Το 2025 θα μπορούσε δικαίως να θεωρηθεί η Χρονιά των Supercars, καθώς φαίνεται ότι δεν υπάρχει όριο στον αριθμό των αυτοκινήτων που θα πουλήσουν φέτος οι Bugatti, Pagani, Koenigsegg, Lamborghini και Ferrari.
Ενώ οι επαχθείς δασμοί, οι περιορισμένες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων και ο αυξανόμενος ανταγωνισμός από τις κινεζικές μάρκες έχουν φέρει πολλές παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες σε δύσκολη θέση, οι υπερπολυτελείς μάρκες αναφέρουν μεγάλα κέρδη και γεμάτα βιβλία παραγγελιών, με χρόνους αναμονής που συχνά ξεπερνούν τον έναν χρόνο.
Την ίδια στιγμή, οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχίζουν να αυξάνονται, αλλά σε πολλές αγορές όχι με τον ρυθμό που αναμενόταν. Σε εταιρείες όπως η Audi, η Ford, η General Motors και η Volvo, τα ηλεκτρικά μοντέλα επηρεάστηκαν από τον ανταγωνισμό των πιο προσιτών κινεζικών EV, την κατάργηση επιδοτήσεων και τη γενικότερη πολιτική και κοινωνική αμφισβήτηση γύρω από την ηλεκτροκίνηση.
Η αναλύτρια του Bloomberg, Χάνα Έλλιοτ, παρουσίασε τους νικητές και τους ηττημένους της αυτοκινητοβιομηχανίας για το 2025.
Οι ηττημένοι
Η Tesla Inc. κατέγραψε πτώση των πωλήσεων και των κερδών σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς και απώλεια μεριδίου αγοράς στις ΗΠΑ. Παράλληλα, βρέθηκε αντιμέτωπη με αγωγές που αφορούν ζητήματα ασφάλειας, αλλά και με έντονες αντιδράσεις διαδηλωτών κατά του Έλον Μασκ.
Η Lucid Group Inc. επηρεάστηκε σημαντικά από προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, τα οποία επιβάρυναν σοβαρά τα οικονομικά της.
Η Porsche υπέστη ίσως τη μεγαλύτερη πτώση το 2025, κυρίως λόγω βαθιά ριζωμένων οικονομικών προβλημάτων και της απογοητευτικής πορείας των ηλεκτρικών μοντέλων της.
Ιδιαίτερα κρίσιμη θεωρείται και η δυσαρέσκεια των παραδοσιακών πελατών της Porsche, οι οποίοι διαμαρτύρονται για τις υψηλές τιμές και την αντικατάσταση αναλογικών στοιχείων από ψηφιακά. Μετά από διοικητικές ανακατατάξεις, ο CEO Όλιβερ Μπλούμε αναμένεται να αποχωρήσει από το διπλό του ρόλο στην Porsche και τον Όμιλο Volkswagen.
Οι νικητές
Η Ferrari διατηρεί εντυπωσιακά περιθώρια κέρδους, με βιβλίο παραγγελιών γεμάτο έως το 2027, τοποθετώντας την σαφώς πάνω από ανταγωνιστές όπως η Aston Martin.
Η επιτυχία της Ferrari αποδίδεται, μεταξύ άλλων, στη μικρότερη εξάρτησή της από την κινεζική αγορά και στην απόφασή της να επιβραδύνει τη μετάβαση στην πλήρη ηλεκτροκίνηση.
Παρότι τον Οκτώβριο αναγκάστηκε να αναθεωρήσει τις προβλέψεις κερδών, τα μοντέλα της παραμένουν περιζήτητα, αν και αναλυτές προειδοποιούν ότι οι υπερβολικά υψηλές τιμές ίσως απομακρύνουν ακόμη και πιστούς πελάτες.
Οι αναπτυσσόμενοι
Η Audi και η Cadillac ετοιμάζονται για είσοδο στη Formula 1 το 2026, με την Audi να αναλαμβάνει τη Sauber και την Cadillac να γίνεται η 11η ομάδα του πρωταθλήματος.
Για την Cadillac, η κίνηση αυτή θεωρείται στρατηγικής σημασίας, καθώς επιχειρεί να αποτινάξει την παλαιότερη εικόνα της. Η επιλογή οδηγών όπως ο Βαλτέρι Μπότας και ο Σέρχιο Πέρεζ αναμένεται να ενισχύσει το ενδιαφέρον των φιλάθλων.
Η Audi, αν και λιγότερο εξαρτημένη από το branding της F1, αξιοποιεί τη μακρά αγωνιστική της κληρονομιά και ήδη δημιουργεί προσδοκίες με νέα μοντέλα για το 2026.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Concept C, ένα κομψό διθέσιο πρωτότυπο που παρουσιάστηκε στο Μιλάνο και, σύμφωνα με τον CEO Γκέρνοτ Ντέλνερ, αποτυπώνει το μέλλον της μάρκας, συνδυάζοντας υπερσύγχρονο σχεδιασμό με αναφορές σε εμβληματικά μοντέλα όπως το Audi TT και το Audi R8.
Με τέτοια προϊόντα στον ορίζοντα, το ενδιαφέρον για τα πολυτελή σπορ αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων δείχνει ικανό να διατηρηθεί ισχυρό όχι μόνο το 2025, αλλά και τα επόμενα χρόνια.

