• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Συμφωνία στην ΕΕ για πράσινα καύσιμα στα αεροπλάνα – Τι προβλέπει
Ειδήσεις

Συμφωνία στην ΕΕ για πράσινα καύσιμα στα αεροπλάνα – Τι προβλέπει

26 Απριλίου, 2023Updated:26 Απριλίου, 2023Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Οι ευρωβουλευτές και τα κράτη μέλη της ΕΕ συμφώνησαν στη διάρκεια της περασμένης νύκτας για τη μείωση των ρυπογόνων εκπομπών των αερομεταφορών επιβάλλοντας ένα ελάχιστο ποσοστό «πράσινων» καυσίμων για τα αεροπλάνα που αναχωρούν από την Ευρώπη.

Το κείμενο, το οποίο αποτελεί μια πτυχή του φιλόδοξου ευρωπαϊκού σχεδίου για το κλίμα, προβλέπει πως τα καύσιμα, που είναι διαθέσιμα στα αεροδρόμια της ΕΕ, θα περιλαμβάνουν το 2025 στη σύνθεσή τους τουλάχιστον 2% «βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα» (SAF), στη συνέχεια 6% το 2030 και η αναλογία τους θα αυξάνεται σταδιακά μέχρι το 70% έως το 2050, διευκρινίζεται σε ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Στα «βιώσιμα καύσιμα» περιλαμβάνονται τα συνθετικά καύσιμα (παράγονται από υδρογόνο και CO2), το υδρογόνο, τα καύσιμα από καυσαέρια και πλαστικά απορρίμματα ή ακόμη τα βιοκαύσιμα που προέρχονται από αγροτικά υπολείμματα, φύκια, βιομάζα ή χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι.

Ο στόχος για το 2050 υπολείπεται του ποσοστού που ζητούσαν οι ευρωβουλευτές (85%), αλλά υπερβαίνει σαφώς την αρχική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (63%) που έχει επικυρωθεί από τα κράτη.

Η συμφωνία προβλέπει για το 2030 ελάχιστη αναλογία 1,2% συνθετικών καυσίμων στην κηροζίνη που παρέχουν τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, πολύ πάνω απ' αυτό που πρότεινε η Κομισιόν, όπως και τα κράτη (0,7%). Η αναλογία αυτή θα αυξηθεί στο 2% το 2032, στη συνέχεια στο 5% το 2035 και θα φθάσει το 35% το 2050.

Τα συνθετικά καύσιμα είναι τα μόνα «των οποίων η χρήση μπορεί να αυξηθεί με βιώσιμο τρόπο», εκτιμά ο Ματέο Μιρόλο της μη κυβερνητικής οργάνωσης Transport&Environment (T&E, Μεταφορά και Περιβάλλον). Ενθαρρύνοντας την παραγωγή τους, «η συμφωνία προσφέρει στις εταιρείες τη βεβαιότητα πως το συνθετικό καύσιμο αεριωθουμένων (e-kerosene) θα γίνει λιγότερο ακριβό και ευρέως διαθέσιμο», επισημαίνει.

Το κείμενο αποκλείει τα βιοκαύσιμα που προέρχονται από καλλιέργειες εδώδιμων φυτών ή από παραπροϊόντα του φοινικελαίου, αλλά όχι και αυτά που προέρχονται από χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια, «η προμήθεια των οποίων είναι εντούτοις περιορισμένη στην Ευρώπη, κάτι που υπάρχει κίνδυνος να οδηγήσει σε ελλείψεις σε άλλες βιομηχανίες», οι οποίες θα μπορούσαν τότε να στραφούν στο φοινικέλαιο, αναφέρει εκφράζοντας την ανησυχία της η T&E.

Η συμφωνία ανοίγει την πόρτα για να λαμβάνονται υπόψη στις μελλοντικές νομοθετικές επανεξετάσεις του ζητήματος όχι μόνο οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (αλλά και θείου και άλλες) που αποτελούν τα δύο τρίτα του αντίκτυπου της αεροπορίας στο κλίμα.

Άλλο κείμενο του ευρωπαϊκού σχεδίου για το κλίμα, το οποίο επικυρώθηκε χθες, Τρίτη, από τους 27, προβλέπει να υποχρεωθούν οι εταιρείες να πληρώνουν για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των πτήσεών τους μέσα στην Ευρώπη, με τη σταδιακή κατάργηση από το 2024 των δωρεάν ποσοστώσεων που απολάμβαναν μέχρι τώρα, αλλά και με ένα μηχανισμό κινήτρων για να χρησιμοποιούν βιώσιμα καύσιμα.

αεροπλάνα Καύσιμα
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΟΔΔΗΧ: Άντλησε 812,5 εκατ. με 6μηνα έντοκα – Στο 3,5% η απόδοση
Next Article Οι προτάσεις της Κομισιόν για το νέο Σύμφωνο Σταθερότητας - Τι λέει για έλλειμμα και χρέος

Related Posts

Πώς οι πολιτικές του Τραμπ επηρεάζουν τα επαγγελματικά ταξίδια

15 Ιουνίου, 2025

Pimco: Συμβουλές στους επενδυτές για τη νέα παγκόσμια τάξη πραγμάτων

15 Ιουνίου, 2025

Σούπερ μάρκετ vs λαϊκή αγορά: Πού βρίσκονται οι καλύτερες τιμές σε φρούτα και λαχανικά

15 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.