Η Volvo Car AB πέτυχε κέρδη υψηλότερα των προσδοκιών για το τρίτο τρίμηνο, αξιοποιώντας το πρόγραμμα εξοικονόμησης κόστους ύψους 18 δισεκατομμυρίων κορωνών (περίπου 1,9 δισεκατομμύρια δολάρια). Τα λειτουργικά έσοδα ανήλθαν σε 6,4 δισεκατομμύρια κορώνες, σημειώνοντας σημαντική υπέρβαση των προβλέψεων των αναλυτών. Παράλληλα, το λειτουργικό περιθώριο εμφάνισε βελτίωση, παρά την υποχώρηση 8% στις συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων μέχρι τον Σεπτέμβριο του έτους.
«Το σχέδιο δράσης πέτυχε ταχύτερα από το αναμενόμενο μείωση των μεταβλητών και έμμεσων δαπανών μέσα στο τρίμηνο», αναφέρει η εταιρεία στη δήλωσή της. Επιπλέον, η Volvo κατέγραψε μέτρια αύξηση των λιανικών πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα.
Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν πως η στρατηγική αναδιάρθρωσης που έθεσε σε εφαρμογή ο Διευθύνων Σύμβουλος Håkan Samuelsson αρχίζει να αποδίδει. Ο κ. Samuelsson, που επέστρεψε στην εταιρεία τον Απρίλιο, έθεσε ως στόχο την αναστροφή της κερδοφορίας μέσω ενός προγράμματος αποδοτικότητας, το οποίο περιλαμβάνει και την κατάργηση χιλιάδων θέσεων εργασίας.
Όπως και άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, η Volvo έχει δεχθεί πλήγματα από τους αμερικανικούς δασμούς και αντιμετωπίζει πίεση από τους εισαγωγικούς δασμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης για κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Καθώς ανήκει στον κινεζικό όμιλο Zhejiang Geely Holding Group και διαθέτει παραγωγή στην Ασία, προχώρησε στη μεταφορά δραστηριοτήτων σε εργοστάσια στο Βέλγιο και τη Νότια Καρολίνα. «Πρέπει να είμαστε μια αμερικανική εταιρεία που παράγει πιο κοντά στους πελάτες μας», δήλωσε ο Samuelsson στο Bloomberg Television. «Είμαι πολύ αισιόδοξος για το μέλλον της εταιρείας».
Η Volvo επενδύει σε νέα μοντέλα, όπως το υβριδικό SUV XC70 με δυνατότητα φόρτισης από το δίκτυο, το οποίο παράγεται στην πόλη Taizhou της Κίνας κυρίως για την τοπική αγορά, αλλά ενδέχεται να διατεθεί και σε άλλες αγορές. Στο ίδιο πλάνο εντάσσεται και η παρουσίαση τον Ιανουάριο του πλήρως ηλεκτρικού EX60, που θα αποτελέσει μεσαίου μεγέθους διάδοχο του XC60.