• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Ποιες ανατροπές φέρνει στο λιανεμπόριο η επιστροφή στην κανονικότητα
Ειδήσεις

Ποιες ανατροπές φέρνει στο λιανεμπόριο η επιστροφή στην κανονικότητα

26 Απριλίου, 2021Updated:26 Απριλίου, 2021Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Η επιστροφή στην κανονικότητα αυξάνει κατά πολύ την πιθανότητα οι μεγάλοι κερδισμένοι της πανδημίας, που δεν είναι άλλοι από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, να χάσουν τα μισά «κέρδη» του 2020, υποστηρίζουν οι αναλυτές της αγοράς.

Η σταδιακή κατάργηση των αυστηρών περιοριστικών μέτρων στις μετακινήσεις των πολιτών, η επανεκκίνηση του υπόλοιπου λιανεμπορίου, αλλά και το άνοιγμα της εστίασης από τις 3/5, θα ψαλιδίσει κατά το ήμισυ τον «ευκαιριακό» τζίρο των 900 εκατ. ευρώ που αποκόμισε το οργανωμένο λιανεμπόριο πέρσι.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, Κωνσταντίνο Μαχαίρα, στην Ελλάδα η αγορά λιανικής τροφίμων είναι 23 δισ. ευρώ, εκ των οποίων το οργανωμένο λιανεμπόριο αποτιμάται σε περίπου 11 δισ. ευρώ, ήτοι το 45% του συνόλου.

Όπως επεσήμανε ο ίδιος στο πλαίσιο του 11ου συνεδρίου σελφ σερβις – Food Retail Forum, είναι πολύ δύσκολο να κρατηθεί ο ευκαιριακός τζίρος της πανδημίας από τα σούπερ μάρκετ. «Αν συμβεί θα είναι άθλος» επεσήμανε, εκτιμώντας ότι περί τα 450 εκατ. ευρώ θα «επιστρέψουν» στην πηγή τους, δηλαδή στις περιφερειακές αγορές και την εστίαση.

Μείωση στις πωλήσεις των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων στα σούπερ μάρκετ, σε ποσοστό από 2,3% έως 5,4%, προβλέπουν για εφέτος και οι αναλυτές της IRI Hellas.

Η IRI για προϊόντα σταθερού barcode, επεξεργάστηκε τρία διαφορετικά σενάρια, τα οποία, ωστόσο, «συμφωνούν» ότι τα έσοδα θα κινηθούν αρνητικά.

Το πρώτο σενάριο παίρνει ως παράμετρο την διατήρηση του συνολικού lockdown μέχρι το κλείσιμο του έτους, γεγονός που μεταφράζεται σε μετατόπιση της αγοράς από το κομμάτι του HoReca στο λιανεμπόριο. Εδώ η πρόβλεψη θέλει το σύνολο των ταχυκίνητων προϊόντων να υποχωρεί με ρυθμό 2,3%.

Στο δεύτερο σενάριο που εξετάζει την παράμετρο της «ανοιχτής» αγοράς μόνο κατά τη τουριστική περίοδο, ήτοι από Μάιο έως Σεπτέμβριο, το ποσοστό της υποχώρησης των εσόδων των ταχυκίνητων διευρύνεται στο 3,7%.

Στο τρίτο σενάριο, που βασίζεται στη παράμετρο της επιστροφής σε κανονικότητα, δηλαδή με την αγορά να λειτουργεί κανονικά από Μάιο και έπειτα, η πτώση για τις πωλήσεις στα ταχυκίνητα προϊόντα προβλέπεται να διαμορφωθεί στο 5,4%.
Πού θα κάνουν κράτει οι καταναλωτές

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της IRI, κατά το τρίτο σενάριο, ήτοι την επιστροφή στην κανονικότητα, τα προϊόντα που θα δεχθούν τη μεγαλύτερη πίεση θα είναι τα είδη σπιτιού, οι πωλήσεις των οποίων θα υποχωρήσουν κατά 8,2%. Ακολουθούν τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς, με πτώση στο 6,9% και τελευταία έρχονται τα είδη τροφίμων και ποτών με εκτιμώμενη μείωση πωλήσεων στο 5,6%.
Διφορούμενες προβλέψεις

Να σημειωθεί πάντως ότι η εταιρεία ερευνών NielsenQ αναμένει να είναι θετικό και φέτος το πρόσημο των πωλήσεων για τα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τα δυο σενάρια που «έτρεξε». Βέβαια οι αναλυτές έσπευσαν να τονίσουν πως οι προβλέψεις είναι αρκετά δύσκολες καθώς η κατάσταση παραμένει ρευστή και τα δεδομένα σχετικά με την επανεκκίνηση της αγοράς μεταβάλλονται διαρκώς.

Mε βάση τα δύο σενάρια που παρουσίασε η εταιρεία τέλη Μαρτίου, προβλέπει ανάπτυξη 2,1% έως 6% με απόκλιση +/-1. Ήδη το πρώτο τρίμηνο οι πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου κινήθηκαν θετικά σε αξία, στο +1,9% με τα FMCGs στο σύνολό τους να παρουσιάζουν σχετικά πιο μετριοπαθή τάση, στο +1,2% ενώ τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα σημείωσαν αύξηση +1,5%.

λιανεμπορίο
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΘ. Σκυλακάκης: Τέλος η Επιστρεπτέα, τι θα γίνει μιε την επιδότηση δαπανών
Next Article Πόσα κερδίζουν οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες από τις νέες φοροελαφρύνσεις (πίνακες)

Related Posts

Πώς οι πολιτικές του Τραμπ επηρεάζουν τα επαγγελματικά ταξίδια

15 Ιουνίου, 2025

Pimco: Συμβουλές στους επενδυτές για τη νέα παγκόσμια τάξη πραγμάτων

15 Ιουνίου, 2025

Σούπερ μάρκετ vs λαϊκή αγορά: Πού βρίσκονται οι καλύτερες τιμές σε φρούτα και λαχανικά

15 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.