Οι τιμές του αργού πετρελαίου κατέγραψαν άνοδο την Παρασκευή, έπειτα από επίθεση ουκρανικών drones σε ρωσικό λιμάνι που ανέστειλε τη φόρτωση φορτίων, επισκιάζοντας τις πιέσεις από ανησυχίες για υπερπροσφορά και μειωμένη ζήτηση στις ΗΠΑ.
Το Brent έκλεισε στα 66,99 δολάρια το βαρέλι, καταγράφοντας άνοδο 62 σεντς ή 0,93%, ενώ το αμερικανικό WTI τερμάτισε στα 62,69 δολάρια, με κέρδη 32 σεντς ή 0,51%.
Νωρίς μέσα στην ημέρα, οι τιμές αντέδρασαν στην επίθεση στο λιμάνι Primorsk της βορειοδυτικής Ρωσίας, που οδήγησε σε προσωρινή αναστολή των φορτώσεων, σύμφωνα με την ουκρανική υπηρεσία ασφαλείας SBU. «Οι επιθέσεις στις ρωσικές ενεργειακές υποδομές μπορούν να περιορίσουν τις εξαγωγές ρωσικού αργού και προϊόντων», δήλωσε ο αναλυτής της UBS, Τζιοβάνι Σταούνοβο.
Ωστόσο, αργότερα τα κέρδη συρρικνώθηκαν, καθώς οι επενδυτές επικεντρώθηκαν σε αναθεωρημένα στοιχεία απασχόλησης στις ΗΠΑ και σε υψηλότερο πληθωρισμό. Το αμερικανικό Υπουργείο Εργασίας ανακοίνωσε ότι η οικονομία δημιούργησε 911.000 λιγότερες θέσεις εργασίας από ό,τι αρχικά είχε εκτιμηθεί για την περίοδο έως τον Μάρτιο, ενώ ο ΔΤΚ αυξήθηκε τον Αύγουστο κατά 0,4%, τη μεγαλύτερη μηνιαία άνοδο από τον Ιανουάριο.
«Τα οικονομικά δεδομένα δεν στηρίζουν μια ισχυρή ανοδική κίνηση. Η συνολική τάση παραμένει πτωτική», σχολίασε ο Τζον Κίλνταφ, εταίρος της Again Capital, προσθέτοντας ότι δασμοί του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ σε Ινδία και Κίνα θα μπορούσαν να μειώσουν περαιτέρω τις εξαγωγές ρωσικού πετρελαίου.
Την Πέμπτη, οι δύο διεθνείς δείκτες είχαν καταγράψει απώλειες 1,7% το Brent και 2% το WTI. Η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας (IEA) ανέφερε ότι η παγκόσμια προσφορά πετρελαίου θα αυξηθεί ταχύτερα από το αναμενόμενο φέτος, λόγω των σχεδιαζόμενων αυξήσεων παραγωγής του ΟΠΕΚ+. Από την πλευρά του, ο ΟΠΕΚδιατήρησε αμετάβλητες τις υψηλές εκτιμήσεις για τη ζήτηση φέτος και το 2026, τονίζοντας ότι η παγκόσμια οικονομία παραμένει σε σταθερή τροχιά ανάπτυξης.
Στο μέτωπο της προσφοράς, η ινδική Adani Group, ο μεγαλύτερος ιδιωτικός διαχειριστής λιμένων της χώρας, απαγόρευσε την είσοδο σε δεξαμενόπλοια που βρίσκονται υπό δυτικές κυρώσεις, περιορίζοντας ενδεχομένως τις εξαγωγές ρωσικού πετρελαίου. Η Ινδία παραμένει ο μεγαλύτερος αγοραστής ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται διά θαλάσσης, κυρίως μέσω δεξαμενόπλοιων τα οποία τελούν υπό κυρώσεις από την ΕΕ, τις ΗΠΑ και τη Βρετανία.