• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Οικονομία»Σούπερ Μάρκετ: Αύξηση στις πωλήσεις με μοχλό τα τρόφιμα – Ποιες κατηγορίες ξεχωρίζουν
Οικονομία

Σούπερ Μάρκετ: Αύξηση στις πωλήσεις με μοχλό τα τρόφιμα – Ποιες κατηγορίες ξεχωρίζουν

27 Μαΐου, 2025Updated:27 Μαΐου, 2025Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Αξιοσημείωτη δυναμική, με θετικά πρόσημα, τόσο σε αξία όσο και σε όγκο πωλήσεων, επιδεικνύει το οργανωμένο λιανεμπόριο στην Ελλάδα για το χρονικό διάστημα από την αρχή του έτους μέχρι και τις 11 Μαΐου 2025, διαπιστώνεται με βάση τα τελευταία στοιχεία που επεξεργάστηκε η NielesenIQ.

Συγκεκριμένα, όπως επισημαίνεται, σε μια περίοδο που περιλαμβάνει και ένα εικοσαήμερο μετά το Πάσχα, όταν συνήθως πέφτει η αγοραστική κίνηση, διαφαίνεται η “καθαρή” τάση της αγοράς, απαλλαγμένη από την επίδραση της εποχικότητας του Πάσχα και άλλων σημαντικών αργιών.

Ειδικότερα, τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα κατέγραψαν αύξηση 6,7% σε αξία και 5,2% σε όγκο, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, επιβεβαιώνοντας την ανθεκτικότητα και την προσαρμοστικότητα του κλάδου σε ένα περιβάλλον που παραμένει ιδιαίτερα ανταγωνιστικό, αλλά και ευαίσθητο στα επίπεδα των τιμών, σύμφωνα με την ανάλυση.

Η κατηγορία των τροφίμων και ποτών αποτέλεσε τον βασικό μοχλό ανάπτυξης, με αύξηση 7,8% σε αξία και 5,3% σε όγκο.

Τα φρέσκα και χύμα προϊόντα, που περιλαμβάνουν κρέας, ψάρια, λαχανικά κ.τ.λ., σημείωσαν την μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο, με +11% σε αξία.

Παράλληλα, τα προϊόντα Bazaar, που περιλαμβάνουν μη τρόφιμα όπως ρούχα, παιχνίδια και ηλεκτρικές συσκευές, κατέγραψαν ποσοστιαία αύξηση της τάξης του 10,8%.

Αυξήθηκαν οι ηλεκτρονικές πωλήσεις

Αξιοσημείωτη είναι και η ενίσχυση των ηλεκτρονικών πωλήσεων, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 12,9% σε αξία, με το μερίδιό τους να φτάνει το 3,3% επί του συνόλου των πωλήσεων. Οι κατηγορίες με τη μεγαλύτερη διείσδυση στο online κανάλι περιλαμβάνουν παιδικά-βρεφικά προϊόντα, καθαριστικά, εμφιαλωμένο νερό και τυριά, επιβεβαιώνοντας τη στροφή των καταναλωτών, ειδικά για κάποιες κατηγορίες, προς την ευκολία και την ταχύτητα των ψηφιακών αγορών.

Κερδίζουν έδαφος τα Hypermarkets

Σε επίπεδο καταστημάτων, όλα οι τύποι εμφάνισαν θετική πορεία, με τα Hypermarkets να καταγράφουν αύξηση 9,1%, ενώ οι Superettes (καταστήματα μεταξύ 100-400 τ.μ.) να παρουσιάζουν ακόμη πιο έντονη θετική τάση στο +10,6%.

Η γεωγραφική ανάλυση δείχνει ότι η ανάπτυξη είναι ευρέως διασκορπισμένη, με την Κρήτη (+9,6%) και τα νησιά (+11,5%) να ξεχωρίζουν για τις υψηλότερες αυξήσεις, ενώ η Αττική, η οποία συγκεντρώνει το 43% της αξίας της κατανάλωσης, παρουσιάζει την πιο μετριοπαθή τάση στο +6,8%.

Σταθερή η ιδιωτική ετικέτα

Η εικόνα των ιδιωτικών ετικετών παραμένει σταθερή, με μερίδιο 24,4% στο σύνολο των FMCGs, ενώ αξιοσημείωτη είναι η μείωση στην ένταση των προωθητικών ενεργειών για τα επώνυμα προϊόντα, ιδιαίτερα στις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής & φροντίδας (73% από 86,1%) αλλά και στα τρόφιμα και ποτά (33,8% από 41,9%), καταδεικνύοντας ότι οι κυβερνητικές ρυθμίσεις μέσω του κώδικα δεοντολογίας είχαν σημαντική επίδραση στην στρατηγική των προμηθευτών όσον αφορά στα προωθητικά.

«Τρέχουν» αντιηλιακά και έτοιμα γεύματα

Τέλος, οι κατηγορίες που ξεχώρισαν για την ταχύτερη ανάπτυξη περιλαμβάνουν τα αντιηλιακά (+28,9%), τα έτοιμα γεύματα (+22,4%) και τις σοκολάτες (+19,4%), ενώ πτωτική πορεία σημειώθηκε σε προϊόντα όπως τα απολυμαντικά χεριών (-14,8%), τα εντομοκτόνα (-13,5%) και τα ελαιόλαδα (-9,7%).

Ασφαλώς η τάση αυτή οφείλεται, κατά περίπτωση, στην αύξηση των τιμών των πρώτων υλών, στις διαφορετικές καταναλωτικές συνήθειες που αναδύονται, αλλά και στις καιρικές συνθήκες που επικράτησαν σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2024.

featured σούπερ μάρκετ
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΛαγκάρντ: «Βλέπει» ευκαιρία για παγκόσμια αναβάθμιση του ευρώ λόγω Τραμπ
Next Article Γαλλία: Σε χαμηλό τετραετίας ο πληθωρισμός – «Σήμα» νέας μείωσης επιτοκίων

Related Posts

Διατηρούνται σε ισχύ οι δασμοί των ΗΠΑ - Εφετείο «πάγωσε» την ακύρωσή τους

30 Μαΐου, 2025

Μονή Σινά: Τι επικαλείται το αιγυπτιακό δικαστήριο για τη δήμευση της περιουσίας του

30 Μαΐου, 2025

Μπόνους για συνεπείς φορολογούμενους: Έρχονται έκπτωση φόρου και ταχύτερες επιστροφές

30 Μαΐου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.