές λειτουργίας και εκπομπών.
Γιατί ο τεχνικός έλεγχος είναι απαραίτητος
Τα ΚΤΕΟ αξιολογούν φρένα, αναρτήσεις, φώτα, εκπομπές ρύπων και κρίσιμα συστήματα που συχνά δεν γίνονται αντιληπτά από τον οδηγό, αλλά μπορούν να προκαλέσουν ατύχημα.
Η παράλειψη του ελέγχου οδηγεί τις αρχές σε αυξημένους ελέγχους και υψηλές κυρώσεις, αφού ο στόχος είναι να αποτραπεί η κυκλοφορία οχημάτων που δεν είναι ασφαλή.
Πόσο κοστίζει η καθυστέρηση: Τα πρόστιμα για Ι.Χ.
Ο νόμος προβλέπει κλιμακωτές χρεώσεις για τη μη έγκαιρη προσκόμιση οχήματος σε έλεγχο:
-
Καθυστέρηση έως 30 ημέρες: 16 ευρώ
-
Καθυστέρηση 30 ημερών έως 6 μηνών: 33 ευρώ
-
Πάνω από 6 μήνες: 65 ευρώ
Για καθυστέρηση μεγαλύτερη των έξι μηνών επιβάλλεται και πρόσθετο πρόστιμο 150 ευρώ, το οποίο εμφανίζεται ηλεκτρονικά στο TAXIS.
Τι συμβαίνει αν δεν υπάρχει χαρτί ΚΤΕΟ
Αν σε τροχονομικό έλεγχο διαπιστωθεί ότι ο οδηγός δεν έχει μαζί του το δελτίο ΚΤΕΟ, επιβάλλεται πρόστιμο 350 ευρώ.
Το ποσό μειώνεται στα 45 ευρώ εφόσον ο οδηγός προσκομίσει το πιστοποιητικό εντός 10 ημερών.
Αν το όχημα έχει περάσει ΚΤΕΟ αλλά απλώς δεν υπάρχει το έγγραφο πάνω στον οδηγό, το πρόστιμο περιορίζεται σε 30 ευρώ.
Ο τεχνικός έλεγχος δεν είναι μια γραφειοκρατική διαδικασία ούτε ένας τρόπος είσπραξης προστίμων. Είναι το βασικό εργαλείο για να:
-
μειωθούν ατυχήματα από μηχανικές βλάβες,
-
περιοριστεί η ατμοσφαιρική ρύπανση,
-
εξασφαλιστεί ότι κάθε όχημα που κινείται στους ελληνικούς δρόμους είναι πραγματικά ασφαλές.

