• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Οικονομία»Το παρασκήνιο της συμφωνίας με τους Ιταλούς για τον ελληνικό σιδηρόδρομο – Αγορά 23 νέων τρένων
Οικονομία

Το παρασκήνιο της συμφωνίας με τους Ιταλούς για τον ελληνικό σιδηρόδρομο – Αγορά 23 νέων τρένων

19 Μαΐου, 2025Updated:19 Μαΐου, 2025Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Με μια συμφωνία στη Ρώμη που απεδείχθη στρατηγική, η ελληνική κυβέρνηση κατάφερε να αποσπάσει το «ναι» των Ιταλών της Hellenic Train για άμεσες επενδύσεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Η δέσμευση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για ασφαλή σιδηρόδρομο με σύγχρονα τρένα πριν το 2027, αποτέλεσε το σημείο εκκίνησης των διαπραγματεύσεων για την αναθεώρηση της σύμβασης με την ιταλική Ferrovie Dello Stato Italiane, μητρική της Hellenic Train.

Παρά τις αρχικές τους επιφυλάξεις, οι Ιταλοί συμφώνησαν να «βάλουν το χέρι στην τσέπη» και δεσμεύτηκαν να προχωρήσουν στην άμεση υλοποίηση επενδυτικού προγράμματος ύψους 360 εκατ. ευρώ. Ένα πρόγραμμα που μεταξύ άλλων προβλέπει την αγορά 23 νέων τρένων, εκ των οποίων 8 υπεραστικά ταχείας κυκλοφορίας και 15 προαστιακού τύπου. Σε ό,τι αφορά μάλιστα τον Προαστιακό, είναι η πρώτη φορά από την έναρξη λειτουργίας τού μέσου, δηλαδή λίγο πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, που γίνεται προμήθεια νέων συρμών.

Εξοπλισμένα τρένα με συστήματα ασφαλείας

Βάσει της συμφωνίας, τα νέα τρένα θα παραγγελθούν φέτος και θα αντικαταστήσουν τα μεταχειρισμένα «ασημένια βέλη», ηλικίας 30 ετών, που είχε φέρει η ιταλική εταιρεία στο πλαίσιο της αρχικής συμφωνίας εν έτει 2017 με το ελληνικό Δημόσιο. Η παλαιότητα άλλωστε των συρμών που χρησιμοποιούνται σήμερα, ευθύνεται εν πολλοίς για την κακή εικόνα στον ελληνικό σιδηρόδρομο με το αρνητικό ρεκόρ των 1,7 βλαβών την ημέρα. Αξίζει να σημειώσουμε ότι τα νέα τρένα θα είναι εξοπλισμένα με όλα τα επιτρόχια συστήματα ασφαλείας.

Το δεύτερο σκέλος της συμφωνίας της Ρώμης, προβλέπει τη δημιουργία σύγχρονων αμαξοστασίων για τη μακροχρόνια συντήρηση των τρένων. Μια επίσης σημαντική δέσμευση, που θα απαντήσει σε ένα ακόμη μεγάλο πρόβλημα, το οποίο αμαυρώνει την εικόνα του σιδηρόδρομου. Την πλημμελή συντήρηση των συρμών.

Κωνσταντίνος Κυρανάκης: Νέα τρένα, νέα υποδομή, νέα σελίδα για τη χώρα

«Οι Ιταλοί επενδύουν, εμείς δουλεύουμε σκληρά και μαζί χτίζουμε έναν σιδηρόδρομο που αξίζει στους πολίτες. Νέα τρένα, νέα υποδομή, νέα σελίδα για τη χώρα. Η συνεργασία αυτή έχει προοπτική και θέτουμε γερά θεμέλια για τα επόμενα χρόνια» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης.

Τα επιχειρήματα που έπεισαν τους Ιταλούς

Κρίσιμη ωστόσο για την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων μεταξύ ελληνικού και ιταλικού Δημοσίου ήταν η προ δεκαημέρου συνάντηση που είχε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης με τον Ιταλό αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης και αρμόδιο για τις μεταφορές Ματέο Σαλβίνι.

Στη συνάντηση εκείνη, όπως αναφέρουν πηγές του Υπουργείου Μεταφορών, ο αναπληρωτής υπουργός, σε στενή συνεννόηση με το Μέγαρο Μαξίμου, έθεσε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων όλα τα ελληνικά επιχειρήματα, που έπεισαν τελικά την ιταλική πλευρά να δεσμευτεί για το επενδυτικό πλάνο.

Η πρόσφατη υπογραφή των συμβάσεων, ύψους 450 εκατ. ευρώ, για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου της Θεσσαλίας, με σφιχτό χρονοδιάγραμμα για τα δεδομένα των έργων του Δημοσίου και με ορίζοντα υλοποίησης 15 μόλις μηνών, συνέβαλε στην επίτευξη της συμφωνίας. Μια συμφωνία που επισφραγίστηκε λίγες μέρες αργότερα στη συνάντηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με την Ιταλίδα ομόλογο του Τζόρτζια Μελόνι.

Ελληνική δέσμευση για έργα ουσίας

Απαραίτητο εχέγγυο αξιοπιστίας εκ μέρους της ελληνικής πλευράς, αποτέλεσε η δέσμευση για ουσιαστικά έργα αναβάθμισης του δικτύου, όπως η εγκατάσταση αυτόματου συστήματος πέδησης ETCS και τηλεδιοίκησης σε όλο το δίκτυο, το έργο υπογειοποίησης στα Σεπόλια, αλλά και οι νέες δικλείδες ασφαλείας που έχουν προβλεφθεί στο επικείμενο νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό του σιδηρόδρομου: Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας, λειτουργία συστήματος ακριβούς γεωεντοπισμού τρένων, μέτρα αποτροπής των δολιοφθορών στο δίκτυο.

Οι δεσμεύσεις του ιταλικού κολοσσού, Ferrovie dello Stato, θα αποτυπωθούν ξεκάθαρα στη νέα αναθεωρημένη σύμβαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την Hellenic Train με ρήτρες για τα χρονοδιαγράμματα. Το ίδιο θα συμβεί και με τις υποχρεώσεις του ΟΣΕ για τα έργα που οφείλει να εκτελέσει με ταχείς ρυθμούς.

παρασκήνιο σιδηρόδρομος
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous Article44 θέσεις εργασίας στη ΣΤΑΣΥ
Next Article Τεχνητή Νοημοσύνη: Οι πέντε πιο περιζήτητες θέσεις εργασίας και οι μισθοί τους

Related Posts

Eurostat: Στο 2,6% ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Απρίλιο – Στο 2,2% στην ευρωζώνη

19 Μαΐου, 2025

JP Morgan: Μεταξύ των κορυφαίων επενδυτικών επιλογών η Ελλάδα

19 Μαΐου, 2025

Κ. Χατζηδάκης: Μέρισμα ανάπτυξης τόσο το 2025 όσο και το 2026

19 Μαΐου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.