• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Uncategorized»Τιμόνι τέλος για τους ηλικιωμένους – Ποιοι χάνουν το δίπλωμα
Uncategorized

Τιμόνι τέλος για τους ηλικιωμένους – Ποιοι χάνουν το δίπλωμα

26 Ιουλίου, 2025Updated:26 Ιουλίου, 2025Δεν υπάρχουν Σχόλια2 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Το θέμα των ηλικιακών ορίων και των προϋποθέσεων ανανέωσης επαγγελματικών αδειών οδήγησης βρίσκεται στο επίκεντρο των ευρωπαϊκών συζητήσεων, καθώς αυξάνεται η ανησυχία για την ασφάλεια στους δρόμους. Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά την υιοθέτηση νέων ρυθμίσεων για οδηγούς ηλικίας άνω των 65 ετών, επιδιώκοντας να ενισχύσει την οδική ασφάλεια σε όλα τα κράτη-μέλη.

Αν και δεν υπάρχει προς το παρόν κάποια ενιαία απαγόρευση, οι προτάσεις περιλαμβάνουν αυστηρότερα ιατρικά πρωτόκολλα, χρονικούς περιορισμούς στην εργασία και ενδεχομένως γεωγραφικούς περιορισμούς για συγκεκριμένες κατηγορίες αδειών. Η πρόκληση είναι να βρεθεί η κατάλληλη ισορροπία μεταξύ της διατήρησης της αυτονομίας των πολιτών και της ασφάλειας των επιβατών και του κοινωνικού συνόλου.

Η Ιταλία αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα αυστηρής προσέγγισης. Εκεί, οι οδηγοί άνω των 68 ετών δεν μπορούν να ανανεώσουν τις άδειες οδήγησης για φορτηγά, λεωφορεία ή οχήματα με ρυμουλκούμενα, σύμφωνα με νομοθεσία που ισχύει από το 1992. Το ζήτημα ήρθε ξανά στο προσκήνιο έπειτα από ανακριβή δημοσιεύματα που προκάλεσαν σύγχυση. Μάλιστα, το 2023 εξετάστηκε πρόταση αύξησης του ορίου στα 70 έτη, ως απάντηση στη σοβαρή έλλειψη επαγγελματιών οδηγών — πρόβλημα που ξεπερνά τα ιταλικά σύνορα.

Σύμφωνα με έκθεση της IRU, στη Γερμανία, μόνο 2,6% των οδηγών φορτηγών είναι κάτω των 25 ετών, ενώ 45% έχουν ηλικία άνω των 55. Σε 35 χώρες, το ποσοστό των οδηγών κάτω των 25 περιορίζεται στο 6,5%, ενώ η παγκόσμια έλλειψη επαγγελματιών οδηγών εκτιμάται στα 3,6 εκατομμύρια άτομα.

Στην Ιταλία, οι περιορισμοί επηρεάζουν τις κατηγορίες C και D, που αφορούν τη μεταφορά επιβατών και βαρέων φορτίων. Από τα 65 έτη απαιτούνται συχνοί και αυστηροί ιατρικοί έλεγχοι, ενώ μετά τα 68 η ανανέωση επιτρέπεται μόνο κατ’ εξαίρεση με ειδική ιατρική γνωμάτευση. Οι άδειες κατηγορίας Β (για Ι.Χ.) παραμένουν έγκυρες χωρίς τις ίδιες απαγορεύσεις.

Τι ισχύει στην Ελλάδα

Ανάλογες ρυθμίσεις ισχύουν και στην Ελλάδα, βάσει του νόμου 4850/2021. Η ανώτατη ηλικία για την άσκηση επαγγελματικής οδήγησης φορτηγού ή λεωφορείου (δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσης) ορίζεται στα 67 έτη. Για σχολικά και τουριστικά λεωφορεία που μεταφέρουν μαθητές, το όριο είναι τα 65 έτη.

Οι ρυθμίσεις αυτές έχουν στόχο την πρόληψη ατυχημάτων, λαμβάνοντας υπόψη την αυξημένη ευθύνη που φέρουν οι οδηγοί επαγγελματικών οχημάτων. Δεν συνεπάγονται ότι οι οδηγοί σε αυτές τις ηλικίες είναι αυτομάτως ακατάλληλοι, αλλά δρουν προληπτικά για την προστασία της ανθρώπινης ζωής, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για τη μεταφορά επιβατών και παιδιών.

featured
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous Article112 θέσεις εργασίας στο Δήμο Καρδίτσας
Next Article TτΕ: Αλμα κατά 5,1 δισ. στις καταθέσεις ιδιωτών τον Ιούνιο

Related Posts

Σύμη όπως Βενετία: Ζητά τέλος 3 ευρώ για τους ημερήσιους επισκέπτες

26 Ιουλίου, 2025

Προϋπολογισμός: Πρωτογενές πλεόνασμα 4,52 δισ. στο α’ εξάμηνο - Αύξηση 7,5% στα φορολογικά έσοδα

25 Ιουλίου, 2025

Πώς διαμορφώνονται οι τιμές ενοικίων στις φοιτητικές κατοικίες - Πού παρατηρούνται οι μεγαλύτερες αυξήσεις

25 Ιουλίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.