Ενίσχυση του τομέα μεταποίησης στην Ελλάδα τον Μάιο, δείχνουν τα στοιχεία, εξαιτίας της σταθερής αύξησης των νέων παραγγελιών και της επιτάχυνσης στην αύξηση της παραγωγής, παρά τις προκλήσεις από την αδύναμη εξαγωγική ζήτηση, όπως έδειξε έρευνα της S&P Global.
Ο PMI της S&P Global για τη μεταποίηση στην Ελλάδα παρέμεινε αμετάβλητος στο 53,2 τον Μάιο, ωστόσο το γεγονός ότι είναι πάνω από το 50 υποδηλώνει αύξηση της δραστηριότητας.
Οι νέες παραγγελίες αυξήθηκαν για έβδομο συνεχόμενο μήνα, αν και με τον βραδύτερο ρυθμό των τελευταίων τριών μηνών, καθώς η εγχώρια ζήτηση παρέμεινε ισχυρή. Ωστόσο, οι νέες εξαγωγικές παραγγελίες μειώθηκαν για πρώτη φορά σε επτά μήνες, γεγονός που αποδίδεται στις επιπτώσεις των δασμών των ΗΠΑ και στις αδύναμες συνθήκες της ευρωπαϊκής αγοράς.
«Οι ελληνικές μεταποιητικές επιχειρήσεις σηματοδότησαν περαιτέρω σταθερή βελτίωση τον Μάιο. Η αύξηση της παραγωγής επιταχύνθηκε, καθώς η εγχώρια ζήτηση παρέμεινε ζωηρή», δήλωσε η Sian Jones, επικεφαλής οικονομολόγος της S&P Global Market Intelligence. «Ενθαρρυντικά, η επιχειρηματική εμπιστοσύνη ενισχύθηκε και οι επιχειρήσεις παρακινήθηκαν να διευρύνουν τον αριθμό των εργαζομένων τους», συμπλήρωσε. Εκτίμησε δε ότι σύμφωνα με τις τελευταίες προβλέψεις, η αύξηση των τιμών καταναλωτή αναμένεται να κυμανθεί στο 2,4%
το 2025.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η απασχόληση αυξήθηκε με τον ταχύτερο ρυθμό από τον Ιανουάριο του 2022, αντανακλώντας τον αυξημένο φόρτο εργασίας. Αυτό οδήγησε σε μείωση των ανεκτέλεστων εργασιών, με τις επιχειρήσεις να διεκπεραιώνουν πιο αποτελεσματικά τις εκκρεμότητες.
Οι πιέσεις κόστους υποχώρησαν, με την πιο αργή αύξηση των τιμών εισροών από τον Φεβρουάριο του 2024. Παρόλα αυτά, οι κατασκευαστές συνέχισαν να αυξάνουν τις τιμές πώλησης, αν και με μειωμένο ρυθμό σε σύγκριση με τους προηγούμενους μήνες. Παρότι ιστορικά υψηλός, ο ρυθμός αύξησης των χρεώσεων ήταν ο ασθενέστερος που έχει καταγραφεί από τον περασμένο Οκτώβριο.
Η αισιοδοξία των επιχειρήσεων βελτιώθηκε, ενισχυόμενη από τα σχέδια για επενδύσεις σε νέα προϊόντα και μηχανήματα και τις προσπάθειες για την απόκτηση νέων πελατών.
Οι Έλληνες κατασκευαστές αντιμετώπισαν συνεχιζόμενες προκλήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού, με τις καθυστερήσεις στην παράδοση να παραμένουν. Παρ’ όλα αυτά, σημειώθηκε αυξημένη αγοραστική δραστηριότητα, λόγω των μεγαλύτερων παραγωγικών αναγκών, σύμφωνα με την έρευνα της S&P Global.