• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»ΣΕΛΠΕ: 8 στους 10 καταναλωτές λένε ότι η κρίση λόγω κορωνοϊού θα κρατήσει μέχρι το 2022
Ειδήσεις

ΣΕΛΠΕ: 8 στους 10 καταναλωτές λένε ότι η κρίση λόγω κορωνοϊού θα κρατήσει μέχρι το 2022

15 Ιουλίου, 2021Updated:15 Ιουλίου, 2021Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Οι οκτώ στους δέκα καταναλωτές, θεωρούν ότι η οικονομική κρίση, λόγω της πανδημίας, θα κρατήσει και το 2022, ενώ ο ένας στους πέντε θα συνεχίσει να φοράει μάσκα για κάποιο διάστημα και μετά το τέλος της πανδημίας. Μάλιστα, ο φόβος και τα προβλήματα που δημιούργησε η πανδημία, κάνει το 50% των Ελλήνων να μην κάνουν διακοπές φέτος το καλοκαίρι, καθώς ο ένας στους δύο δηλώνει ότι επηρεάζεται από τα επίπεδα εμβολιασμού στη χώρα.

Αυτά προκύπτουν από την 4η μελέτη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος, για την καταγραφή των καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο, μέσω της εξαμηνιαίας έρευνας καταναλωτικού κλίματος λιανεμπορίου που πραγματοποιείται με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Σύμφωνα με την έρευνα, καταγράφεται ανησυχία του κοινού σε σχέση με την επίδραση της πανδημίας στην οικονομία, με το 83% του κοινού να θεωρεί ότι η οικονομική κρίση, λόγω της πανδημίας, θα συνεχιστεί και το 2022, ενώ το 14% θεωρεί ότι θα κρατήσει ως το τέλος του 2021 και το 3% ότι έχει ήδη τελειώσει.

Ωστόσο, παρά την ανησυχία για τις οικονομικές εξελίξεις, η εικόνα σε σχέση με την επίδραση της πανδημίας στην αγοραστική συμπεριφορά είναι διαφορετική. Αξιοσημείωτο είναι ότι το κοινό, είτε έχει σταματήσει, είτε αναμένεται να σταματήσει άμεσα τις περισσότερες από τις συνήθειες που υιοθέτησε τον τελευταίο χρόνο μόλις επιλυθεί το υγειονομικό πρόβλημα. Οι περισσότεροι καταναλωτές έχουν σταδιακά μειώσει την απολύμανση, ενώ δεν έχουν σταματήσει τη χρήση μάσκας, η οποία όμως αναμένεται να σταματήσει άμεσα μόλις βελτιωθεί η κατάσταση. Πάντως το 21% των καταναλωτών δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν να φορούν μάσκα σε κάποιες δραστηριότητες, ακόμα και μετά το τέλος της πανδημίας.

Η έξαρση των κρουσμάτων επηρεάζει την πρόθεση για διακοπές

Ενδιαφέροντα ευρήματα καταγράφονται σε σχέση με τις προβλέψεις των καταναλωτών που αφορούν τις διακοπές του φετινού καλοκαιριού. Μόλις το 15% των καταναλωτών δηλώνουν ότι θα κάνουν διακοπές όπως έκαναν κάθε χρόνο. Μάλιστα, το 25% λέει ότι θα κάνει διακοπές, αλλά πιο περιορισμένα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Το 46% δηλώνει ότι δεν θα κάνει διακοπές φέτος, ενώ ένα ποσοστό 14% δεν έχει αποφασίσει. Τα ποσοστά αυτά είναι πιο δυσοίωνα σε σχέση με μετρήσεις της άνοιξης του 2021, κάτι που δείχνει και την αναστροφή του κλίματος μετά και τα νέα επιδημιολογικά δεδομένα των τελευταίων εβδομάδων, αλλά και την επίδραση των εξελίξεων στην οικονομία.

Σε σχέση με το θέμα του εμβολιασμού και την αναμενόμενη επίδρασή του στην αγοραστική συμπεριφορά, από την έρευνα προκύπτει πως η επίδραση αυτή είναι περιορισμένη. Συγκεκριμένα καταγράφεται, ότι τα χαμηλά επιδημιολογικά δεδομένα (κρούσματα διασωληνωμένοι κλπ.) σε ποσοστό 61% και η πραγματοποίηση σελφ-τεστ από το προσωπικό των καταστημάτων σε ποσοστό 55%, είναι σημαντικότεροι παράγοντες στην απόφαση για αγορά τουριστικού πακέτου σε σχέση με τον εμβολιασμό του προσωπικού και των καταναλωτών. Παρ’ όλα αυτά, περίπου 1 στους 2 επηρεάζεται από τους εμβολιασμούς.

Το 48% (το 22% πολύ και το 26% αρκετά) επηρεάζεται από τον εμβολιασμό του ίδιου (του καταναλωτή δηλαδή) και το 47% (το 27% πολύ και το 20% αρκετά) από τον εμβολιασμό του προσωπικού των καταστημάτων. Πάντως το 72% του δείγματος απάντησε, είτε ότι έχει εμβολιαστεί, είτε ότι σκοπεύει να εμβολιαστεί άμεσα.

Τέλος, καταγράφεται το ποσοστό εμβολιασμού, το οποίο οι καταναλωτές πιστεύουν ότι θα πρέπει να επιτευχθεί ώστε να επιστρέψετε στις ίδιες αγοραστικές συνήθειες που είχατε πριν την πανδημία. Το 42% δηλώνει ότι δεν επηρεάζεται από το επίπεδο εμβολιασμού, ενώ το 6% δηλώνει ότι έχει επιστρέψει ήδη. Όμως το 53% επιζητεί ένα επίπεδο εμβολιασμού τουλάχιστον 50%, ενώ 1 στους 3 καταναλωτές τουλάχιστον 80%.

Να σημειωθεί ότι η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο-Ιούλιο του 2021, σε δείγμα 857 καταναλωτών πανελλαδικά. Καταγράφονται ιδιαίτερα ενδιαφέροντα συμπεράσματα και τάσεις σε σχέση με τις αγοραστικές συνήθειες του κοινού από την επίδραση της πανδημίας.

ΣΕΛΠΕ
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous Article6 θέσεις εργασίας στο Δήμο Ελληνικού Αργυρούπολης
Next Article Διπλό τζακ ποτ στο Τζόκερ – Οι τυχεροί αριθμοί

Related Posts

Δικαιώματα καταναλωτών κατά τη δέσμευση ενός καταλύματος - Τι ισχύει

17 Ιουνίου, 2025

€250 κάθε Νοέμβριο: Πώς γίνεται η αίτηση και ποιοι πληρούν τα εισοδηματικά κριτήρια – Τι να προσέξετε

17 Ιουνίου, 2025

Metlen: Ολοκλήρωσε την αναχρηματοδότηση του χαρτοφυλακίου Φ/Β στην Αυστραλία

17 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.