• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Επιχειρήσεις»Θερινές εκπτώσεις 2025: Όσα πρέπει να γνωρίζετε, οι βασικοί κανόνες
Επιχειρήσεις

Θερινές εκπτώσεις 2025: Όσα πρέπει να γνωρίζετε, οι βασικοί κανόνες

3 Ιουλίου, 2025Updated:3 Ιουλίου, 2025Δεν υπάρχουν Σχόλια6 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Πλησιάζουν οι θερινές εκπτώσεις 2025, οι οποίες θα ξεκινήσουν μέσα στον Ιούλιο και ειδικότερα στις 14 του μηνός και θα διαρκέσουν μέχρι τις 31 Αυγούστου. Τα καταστήματα μάλιστα θα ανοίξουν και την Κυριακή 20 Ιουλίου – με προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας από τις 11:00 έως τις 18:00.

Θερινές εκπτώσεις 2025: Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

Ενόψει των θερινών εκπτώσεων η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας υπενθυμίζει ορισμένα, βασικά, δικαιώματα που έχουν οι καταναλωτές κατά τη διάρκεια των συγκεκριμένων περιόδων με σκοπό την ασφαλέστερη και συνετή διενέργεια των αγορών. Συγκεκριμένα:

-Κατά τη διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς, στα σημεία όπου πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα, η αρχική και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων, με αναφορά στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης ανά προϊόν.

Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος όχι συντομότερο των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από 30 ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος 10 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν η μείωση της τιμής αυξάνεται προοδευτικά, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή χωρίς τη μείωση της τιμής πριν από την πρώτη εφαρμογή της μείωσης της τιμής.

-Τα καταστήματα STOCK ή OUTLET υποχρεούνται να αναγράφουν στις πινακίδες που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις: (α) την παλαιά τιμή πώλησης, διαγραμμένη και (β) τη νέα μειωμένη τιμή πώλησης, με τρόπο που να επικοινωνεί στον καταναλωτή τη σαφή διάκριση μεταξύ των δύο αυτών τιμών. Προαιρετικά, επιτρέπεται να αναγράφεται εντός του καταστήματος και σε κάθε άλλη εμπορική επικοινωνία με τον καταναλωτή το ποσοστό της μείωσης. Στις περιόδους εκπτώσεων ή προσφορών τα καταστήματα αυτά υποχρεούνται να εμφανίζουν στις πινακίδες όλες τις ενδιάμεσες τιμές διαγραμμένες και, με έντονη γραφή, τη νέα μειωμένη τιμή διάθεσης και να αναγράφουν σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία μόνο τις λέξεις «εκπτώσεις», «προσφορές».

Αν οι εκπτώσεις, προσφορές ή οποιαδήποτε ανακοίνωση περί μείωσης της τιμής είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό της έκπτωσης ή ως προς τις τιμές ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση ή σε προσφορά προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται σε βάρος του εμπόρου πρόστιμο έως το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο από 20.000 ευρώ. Αν στον έμπορο επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, το ανώτατο ύψος του προστίμου προσαυξάνεται στο 4% του ετήσιου κύκλου εργασιών του.

Θεσσαλονίκη: Στις 14 Ιουλίου ξεκινούν οι θερινές εκπτώσεις – Ανοιχτά προαιρετικά τα καταστήματα την Κυριακή 20 Ιουλίου

Από τη Δευτέρα 14 Ιουλίου μέχρι και το Σάββατο 30 Αυγούστου, η αγορά της Θεσσαλονίκης μπαίνει σε ρυθμούς θερινών εκπτώσεων, προσφέροντας στους καταναλωτές ευκαιρίες για αγορές σε χαμηλότερες τιμές. Την Κυριακή 20 Ιουλίου, τα εμπορικά καταστήματα έχουν τη δυνατότητα να ανεβάσουν ρολά προαιρετικά, με τον Εμπορικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ), να προτείνει ωράριο 11:00 - 18:00, αν και όπως επισημαίνεται σε σχετική σημερινή ανακοίνωση, δίνεται η ευχέρεια στους εμπόρους να διατηρήσουν τα καταστήματά τους ανοιχτά μέχρι τις 20:00, εφόσον το επιθυμούν.

Οι θερινές εκπτώσεις διαρκούν το προαναφερόμενο διάστημα σύμφωνα με το άρθρο 15 παρ. 1 ν. 4177/2013 και η προαιρετική λειτουργία των καταστημάτων την πρώτη Κυριακή από την έναρξή τους, επιτυγχάνεται με βάση με την παρ. 1 άρθρου 16 ν. 4177/2013, όπως επισημαίνει ο ΕΣΘ στην ανακοίνωσή του.

