Οι ασφαλισμένοι του e-ΕΦΚΑ έχουν πλέον στη διάθεσή τους ένα ολοκληρωμένο ψηφιακό εργαλείο που συγκεντρώνει όλες τις βασικές υπηρεσίες του φορέα: το «dashboard του πολίτη», το οποίο αναπτύχθηκε από τη Netcompany. Μέσω του MyEFKA –διαθέσιμο και ως mobile εφαρμογή– οι πολίτες αποκτούν πρόσβαση σε μια εξατομικευμένη αρχική σελίδα, με ενημερώσεις και υπενθυμίσεις που προσαρμόζονται στο ασφαλιστικό τους προφίλ.
Η πρόσβαση σε ασφαλιστικά δεδομένα γίνεται πλέον απλά, άμεσα και χωρίς φυσική παρουσία στις υπηρεσίες. Με λίγα «κλικ», οι ασφαλισμένοι βλέπουν συγκεντρωμένα όλα τα στοιχεία του ασφαλιστικού τους βίου, από τα ένσημα και τα ενημερωτικά σημειώματα έως τα πιστοποιητικά ασφαλιστικής ικανότητας, τις αιτήσεις που έχουν καταθέσει και τα εκκαθαριστικά των συντάξεών τους, με αναλυτική παρουσίαση των ποσών.
Το dashboard προσφέρει επίσης δυνατότητα άμεσης πληρωμής οφειλών μέσω της υπηρεσίας IRIS και πρόσβαση σε κρίσιμα δεδομένα, όπως τα ποσοστά αναπηρίας. Η πλατφόρμα εξελίσσεται διαρκώς, ενσωματώνοντας νέες λειτουργίες όπως η ηλεκτρονική εγγραφή στο μητρώο του e-ΕΦΚΑ και η μεταβολή προσωπικών στοιχείων, διαδικασίες που μέχρι πρόσφατα απαιτούσαν φυσική παρουσία.
Σύντομα, οι πολίτες θα μπορούν μέσα από την εφαρμογή να προγραμματίζουν και να διαχειρίζονται τα ραντεβού τους με τον e-ΕΦΚΑ, αλλά και να λαμβάνουν ειδοποιήσεις για την καταβολή εισφορών ή δόσεων.
Απτά αποτελέσματα
Ήδη πάνω από 200.000 πολίτες έχουν χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα για να ενημερωθούν σχετικά με τη σύνταξή τους, τις οφειλές ή την ασφαλιστική ιστορία τους, ενώ μέσω της IRIS έχουν εξοφληθεί ποσά που ξεπερνούν τις 800.000 ευρώ. Όπως δήλωσε στην ΕΡΤ, ο Αλέξανδρος Μάνος, CEO της Netcompany SEE & EUI, τα έργα που υλοποιήθηκαν για τον e-ΕΦΚΑ –από την ψηφιοποίηση ασφαλιστικών αρχείων έως την αξιοποίηση Τεχνητής Νοημοσύνης για ταχύτερη απονομή συντάξεων– έχουν έναν κοινό στόχο: τη διευκόλυνση της συναλλαγής του πολίτη με τον φορέα.
Όπως επισημαίνει, ήδη από τον Σεπτέμβριο, οι εκκρεμείς κύριες συντάξεις έχουν μειωθεί κατά 21% και οι επικουρικές κατά 25%, χάρη στη δυνατότητα γρηγορότερης και ακριβέστερης διεκπεραίωσης των αιτήσεων. «Δεν μιλάμε απλώς για ποσοστά», τονίζει, «αλλά για πολίτες που έλυσαν τα θέματά τους πιο άμεσα – και αυτό είναι το πιο ουσιαστικό αποτέλεσμα».

