• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ναυτιλία»Τουρισμός»Τουρισμός: Αυξάνονται από 1ης Ιουλίου τα τέλη στην κρουαζιέρα – Τι αλλάζει για λιμάνια και επισκέπτες
Τουρισμός

Τουρισμός: Αυξάνονται από 1ης Ιουλίου τα τέλη στην κρουαζιέρα – Τι αλλάζει για λιμάνια και επισκέπτες

25 Ιουνίου, 2025Updated:25 Ιουνίου, 2025Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Με Κοινή Υπουργική Απόφαση θεσμοθετείται η επιβολή αυξημένων τελών αποβίβασης για τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων που καταπλέουν στα ελληνικά λιμάνια. Την απόφαση αυτή προωθούν τα συναρμόδια υπουργεία, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης στρατηγικής για την αναδιάρθρωση της κρουαζιέρας στη χώρα μας και την αποτελεσματικότερη διαχείριση των τουριστικών ροών.

Η ισχύς του μέτρου θα ξεκινήσει την 1η Ιουλίου 2025 και έχει διπλό στόχο, αφενός να μειώσει την έντονη πίεση που δέχονται ιδιαίτερα δημοφιλείς, αλλά ήδη κορεσμένοι από τουριστική επισκεψιμότητα, προορισμοί όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος, και αφετέρου να αυξήσει τα δημόσια έσοδα από την κρουαζιέρα, ώστε να χρηματοδοτηθούν κρίσιμα έργα υποδομής στα εμπλεκόμενα νησιά και λιμάνια, αλλά και γενικότερα στον τομέα του τουρισμού.

Σημειώνεται ότι το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο έχει ήδη θεσπιστεί, καθώς ο Νόμος 5162/2024 έχει ψηφιστεί από τη Βουλή από  το 2024. Η εξαγγελία της ρύθμισης είχε προηγηθεί από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, ο οποίος είχε επισημάνει την ανάγκη για ένα νέο μοντέλο βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης. Πλέον, με τη διαδικασία να επισπεύδεται από την Προεδρία της Κυβέρνησης και τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια, εκδίδεται και η αναγκαία εφαρμοστική απόφαση που θα ενεργοποιήσει πρακτικά το μέτρο.

Η πρωτοβουλία υλοποιείται καθότι παρά τον τεράστιο όγκο επισκεπτών που φτάνουν με κρουαζιερόπλοια, η συνεισφορά τους στην τοπική οικονομία παραμένει περιορισμένη. Παράλληλα, η μαζική και ταυτόχρονη αποβίβαση χιλιάδων επισκεπτών ασκεί έντονη πίεση στις τοπικές υποδομές, προκαλώντας συνωστισμό και περιβαλλοντική επιβάρυνση.

Η Σαντορίνη αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα των παραπάνω προβλημάτων. Καθημερινά, κατά τους θερινούς μήνες, το νησί υποδέχεται δεκάδες χιλιάδες επιβάτες κρουαζιερόπλοιων, με αποτέλεσμα να αλλοιώνεται η φυσιογνωμία των παραδοσιακών οικισμών και να καθίσταται δύσκολη η καθημερινότητα τόσο για τους κατοίκους όσο και για τους υπόλοιπους επισκέπτες. Η κατάσταση αυτή έχει καταγραφεί ως παράδειγμα προς αποφυγήν και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Το Υπουργείο Ναυτιλίας, αναγνωρίζοντας τα προβλήματα αυτά αλλά και τη δυνατότητα αύξησης των δημόσιων εσόδων, επιταχύνει την εφαρμογή της νέας ρύθμισης. Στο άρθρο 27 του Ν. 5162/2024 περιλαμβάνονται οι σχετικές διατάξεις που προβλέπουν την επιβολή του τέλους υπέρ του Δημοσίου για κάθε επιβάτη κρουαζιέρας που αποβιβάζεται σε ελληνικό λιμένα.

Το τέλος αυτό καθορίζεται ανά επιβάτη και ανά λιμένα και διαφοροποιείται ανάλογα με την εποχικότητα, ως εξής:

Για την περίοδο από 1η Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου, το τέλος ανέρχεται σε: 20 ευρώ ανά επιβάτη για τα λιμάνια της Μυκόνου και της Σαντορίνης και 5 ευρώ για όλους τους υπόλοιπους λιμένες της χώρας

Για την ενδιάμεση περίοδο, δηλαδή: 1η έως 31 Οκτωβρίου και 1η Απριλίου έως 31 Μαΐου, το τέλος μειώνεται και διαμορφώνεται σε: 12 ευρώ για τη Μύκονο και τη Σαντορίνη και 3 ευρώ για τους λοιπούς λιμένες

Η κίνηση αυτή αναμένεται να φέρει σημαντικές αλλαγές τόσο στη διαχείριση της τουριστικής ροής όσο και στη στρατηγική των εταιρειών κρουαζιέρας, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώσουν στα κόστη τους την επιβάρυνση αυτή ή να επανασχεδιάσουν τους προορισμούς τους. Ταυτόχρονα, δίνει στην Πολιτεία τη δυνατότητα να επενδύσει περισσότερα στην αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών και στη βιώσιμη ανάπτυξη του τουρισμού.

Τουρισμός
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous Article«Ημέρα φορολογικής ελευθερίας» η 25η Ιουνίου – Δουλεύουμε 175 ημέρες το χρόνο για φόρους και εισφορές
Next Article Προϋπολογισμός: Πρωτογενές πλεόνασμα €5,34 δισ. και υπέρβαση στόχων στο πεντάμηνο Ιανουαρίου - Μαΐου

Related Posts

Τουρισμός: Διψήφια αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων το τετράμηνο - Ανοδος 5,8% στις αφίξεις

23 Ιουνίου, 2025

ΙΕΛΚΑ: Εξοχικά και ενοικιαζόμενα δωμάτια για φθηνότερες διακοπές επιλέγουν πλέον οι Έλληνες

19 Ιουνίου, 2025

Τέλη αποβίβασης €20 σε Μύκονο και Σαντορίνη για επιβάτες κρουαζιέρας από 1η Ιουλίου

13 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.