Η οικονομική κρίση και το αυξανόμενο έλλειμμα των δημοσίων οικονομικών αναγκάζουν τη Βιέννη να προχωρήσει σε αύξηση της τιμής του ετήσιου εισιτηρίου των δημόσιων συγκοινωνιών για πρώτη φορά μετά από 13 χρόνια. Η αύξηση αυτή βάζει τέλος στην πολιτική του «ένα ευρώ την ημέρα» για απεριόριστες μετακινήσεις με λεωφορεία, τραμ και μετρό.
Από τον Ιανουάριο του 2024, οι μετακινούμενοι στη Βιέννη θα χρειάζεται να πληρώσουν 461 ευρώ για την ετήσια κάρτα, ποσό αυξημένο κατά 26% σε σχέση με την τρέχουσα τιμή των 365 ευρώ. Η Wiener Linien ανακοίνωσε την αύξηση, ενώ, παρά το γεγονός ότι η Αυστρία παραμένει από τις πιο προσιτές χώρες στην Ευρώπη όσον αφορά τα ΜΜΜ, η απόφαση αποτελεί πλήγμα για τους σοσιαλδημοκράτες, που κυβερνούν τη Βιέννη από το 1945.
Συγκριτικά, η πιο ακριβή ετήσια κάρτα στον κόσμο είναι του Λονδίνου, με τιμή 3.768 ευρώ. Ακολουθεί η Νέα Υόρκη με 1.352 ευρώ και το Τόκιο με 1.107 ευρώ. Οι τιμές σε πόλεις όπως το Παρίσι (977 ευρώ), η Ζυρίχη (863 ευρώ) και το Βερολίνο (696 ευρώ) δείχνουν τη μεγάλη διαφορά σε σχέση με τη Βιέννη, αν και η τιμή της αυστριακής πρωτεύουσας παραμένει σχετικά χαμηλή συγκριτικά με τις υπόλοιπες μεγάλες μητροπόλεις.
Η Βιέννη είχε μειώσει το 2012 την τιμή του ετήσιου εισιτηρίου από 449 ευρώ σε 365 ευρώ, προκειμένου να ενισχύσει τη χρήση των δημόσιων συγκοινωνιών. Σήμερα, περίπου 1,3 εκατομμύρια κάτοικοι, δηλαδή το 65% του πληθυσμού, διαθέτουν ετήσια κάρτα, από 768.000 το 2012.
Πέρα από την αύξηση στις δημόσιες συγκοινωνίες, ο δήμος της Βιέννης προχωρά σε μέτρα εξοικονόμησης ώστε να περιορίσει το έλλειμμα του προϋπολογισμού, που αναμένεται να φτάσει τα 3,8 δισ. ευρώ για το 2024.