Με περισσότερα από 65 εκατ. πελάτες σε περίπου 40 χώρες, η Revolut έχει καταφέρει να θεωρείται ως η κορυφαία «νέου τύπου» ψηφιακή τράπεζα (neobank) που έχει δημιουργηθεί. Και το πλάνο είναι να φθάσει μέχρι το 2027 τα 100 εκατ. πελάτες, στόχος που μοιάζει εφικτός σύμφωνα με όσα επισήμαναν τα στελέχη της Revolut κατά τα πρόσφατα εγκαίνια των νέων, άκρως εντυπωσιακών, κεντρικών γραφείων της στο Λονδίνο, όπου βρέθηκε το CNN Greece.
Ένα πλάνο που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και μεγαλύτερη έμφαση στην Ελλάδα, μία από τις καλύτερες αγορές για τη Revolut, με το επόμενο «στοίχημα» να είναι η προσέλκυση επιχειρήσεων και η δημιουργία ενός οικοσυστήματος εφαρμογών και υπηρεσιών που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα των αναγκών οικιακών πελατών αλλά και εταιρειών. Και στους στόχους περιλαμβάνεται και η παροχή σε οικιακούς πελάτες και επιχειρήσεις της δυνατότητας να αποκτήσουν ελληνικό ΙΒΑΝ από τη Revolut.
Φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο
Τα εγκαίνια των νέων γραφείων αποτέλεσαν και τη γιορτή για τη συμπλήρωση 10 χρόνων από την έναρξη λειτουργίας της Revolut, ένα ορόσημο στο οποίο αναφέρθηκαν στις παρουσιάσεις τους ο Nik Storonsky και ο Vlad Yatsenko, οι δύο ιδρυτές της βρετανικής neobank, η οποία έχει εξελιχθεί στο πιο δημοφιλές fintech app. Και όπως επισημάνθηκε, η Revolut είναι μία από τις πιο 10 δημοφιλείς εφαρμογές σε όλες τις κατηγορίες στην Ευρώπη με βάση τον αριθμό λήψεων (downloads). Κάτι που δείχνει ότι το πλάνο που έχει τεθεί σε εφαρμογή για τη δημιουργία μίας πλατφόρμας που δεν αφορά μόνο πληρωμές έχει αρχίσει να αποδίδει.

Το επόμενο βήμα είναι η επέκταση με δύο τρόπους, όπως ανέφερε και ο διευθύνων σύμβουλος, Nik Storonsky. Ο ένας είναι η γεωγραφική επέκταση με τον στόχο να είναι η είσοδος σε 30 νέες αγορές έως το 2030. Η αρχή γίνεται με το Μεξικό, την Κολομβία και την Αργεντινή στη Λατινική Αμερική, την Ινδία στην Ασία, ενώ ακολουθούν η Αυστραλία και η Νέα Ζηλανδία. Επιπλέον, η Revolut κάνει την πρώτη της προσπάθεια στην Αφρική, ξεκινώντας από τη Νότια Αφρική, και πρόσφατα της χορηγήθηκε άδεια υπηρεσιών πληρωμών αρχής γενομένης στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, καθώς η εταιρεία αρχίζει να επεκτείνεται στη Μέση Ανατολή.

Για να εξασφαλίσει αυτή την ανάπτυξη, η Revolut δεσμεύεται να επενδύσει 11,5 δισ. ευρώ τα επόμενα πέντε χρόνια, ποσό που θα συμβάλει στη δημιουργία 10.000 θέσεων εργασίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Αυτό περιλαμβάνει σημαντική χρηματοδότηση για καθιερωμένες και ταχέως αναπτυσσόμενες περιοχές, όπως 3,4 δισ. ευρώ για τη Βρετανία, 1 δισ. ευρώ για τον κεντρικό της κόμβο στη Δυτική Ευρώπη, τη Γαλλία, και 425 εκατ. ευρώ για την επιτάχυνση των δραστηριοτήτων της στις ΗΠΑ.
Τα ελληνικά πλάνα
Όσον αφορά στην Ελλάδα, η Revolut πλησιάζει πλέον τα 2 εκατ. πελάτες με την εταιρεία να ενισχύει την παρουσία της στη χώρα μας, προχωρώντας στη δημιουργία μίας ομάδας στελεχών που θα ασχολείται αποκλειστικά με την ελληνική αγορά. Και ήδη έχουν ξεκινήσει οι σχετικές προσλήψεις με τις επίσημες ανακοινώσεις να αναμένονται σύντομα.
Πάντως, το επόμενο «στοίχημα» για τη Revolut στην Ελλάδα δείχνει να είναι η προσέλκυση των επιχειρήσεων. Η μέχρι τώρα πορεία του Revolut Business στην ελληνική αγορά είναι ικανοποιητική, όπως ανέφερε στο CNN Greece, ο James Gibson, γενικός διευθυντής του συγκεκριμένου τομέα της βρετανικής neobank, ο οποίος θεωρεί ιδιαίτερα σημαντική την πρόσφατη συνεργασία με το Skroutz. Με βάση τη συγκεκριμένη συνεργασία, οι συνεργαζόμενες με το Skroutz επιχειρήσεις θα μπορούν να χρησιμοποιούν το Revolut Pay, την πλατφόρμα πληρωμών της βρετανικής εταιρείας και σταδιακά πολλές από τις υπόλοιπες εφαρμογές και λύσεις της βρετανικής neobank.

Η πρόκληση είναι η προσαρμογή των λύσεων της Revolut σε τοπικό επίπεδο. Πρόκληση που δεν αφορά μόνο την Ελλάδα αλλά και όλες τις υπόλοιπες χώρες όπου δραστηριοποιείται. Για παράδειγμα, στα πλάνα της Revolut είναι η παροχή της δυνατότητας σε επιχειρήσεις και ιδιώτες να έχουν ελληνικό IBAN, κάτι που αναμένεται να δώσει επιπλέον ώθηση στην υιοθέτηση του Revolut Business από τις εταιρείες στη χώρα μας. Στα πλάνα για τους επόμενους μήνες είναι επίσης και η διάθεση των POS της Revolut, όπως και πολλών ακόμη λύσεων και εφαρμογών.
Σύμφωνα με τον κ. Gibson, το Revolut Business απευθύνεται -σε αυτή τη φάση- κατά κύριο λόγο σε επιχειρήσεις που απασχολούν 5 έως 500 άτομα και προς το παρόν στην Ελλάδα οι εταιρικοί πελάτες είναι κυρίως μικρότερες εταιρείες. «Πολλοί ιδιώτες πελάτες μας, ιδίως πιο νεαρής ηλικίας, που είναι ικανοποιημένοι από τις λύσεις μας, όταν ανοίγουν την πρώτη επιχείρηση τους, στρέφονται προς το Revolut Business αναζητώντας το ίδιο επίπεδο εμπειρίας» επισημαίνει ο κ. Gibson.