• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Οικονομία»Σταθμός Ευαγγελισμός – Μετρό: Νέα μελέτη για να ξεμπλοκάρει ο σταθμός της γραμμής 4
Οικονομία

Σταθμός Ευαγγελισμός – Μετρό: Νέα μελέτη για να ξεμπλοκάρει ο σταθμός της γραμμής 4

20 Ιουλίου, 2025Updated:20 Ιουλίου, 2025Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Σε νέα προσπάθεια να ξεμπλοκάρει η κατασκευή του σταθμού Ευαγγελισμός της νέας γραμμής 4 του Μετρό Αθηνών προχωρά η Ελληνικό Μετρό, με την υποβολή της επικαιροποιημένης Τεχνικής Περιβαλλοντικής Μελέτης (ΤΕΠΕΜ). Αξίζει να σημειωθεί ότι ο συγκεκριμένος σταθμός είναι ο μοναδικός της γραμμής όπου ακόμη δεν έχουν ξεκινήσει ούτε οι απαραίτητες πρόδρομες εργασίες.

Σύμφωνα με το νέο σχέδιο, προβλέπεται τριπλάσιος αριθμός δέντρων προς φύτευση σε σχέση με εκείνα που θα απομακρυνθούν για να αναπτυχθεί ο εργοταξιακός χώρος στο πάρκο Ριζάρη. Στο υπόλοιπο τμήμα του εργοταξίου θα διατηρηθεί αναλογία δύο νέων δέντρων για κάθε ένα που θα κοπεί.

Πιο συγκεκριμένα, από τα 108 δέντρα που θα χρειαστεί να κοπούν ή να μεταφερθούν, θα φυτευτούν συνολικά 324, ενώ ο χώρος του εργοταξίου περιορίζεται κατά 1,7 στρέμματα λόγω μετακίνησης προς την οδό Ριζάρη. Έτσι, από τα 6.545 τμ, τα 4.817 τμ θα καταλαμβάνουν το πάρκο και τα υπόλοιπα 1.446 τμ θα καταλαμβάνουν τμήμα της οδού Ριζάρη.

Η νομική εκκρεμότητα και η θέση του δήμου

Η νέα ΤΕΠΕΜ επιδιώκει να βρει κοινή συνισταμένη με την πλευρά Πατέρα που είχε προσφύγει στο ΣτΕ κατά της θέσης του σταθμού. Το ΣτΕ αποδέχθηκε εν μέρει την προσφυγή και ζήτησε νέα μελέτη με περιορισμένη επέμβαση στο πάρκο. Παρά τα νέα δεδομένα, ο Δήμος Αθηναίων αντιδρά, ζητώντας περαιτέρω μετατόπιση του εργοταξίου, υποστηρίζοντας ότι οι προτεινόμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα προκαλέσουν έντονη συμφόρηση στους βασικούς οδικούς άξονες όπως η Λεωφόρος Βασιλίσσης Σοφίας και η Λεωφόρος Βασιλέως Κωνσταντίνου, επιβαρύνοντας ακόμη περισσότερο την κίνηση στην περιοχή.

Σύμφωνα με τη νέα μελέτη, η σύνδεση του σταθμού Ευαγγελισμός της γραμμής 4 με τον υφιστάμενο σταθμό της γραμμής 3 παραμένει απρόσκοπτη. Η λειτουργία του θεωρείται κομβικής σημασίας καθώς εκτιμάται ότι η διασύνδεση με τη γραμμή 3 θα αποσυμφορήσει τον ήδη υπερφορτωμένο σταθμό Συντάγματος, ιδίως τις ώρες αιχμής.

Οι κυκλοφοριακές αλλαγές

Οι αλλαγές που φέρνει η νέα πρόταση περιλαμβάνουν:

Μονοδρόμηση της οδού Ριζάρη με κυκλοφορία μόνο προς Βασ. Σοφίας.
Μετακίνηση των δύο στάσεων λεωφορείων που βρίσκονται στην περιοχή.
Έξοδος από το PolisPark και το πάρκινγκ του Πολεμικού Μουσείου με αριστερή στροφή προς Ριζάρη.
Διασφάλιση δύο λωρίδων κυκλοφορίας στο τμήμα εξόδου από Παγκράτι, με απαγόρευση στάθμευσης, ώστε να μην παρεμποδίζεται η ροή όπως συμβαίνει σήμερα λόγω παράνομης στάθμευσης.

Αγώνας δρόμου για την έναρξη

Αν ξεπεραστούν τα νομικά και τεχνικά εμπόδια, θα απαιτηθεί μάχη με τον χρόνο για να ολοκληρωθούν οι πρόδρομες εργασίες από τον πρώτο ανάδοχο ΕΡΕΤΒΟ, όπως η κοπή ή μεταφύτευση δέντρων, οι μετατοπίσεις δικτύων και η διαμόρφωση του χώρου. Ακολούθως, το κύριο σχήμα AVAX-GHELLA-ALSTOM θα πρέπει να προχωρήσει δυναμικά με την εκσκαφή μέχρι να φτάσει στον τελικό πυθμένα του σταθμού.

Εκεί θα συναντήσει τη σήραγγα που θα έχει διανοιχθεί από τον μετροπόντικα «Αθηνά», ο οποίος αναμένεται να φτάσει στο σημείο σε λίγους μήνες. Σημειώνεται πως εκτός από τον Ευαγγελισμό, οι σταθμοί Πανεπιστημιούπολη (όπου γίνονται αρχαιολογικές εργασίες) και Γουδή (όπου εντοπίστηκε απρόβλεπτος αγωγός της ΕΥΔΑΠ) παραμένουν οι τρεις σταθμοί της γραμμής 4 που δεν έχουν μπει ακόμα στη φάση κύριας κατασκευής.

Μετρό
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleVoucher 750€ ΔΥΠΑ: Πότε ξεκινά η κατάρτιση και οι πληρωμές σε 170.000 ωφελούμενους
Next Article Γιατί ο μεγαλύτερος κατασκευαστής καλωδίων χαλκού επικροτεί τους δασμούς του Τραμπ

Related Posts

Voucher 750€ ΔΥΠΑ: Πότε ξεκινά η κατάρτιση και οι πληρωμές σε 170.000 ωφελούμενους

20 Ιουλίου, 2025

Voucher 750€ ΔΥΠΑ: Πότε ξεκινά η κατάρτιση και οι πληρωμές σε 170.000 ωφελούμενους

19 Ιουλίου, 2025

Ανασφάλιστα οχήματα: Πότε και πώς επιβάλλονται πρόστιμα μέχρι €1.000

19 Ιουλίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.