«Η επόμενη δεκαετία θα είναι γεμάτη προκλήσεις στον τομέα των Υποδομών», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, στο πλαίσιο της φετινής Τράπεζας Των Κατασκευών του 8ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών ITC 2025.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην πρόθεση της κυβέρνησης να αξιοποιήσει κάθε πηγή χρηματοδότησης και κάθε χρηματοδοτικό εργαλείο προκειμένου να υλοποιηθούν τα έργα με γοργούς ρυθμούς.
Όπως τόνισε ο υπουργός, το δημόσιο θα συνεχίσει να χρηματοδοτεί έργα, για αυτό και αυξάνεται σταδιακά το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), αλλά απαιτείται η εξεύρεση επιπλέον πόρων από τον ιδιωτικό τομέα, όπως άλλωστε συμβαίνει και διεθνώς.
Ο κ. Δήμας αναφέρθηκε στην ολοκλήρωσή έργων που έχουν ήδη ξεκινήσει, όπως το Βόρειο τμήμα του Ε65, ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος και ο ΒΟΑΚ.
Επεσήμανε την αναγκαιότητα σύγχρονων συνδέσεων των λιμανιών με την Κεντρική και τη Βόρεια Ευρώπη, αλλά και τις διασυνδέσεις των υποδομών μας, προκειμένου η χώρα μας να αποκτήσει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα διεθνώς.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έκανε λόγο για την ανάγκη δημιουργίας βιώσιμων και ανθεκτικών υποδομών. Ήδη διατίθενται 1,35 δισεκατομμύρια ευρώ για την αποκατάσταση των ζημιών από τις πρόσφατες θεομηνίες.
Σημαντικό βάρος πρόκειται να ρίξει το Υπουργείο στο κομμάτι της συντήρησης των Υποδομών, αλλά και στο ζήτημα της διαχείρισης των υδάτινων πόρων με κονδύλια ύψους 3 δισεκατομμυρίων ευρώ.
«Η κλιματική κρίση είναι παρούσα και οι επιστήμονες μας προειδοποιούν ότι το φαινόμενο θα είναι ακόμα πιο έντονο. Καλούμαστε να έχουμε περισσότερο ανθεκτικές υποδομές σε όλα τα επίπεδα», τόνισε ο κ. Δήμας.
Μάλιστα αναφέρθηκε στον στόχο που έχει θέσει η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ να καταστεί ο πρώτος αυτοκινητόδρομος μηδενικών ρύπων μέχρι το 2030.
Ο κ. Δήμας αναφέρθηκε τέλος στην ολοκλήρωση της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού εντός του 2025, αλλά και στα ΣΔΙΤ στη Βόρεια Ελλάδα, την Πελοπόννησο, αλλά και την Κρήτη.