Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου διατήρησε την ανοδική της δυναμική και τον Σεπτέμβριο, σημειώνοντας τρίτο συνεχόμενο μήνα αύξησης. Οι καταναλωτές στρέφονται ολοένα και περισσότερο στα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα, καθώς οι επιλογές γίνονται πιο προσιτές και ποικιλόμορφες. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανταποκρίνονται με νέα οικονομικά μοντέλα, σε μια αγορά που μετασχηματίζεται ταχύτατα.
11% άνοδος στις ταξινομήσεις – Δυνατές επιδόσεις στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων αυξήθηκαν κατά 11%, φτάνοντας τα 1,24 εκατ. οχήματα.
Όλες οι μεγάλες αγορές κινήθηκαν ανοδικά:
Ηνωμένο Βασίλειο: +14%
Γερμανία: +13%
Η εικόνα αντανακλά μια σταδιακή ανάκαμψη της ζήτησης μετά από μια περίοδο επιβράδυνσης.
Έκρηξη πωλήσεων στα ηλεκτρικά και υβριδικά – Πιο προσιτές λύσεις στην αγορά
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά περίπου ένα τρίτο, χάρη στη δημοτικότητα οικονομικότερων επιλογών όπως το Skoda Elroq της Volkswagen και το Renault R5.
Η επέκταση προσιτών μοντέλων βοηθά τους ευρωπαίους κατασκευαστές να ανταγωνιστούν τις κινεζικές εταιρείες, οι οποίες κερδίζουν μερίδια αγοράς με χαμηλότερες τιμές και γρήγορη τεχνολογική πρόοδο.
Παραμένουν οι προκλήσεις – Περικοπές παραγωγής για VW και Stellantis
Παρά την άνοδο, ο κλάδος αντιμετωπίζει σημαντικές δυσκολίες. Η ζήτηση για τα ακριβότερα ηλεκτρικά οχήματα παραμένει χαμηλή, οδηγώντας τη Volkswagen στη μείωση παραγωγής του Audi Q4 e-tron για μία εβδομάδα.
Παρόμοιες κινήσεις έκανε και η Stellantis, αναστέλλοντας τμήματα της παραγωγής της στην Ευρώπη.
Αβεβαιότητα για την κατάργηση των μηχανών καύσης το 2035
Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία προβληματίζεται από την ασάφεια γύρω από το σχέδιο απαγόρευσης νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035.
Ο Γερμανός καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς ζητά χαλάρωση των μέτρων, επικαλούμενος τις πρόσφατες περικοπές θέσεων εργασίας από την Robert Bosch GmbH.
Η Γαλλία, από την άλλη, ζητά «περισσότερη ευελιξία» για να στηρίξει τη δική της αυτοκινητοβιομηχανία.
Αυξημένη πίεση από ΗΠΑ και Κίνα – Οι ευρωπαϊκές μάρκες σε δύσκολη θέση
Η βελτίωση των πωλήσεων αποτελεί θετική εξέλιξη για έναν κλάδο που πιέζεται από τους αμερικανικούς δασμούς του Ντόναλντ Τραμπ και την επιθετική επέκταση των κινεζικών εταιρειών, με κορυφαίο παράδειγμα την BYD.
Παράλληλα, ευρωπαϊκές μάρκες όπως BMW, Volkswagen και Mercedes-Benz αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην κινεζική αγορά, όπου οι τοπικοί κατασκευαστές υπερέχουν σε κόστος και τεχνολογική καινοτομία.

