Το Πάσχα εκτιμά ο υπουργός υγείας Άδωνις Γεωργιάδης ότι θα είναι έτοιμος να τεθεί σε λειτουργία ο ψηφιακός βοηθός με ενσωματωμένη τεχνητή νοημοσύνη που θα λειτουργήσει στο πρώτο σημείο επαφής του πολίτη με το σύστημα υγείας, δηλαδή στην τηλεφωνική γραμμή 1566.
Αυτός ο ψηφιακός βοηθός που θα χειρίζεται τα τυπικά και τα τετριμμένα και μόλις αντιληφθεί ότι υπάρχει πρόβλημα υγείας θα παραπέμπει αυτόματα τον καλούντα σε γιατρό, είναι δημιούργημα της αμερικανικής εταιρείας Sword Health που ήδη έχει αναλάβει και υλοποιήσει αντίστοιχες εφαρμογές στις Αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις όπως και στο βρετανικό σύστημα υγείας, προκειμένου να διευθετήσει τις τεράστιες αναμονές που υπάρχουν στο NHS.
Στη συνέντευξη τύπου για την παρουσίαση του ψηφιακού βοηθού ΑΙ που θα ενισχύσει την γραμμή 1566, παρέστη η πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα Κίμπερλι Γκίλφοΐλ, η οποία τόνισε ότι αυτή η συνεργασία της ελληνικής κυβέρνησης και συγκεκριμένα του υπουργείου Υγείας με τις ΗΠΑ αποτελεί επιστέγασμα της ισχυρής συμμαχίας μεταξύ των δύο κρατών.
Θα προηγηθεί αξιολόγηση του εργαλείου από τον ΠΟΥ και τους γιατρούς
Ο ψηφιακός βοηθός με ενσωματωμένη τεχνητή νοημοσύνη ΑΙ πρόκειται πρώτα να αξιολογηθεί από τον παγκόσμιο οργανισμό υγείας (ΠΟΥ) και στη συνέχεια θα παρουσιαστεί όπως είπε ο υπουργός υγείας Άδωνις Γεωργιάδης στον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο (ΠΙΣ) και στον Ιατρικό Σύλλογο Αθηνών (ΙΣΑ) προκειμένου να αξιολογηθεί και από τους γιατρούς.
Ο υπουργός υγείας υπογράμμισε με έμφαση ότι το εργαλείο της τεχνητής νοημοσύνης που μας βάζει σε μία νέα εποχή για την υγεία σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστά τον γιατρό αλλά τον βοηθά να διαχειριστεί τον χρόνο του ώστε οι άνθρωποι οι οποίοι αντιμετωπίζουν μία επείγουσα κατάσταση να αντιμετωπιστούν πολύ πιο γρήγορα καθώς τα τυπικά ραντεβού θα γίνονται με μία αυτοματοποιημένη διαδικασία ώστε να υπάρχει επαρκής χρόνος για να αντιμετωπίσει το σύστημα τα σοβαρά περιστατικά όπως είναι ένα αιμορραγικό περιστατικό.
Καλύτερη διαχείριση του χρόνου των γιατρών - Άμεση παραπομπή των επειγόντων περιστατικών
Ο επικεφαλής της εταιρείας Sword Health, Virgilio Bento εξηγεί ότι ενώ στο σημείο επαφής του πολίτη με το εθνικό σύστημα υγείας η ζήτηση είναι 16πλασια, οι άνθρωποι οι οποίοι πηγαίνουν τελικά σε τμήματα επειγόντων περιστατικών (ΤΕΠ) θα μπορούσαν σε ένα ποσοστό 30% να έχουν αντιμετωπιστεί από την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, πράγμα που σημαίνει ότι οι τηλεφωνητές χάνουν χρόνο με το κλείσιμο των ραντεβού που είναι πολύτιμος για να αντιμετωπιστούν πιο επείγοντα περιστατικά όπως για παράδειγμα ένα αιμορραγικό περιστατικό.
Ακριβώς επειδή πρόκειται για ένα εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης στην διαλογή των ασθενών ο υπουργός υγείας Α. Γεωργιάδης διαβεβαίωσε ότι το εργαλείο θα λειτουργήσει όταν θα μπορεί να συνδέεται με τον γιατρό ώστε κάθε περιστατικό που χρειάζεται ιατρική φροντίδα να παραπέμπεται άμεσα στον γιατρό ο οποίος θα μπορεί να διαχειριστεί και καλύτερα το χρόνο του - άρα να είναι πιο αποτελεσματικός.
Γι’ αυτό άλλωστε η όλη διαδικασία παρότι τα πρωτόκολλα δημιουργούνται από την εταιρεία Sword Health που ήδη παρακολουθεί την λειτουργία της γραμμής 1566 εδώ και αρκετές βδομάδες θα εφαρμοστούν όταν θα ολοκληρωθεί και η αξιολόγηση και η πλήρη διασύνδεση αυτού του συστήματος για να μην υπάρχει καμία περίπτωση να διαφύγει της προσοχής ένας ασθενής που αντιμετωπίζει επείγον ζήτημα.
Επιστέγασμα της ισχυρής συμμαχίας Ελλάδας και ΗΠΑ αυτή η συνεργασία
Από τη μεριά της η Αμερικανίδα πρέσβης στην Ελλάδα Κίμπερλι Γκίλφοΐλ ( Kimberly Guilfoyle) τόνισε ότι είναι ενθουσιασμένη για αυτήν την συνεργασία με τον υπουργό υγείας Άδωνι Γεωργιάδη να απαντά πως «η Ελλάδα θέλουμε να είναι αν όχι η πρώτη, η δεύτερη χώρα στην Ευρώπη που εισάγει αυτές τις τεχνολογίες στην υγεία, προκειμένου να βελτιώσει την επαφή του πολίτη με το εθνικό σύστημα υγείας και να βελτιώσει την καθημερινότητα του.
Η χρησιμότητα αυτών των εργαλείων είναι τέτοια που η εταιρεία Sword Health, παρά το νεαρό της ηλικίας της έχει ήδη κεφαλαιοποίηση δισεκατομμυρίων δολαρίων.

