• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Σούπερ μάρκετ: Τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη πτώση και άνοδο τιμών τον Ιανουάριο
Ειδήσεις

Σούπερ μάρκετ: Τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη πτώση και άνοδο τιμών τον Ιανουάριο

7 Μαρτίου, 2024Updated:7 Μαρτίου, 2024Δεν υπάρχουν Σχόλια2 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Εμφανής ήταν η συγκράτηση του δείκτη εξέλιξης τιμών για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ τον Ιανουάριο του 2024 έναντι της ίδιας περιόδου του 2023, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, ο πληθωρισμός στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ είναι της τάξης του 3%. Ειδικά για την κατηγορία τροφίμων, προέκυψε άνοδος κατά 3,39% τον Ιανουάριο 2024, ενώ σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες με λοιπά ταχυκίνητα είδη παντοπωλείου μη τροφίμων καταγράφεται πληθωρισμός της τάξης του 0,81%.

Αναλυτικά, μεγαλύτερες μειώσεις τιμών τον Ιανουάριο του 2024 καταγράφονται στις κατηγορίες:

  • Χαρτικά, πάνες & σερβιέτες: -6,12%
  • Γάλα και χυμοί: -4,15%
  • Γιαούρτια και λοιπά γαλακτοκομικά: -4.11%
  • Αλλαντικά: -2,11%
  • Τυροκομικά: -1,79%

Σημειώνεται ότι στα γαλακτοκομικά, οι μειώσεις που καταγράφονται είναι αποτέλεσμα τόσο της ομαλοποίησης της αγοράς και της μείωσης στις τιμές παραγωγού, τονίζει το ΙΕΛΚΑ.

Απεναντίας, οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται στις κατηγορίες:

  • Τροφές και είδη για κατοικίδια: +12.08%
  • Νερά και αναψυκτικά: +10,48%
  • Φρέσκα φρούτα και λαχανικά: +9,59% • Έτοιμα γεύματα: +8,20%
  • Βρεφικές και παιδικές τροφές: +6,98%

Σημειώνεται ότι στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, καθ’ όλο το 2023 καταγράφηκαν αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων ως αποτέλεσμα του αυξημένου κόστους παραγωγής και των ακραίων κλιματικών φαινομένων. H κατηγορία «τρόφιμα παντοπωλείου», που περιλαμβάνει και το ελαιόλαδο, καταγράφει αύξηση κατά 5,18%. Η συγκρατημένη αύξησή της οφείλεται στις μειώσεις στις τιμές των λοιπών ελαίων, αλλά και στα λοιπά προϊόντα που συμμετέχουν στην κατηγορία αυτή (ζυμαρικά, ρύζι κ.ά.), διαπιστώνει το ΙΕΛΚΑ.

Γιατί «συγκρατήθηκε» η αύξηση των τιμών

Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ, οι μεταβολές που σημειώθηκαν τον Ιανουάριο του 2024 ήταν σε γενικες γραμμές συγκρατημένες, γεγονός το οποίο και αποδίδει στους εξής παράγοντες:

  • Αυστηρό θεσμικό πλαίσιο. Οι αλυσίδες σουπερμάρκετ λειτουργούν με αυστηρό θεσμικό πλαίσιο (π.χ. νόμος αθέμιτης κερδοφορίας Ν.4818/2021).
  • Υψηλή κυκλοφοριακή ταχύτητα αποθεμάτων. Η συγκράτηση στις τιμές εμφανίζεται πολύ πιο γρήγορα στα μεγάλα σημεία πώλησης λόγω μεγαλύτερης κυκλοφοριακής ταχύτητας αποθεμάτων. Δηλαδή διακινούν πιο γρήγορα το απόθεμα τους και προβαίνουν πιο σύντομα σε νέες αγορές για αναπλήρωση των αποθεμάτων.
  • Σταδιακή αποκλιμάκωση πληθωρισμού. Οι τιμές παρουσιάζουν σταθεροποίηση τους τελευταίους μήνες στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων λόγω των μεγάλων όγκων προϊόντων που διακινούν, των οικονομιών κλίμακας, της οργανωσιακής/τεχνολογικής ετοιμότητας τους και της γκάμας των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
  • Προσφορές και εκπτώσεις. Οι προσφορές και οι εκπτώσεις στο κανάλι του οργανωμένου λιανεμπορίου είναι περισσότερες σε αριθμό, σε ένταση και σε ποσοστιαία έκπτωση, κάτι που επηρεάζει τις τελικές τιμές των προϊόντων.
  • Επίδραση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Τα μερίδια πωλήσεων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι μεγαλύτερα στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ λόγω μεγαλύτερου εύρους κωδικολογίου.

featured σούπερ μάρκετ
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΑυθαίρετα: Πλατφόρμα για επώνυμες καταγγελίες από πολίτες
Next Article Γύρος: Είναι το 2ο καλύτερο τυλιχτό του κόσμου – «Έρχεται από την εποχή του Μεγάλου Αλεξάνδρου»

Related Posts

Δόθηκε στην κυκλοφορία ο αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου: Πέρασαν τα πρώτα αυτοκίνητα (Εικόνες - Βίντεο)

1 Αυγούστου, 2025

Μειώσεις στα τιμολόγια της ΔΕΗ τον Αύγουστο

1 Αυγούστου, 2025

Από Σεπτέμβριο δωρεάν φαρμακευτική αγωγή για την παχυσαρκία - Οι προϋποθέσεις

1 Αυγούστου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.