Η Jaguar Land Rover (JLR) κατέγραψε ζημιές £559 εκατ. στο τρίτο τρίμηνο, καθώς η εκτεταμένη κυβερνοεπίθεση που δέχθηκε προκάλεσε πρωτοφανές πάγωμα της παραγωγής για σχεδόν έξι εβδομάδες. Η εταιρεία αναθεωρεί πλέον προς τα κάτω τις προβλέψεις της, προειδοποιώντας ότι το περιθώριο κερδοφορίας ενδέχεται να μηδενιστεί, από προηγούμενη εκτίμηση έως και 7%.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η ζημιά δεν περιορίζεται στα αποτελέσματα. Η JLR αναμένει αρνητικές ελεύθερες ταμειακές ροές έως £2,5 δισ., ενώ το κόστος που συνδέεται με την κυβερνοεπίθεση ανέρχεται σε £196 εκατ..
Σε μια προσπάθεια στήριξης της εφοδιαστικής αλυσίδας, η βρετανική κυβέρνηση παρενέβη με κρατική εγγύηση δανείου £1,5 δισ. για προμηθευτές που βρέθηκαν σε δυσχερή θέση.
Η εταιρεία, που ανήκει στην Tata Motors Passenger Vehicles, ανακοίνωσε ότι η παραγωγή επέστρεψε σε κανονικούς ρυθμούς, ενώ ενεργοποίησε νέο πρόγραμμα χρηματοδότησης £500 εκατ. για προμηθευτές, ώστε να λαμβάνουν πληρωμές νωρίτερα. Παρά τα μέτρα, τα έσοδα του τριμήνου μειώθηκαν κατά 24%, καθώς οι χονδρικές και λιανικές πωλήσεις υποχώρησαν σημαντικά.
Στο επίκεντρο των πωλήσεων παραμένουν τα Range Rover και Defender, ενώ η JLR έχει διακόψει την παραγωγή μοντέλων Jaguar, στο πλαίσιο της μετάβασης σε νέα αμιγώς ηλεκτρική γκάμα.
Ο οικονομικός διευθυντής της Tata Motors και νέος CEO της JLR, P. B. Balaji, χαρακτήρισε την περίοδο «εξαιρετικά δύσκολη». Αντίστοιχα, ο CFO της JLR, Ρίτσαρντ Μόλινιουξ, έκανε λόγο για εμπειρία «χωρίς προηγούμενο» στα 30 χρόνια της καριέρας του. Όπως τόνισε, οι δασμοί είναι προβλέψιμοι και διαχειρίσιμοι, αλλά μια κυβερνοεπίθεση δημιουργεί πολύ πιο περίπλοκες προκλήσεις.
Η κινεζική αγορά αποτελεί επιπλέον σημείο πίεσης. Οι αλλαγές στον φόρο πολυτελείας, που επιβαρύνουν πλέον περισσότερα μοντέλα της JLR, έχουν αρχίσει να πλήττουν αισθητά τις πωλήσεις.
Το πλήγμα επεκτάθηκε και στη μητρική Tata Motors: τα έσοδα του ομίλου μειώθηκαν κατά 14% στις 723,5 δισ. ρουπίες, παρά τα έκτακτα οφέλη από τον διαχωρισμό του τμήματος επαγγελματικών οχημάτων, που βοήθησαν την καθαρή κερδοφορία να φτάσει στις 761,7 δισ. ρουπίες.
Στην Ινδία, ωστόσο, η εικόνα είναι πιο αισιόδοξη. Η εταιρεία επωφελείται από την αυξημένη εγχώρια ζήτηση, με τις μειώσεις φόρων κατανάλωσης να ενισχύουν τις αγορές την εορταστική περίοδο. Οι πωλήσεις επιβατικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 10%, φτάνοντας τις 144.397 μονάδες, ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημείωσαν τη μεγαλύτερη συμμετοχή τους μέχρι σήμερα, φτάνοντας το 17% του συνόλου.