Μάλιστα ο φορέας δίνει και χρήσιμες συμβουλές στους εμπόρους, υπενθυμίζοντας ότι σύμφωνα με το άρθρο 9ι ν. 2251/1994, όπως τροποποιήθηκε από το ν. 5111/2024, σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής αναγράφεται ρητά η προγενέστερη τιμή (αναφέρεται συχνά και ως τιμή αναφοράς), βάσει της οποίας αυτή εφαρμόζεται. Η προγενέστερη τιμή είναι η χαμηλότερη που εφάρμοσε ο έμπορος στο κάθε προϊόν του κατά την περίοδο των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της πρώτης έκπτωσης στις 14 Ιουλίου.

Οι βασικοί κανόνες των εκπτώσεων

Οι προσφορές πρέπει να αναγράφουν ευκρινώς τις αρχική και τη μειωμένη τιμή, με αναφορά στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης. Η προγενέστερη τιμή είναι η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος σε διάστημα τουλάχιστον 30 ημερών, ή 10 ημερών αν το προϊόν κυκλοφορεί λιγότερο από 30 ημέρες.

Αν το ποσοστό έκπτωσης αφορά άνω του 60% των προϊόντων ενός καταστήματος, τότε πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του και σε άλλες εμπορικές επικοινωνίες. Αν υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά σε κατηγορίες προϊόντων, πρέπει να αναγράφεται το εύρος («από …% έως …%»).

Καταστήματα STOCK ή OUTLET υποχρεούνται να εμφανίζουν σαφώς την παλαιά τιμή διαγραμμένη και τη νέα χαμηλότερη τιμή στις πινακίδες τους.

Θερινές εκπτώσεις: Τα σημεία που πρέπει να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή οι καταναλωτές

Οι καταναλωτές κατά την περίοδο των εκπτώσεων θα πρέπει να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή στα εξής σημεία:

1) Κατά την περίοδο των εκπτώσεων στα καταστήματα θα πρέπει να υπάρχουν αναρτημένες αναγγελίες ότι πραγματοποιούνται εκπτώσεις.

2) Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της αρχικής (που συνήθως είναι διαγραμμένη) και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική, στα εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου εκτίθενται τα προϊόντα.

3) Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης εάν θα αναγράψει ποσοστό ή όχι. Σε περίπτωση που η επιχείρηση αναγράψει ποσοστό πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «30% έκπτωση»).

4) Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση, μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν ενώ οι προσφορές, όπου η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αφορούν συνήθως είδη παρωχημένης εποχής.

5) Στην περίπτωση προσφορών, θα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη πινακίδα που να αναφέρει ότι γίνονται προσφορές. Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.

6) Δείξτε ιδιαίτερη προσοχή σε καταστήματα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.

7) Ενημερωθείτε για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής σας όταν αγοράζετε προϊόντα με δόσεις.

8) Μην διστάζετε να ενημερώνεστε επακριβώς για την προέλευση και την ποιότητα των προϊόντων. Ο πωλητής οφείλει να παρέχει στον καταναλωτή κάθε πληροφορία σχετική με το προϊόν σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 2251/94 πριν ο τελευταίος προβεί σε αγορά.

9) Ενημερωθείτε από τους εμπόρους για το αν πραγματοποιούνται αλλαγές στα είδη που πωλούν κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων. Οι έμποροι είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα που φέρουν ελάττωμα και αγοράστηκαν κατά την περίοδο των εκπτώσεων, εκτός εάν το προϊόν είναι σε προσφορά λόγω συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερωθεί για αυτό ο καταναλωτής σχετικά, πριν την αγορά με ανάλογη πινακίδα.

10) Ζητάτε απόδειξη, γιατί μόνο έτσι αποδεικνύεται η αγορά σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος.

Θερινές εκπτώσεις 2025
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΣυνταξιούχοι: Ποιοι δικαιούνται επίδομα αεροθεραπείας και πότε θα καταβληθεί
Next Article Τα πρωτοσέλιδα των πολιτικών και αθλητικών εφημερίδων (03-07-2025)

Related Posts

Στρατηγική συνεργασία Ομίλου Poseidon Marine Supplies – Epsilon SingularLogic

3 Ιουλίου, 2025

Αθανασίου (LAMDA Development): Το Ελληνικό αποκτά ζωή - Τα καταφέραμε, παρά τις πολύ μεγάλες προκλήσεις

3 Ιουλίου, 2025

Όμιλος ΔΕΗ: επτά διακρίσεις από τον διεθνή Οργανισμό Extel για το 2025

3 Ιουλίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.