• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Οικονομία»Σούπερ μάρκετ: Τι ανέβασε τις τιμές τον Απρίλιο 2025 – Οι βασικοί λόγοι της ακρίβειας
Οικονομία

Σούπερ μάρκετ: Τι ανέβασε τις τιμές τον Απρίλιο 2025 – Οι βασικοί λόγοι της ακρίβειας

12 Μαΐου, 2025Updated:12 Μαΐου, 2025Δεν υπάρχουν Σχόλια2 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Μικρή άνοδος της τάξης του 0,23% παρατηρείται στις τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Απρίλιο 2025, συγκριτικά με τον Απρίλιο 2024. Ωστόσο, στο κυλιόμενο 12μηνο από τον Μάιο 2024 έως και τον Απρίλιο 2025, καταγράφεται μείωση -0,34%, σύμφωνα με μελέτη του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Ειδικά σε σύγκριση με τον Μάρτιο 2025, οι τιμές του Απριλίου εμφανίζονται μειωμένες κατά 0,79%. Το ΙΕΛΚΑ αποδίδει τις τάσεις αυτές στη μείωση τιμών παραγωγού και στην ομαλοποίηση της αγοράς μετά την πανδημία.

Κατηγορίες με σημαντική πτώση τιμών στο 12μηνο

Οι μεγαλύτερες μειώσεις σε ετήσια βάση εντοπίζονται:

  • στα απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού (-9,43%)
  • στις τροφές για κατοικίδια (-5,98%)
  • στα είδη παντοπωλείου (-4,9%)
  • στις ζύμες νωπές και κατεψυγμένες (-4,05%)
  • στα χαρτικά, καλλυντικά και είδη προσωπικής υγιεινής (-3,3%)
  • Η αποκλιμάκωση στις τιμές αυτών των κατηγοριών σχετίζεται και με την υποχώρηση του κόστους σε βασικά υλικά, όπως το ελαιόλαδο.

Πού καταγράφονται οι μεγαλύτερες αυξήσεις

Αντίθετα, σημαντικές ανατιμήσεις καταγράφονται σε:

  • μπισκότα, σοκολάτες και ζαχαρώδη προϊόντα (+14,45%)
  • φρέσκα κρέατα (+10,08%)
  • φρέσκα ψάρια και θαλασσινά (+2,79%)
  • φρέσκα φρούτα και λαχανικά (+1,80%)
  • νερά, χυμοί και αναψυκτικά (+1,55%)
  • Οι αυξήσεις στα γλυκίσματα σχετίζονται με τις υψηλές διεθνείς τιμές κακάο και καφέ, ενώ στα φρέσκα κρέατα ευθύνεται κυρίως η μείωση του ζωικού κεφαλαίου το 2024 λόγω ασθενειών, καθώς και η αύξηση των τιμών στα εισαγόμενα, ειδικά στο μοσχάρι. Όσον αφορά τα φρούτα και λαχανικά, οι ανατιμήσεις συνδέονται με τις χαμηλότερες θερμοκρασίες το 2025.

Συνολικά, από τις 23 κατηγορίες προϊόντων, οι 11 παρουσίασαν μείωση και οι 12 αύξηση.

Οι έξι βασικοί λόγοι για τη συγκράτηση των τιμών

Αποκλιμάκωση πληθωρισμού: Τα μεγάλα σούπερ μάρκετ διατηρούν τις τιμές λόγω οικονομιών κλίμακας, τεχνολογίας και προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Πορεία διεθνών πρώτων υλών: Αν και οι διεθνείς τιμές αυξήθηκαν, η επίδραση ποικίλλει ανά κατηγορία (π.χ. καφές, κακάο).
Θεσμικές παρεμβάσεις: Ο νέος κώδικας δεοντολογίας για τις προωθητικές ενέργειες τέθηκε σε εφαρμογή τον Μάρτιο.
Προσφορές και εκπτώσεις: Η ένταση των εκπτώσεων επηρεάζει αισθητά τις τελικές τιμές στα ράφια.
Ταχύτητα αποθεμάτων: Οι μεγάλες αλυσίδες ανανεώνουν γρηγορότερα τα αποθέματα, κάτι που επιτρέπει πιο άμεσες προσαρμογές.
Ανάπτυξη προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας: Οι πωλήσεις αυτών αυξάνονται συνεχώς και μειώνουν τη μέση τιμή στα καλάθια των καταναλωτών.

σούπερ μάρκετ
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΤροποποιητικές δηλώσεις για αναδρομικά: Όσα πρέπει να γνωρίζουν οι φορολογούμενοι
Next Article UBS: Αναβάθμιση τιμών-στόχων για τις ελληνικές τράπεζες μετά τα ισχυρά αποτελέσματα

Related Posts

Πιερρακάκης στο Bloomberg: 10 χρόνια νωρίτερα αποπληρώνονται τα δάνεια του πρώτου μνημονίου

12 Μαΐου, 2025

Τράπεζα της Ελλάδος για πληθωρισμό: Στο 2,9% το 2025 - Επιβράδυνση τα επόμενα δύο χρόνια

12 Μαΐου, 2025

Ακρίβεια 2025: Τα νοικοκυριά κόβουν σοκολάτα και κρέας λόγω αυξημένων τιμών στα απαραίτητα

12 Μαΐου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.