Οι πωλήσεις της Tesla στην Ευρώπη κατέγραψαν βουτιά τον Ιούλιο, καθώς οι εγγραφές νέων οχημάτων μειώθηκαν στις 8.837 μονάδες, σημειώνοντας πτώση 40% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA. Αντίθετα, η κινεζική BYD κατέγραψε ισχυρή άνοδο με 13.503 νέες ταξινομήσεις, καταγράφοντας αύξηση 225%.
Η πτώση της Tesla έρχεται σε μια περίοδο όπου οι συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξάνονται, γεγονός που δείχνει ότι η αμερικανική εταιρεία χάνει έδαφος έναντι των ανταγωνιστών της. Η BYD έχει ενισχύσει σημαντικά την παρουσία της, ανοίγοντας εκθεσιακούς χώρους και προσφέροντας μοντέλα σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές.
Η Tesla αντιμετωπίζει ισχυρό ανταγωνισμό αλλά και πλήγμα στη φήμη της, εξαιτίας της ρητορικής του Ίλον Μασκ και της στενής σχέσης του με τον Πρόεδρο των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ. Ο Μασκ έχει προειδοποιήσει ότι η εταιρεία ενδέχεται να έχει «μερικά δύσκολα τρίμηνα» μπροστά της, με τις παγκόσμιες πωλήσεις να έχουν ήδη υποχωρήσει το β’ τρίμηνο.
Ένα ακόμη μειονέκτημα είναι ότι η Tesla δεν έχει παρουσιάσει σημαντική ανανέωση στη γκάμα της, ενώ τα νέα προϊόντα, όπως το Cybertruck, δεν είχαν την αναμενόμενη απήχηση. Η εταιρεία έχει ανακοινώσει ότι εργάζεται σε ένα πιο προσιτό ηλεκτρικό μοντέλο, με στόχο να ξεκινήσει μαζική παραγωγή στο β’ εξάμηνο του 2025.
Η κινεζική επέλαση
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, με προεξάρχουσα την BYD, ενισχύουν συνεχώς την παρουσία τους στην ευρωπαϊκή αγορά. Σύμφωνα με την JATO Dynamics, το μερίδιο αγοράς τους ξεπέρασε το 5% στο α’ εξάμηνο του 2025, επίπεδο-ρεκόρ για την ήπειρο.
Η Tesla δεν είναι η μόνη που πιέζεται. Απώλειες στις ταξινομήσεις Ιουλίου κατέγραψαν επίσης οι Stellantis (ιδιοκτήτρια της Jeep), η Hyundai, η Toyota και η Suzuki. Αντίθετα, οι Volkswagen, BMW και Renault σημείωσαν αύξηση, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική τους στην αγορά.