Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού προχωρά στην πρόσληψη 8.000 περίπου αναπληρωτών εκπαιδευτικών, σήμερα ή το αργότερο αύριο, για την κάλυψη των κενών στα σχολεία, όπως ανακοίνωσε η Υπουργός Σοφία Ζαχαράκη.
Η Υπουργός παρουσίασε, επίσης, τη δημιουργία νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας καταγραφής και πρόβλεψης κενών, με την ονομασία EDU-Plan, που θα τεθεί σε λειτουργία τον Μάρτιο του 2026.
Η κ. Ζαχαράκη υπογράμμισε ότι η προετοιμασία για τη νέα σχολική χρονιά άρχισε από τον Μάρτιο του 2025, με στόχο τον έγκαιρο προγραμματισμό διορισμών και προσλήψεων.
«Φέτος, τον Αύγουστο, διορίστηκαν 10.000 μόνιμοι εκπαιδευτικοί στις δύο φάσεις των 37.000 αναπληρωτών, ενώ η 3η φάση αφορά επιπλέον 8.000 προσλήψεις. «Το στοίχημα είναι να καλύπτουμε τα κενά, αλλά και να αφήσουμε μια παρακαταθήκη προγραμματισμού, διαφάνειας και ποιότητας στην εκπαίδευση», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Η νέα πλατφόρμα EDU-Plan θα λαμβάνει υπόψη οργανικότητες, λειτουργικές ανάγκες, δημογραφικά δεδομένα και τις ιδιαιτερότητες των σχολικών μονάδων, προκειμένου να διαμορφωθεί μια πλήρης εικόνα των αναγκών.
Κάλυψη δυσπρόσιτων περιοχών και παροχή κινήτρων
Η Υπουργός τόνισε ότι από το 2019 ισχύει διπλή μοριοδότηση για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε απομακρυσμένες περιοχές, ενώ ενισχύονται οι δράσεις στέγασης με συνεργασία Δήμων, Υπουργείων και ιδιωτών.
Παράλληλα, θεσπίζεται νέο επίδομα μετακίνησης και στέγασης, έως 150 ευρώ μηνιαίως, μέσω του Κοινωνικού Κλιματικού Ταμείου, για αναπληρωτές που υπηρετούν μακριά από τον τόπο κατοικίας τους.
Αναβάθμιση σχολικών υποδομών και προγραμμάτων
Η κ. Ζαχαράκη αναφέρθηκε στην τοποθέτηση 2.900 νέων διαδραστικών πινάκων, την ανανέωση των σχολικών βιβλιοθηκών μέσω ΕΣΠΑ και την πρόσληψη 400 βιβλιοθηκονόμων για πρώτη φορά.
Επιπλέον, προχωρά η επέκταση του προγράμματος “Μαριέττα Γιαννάκου”, που έχει ήδη ανακαινίσει 431 σχολεία, με στόχο τα 2.000 σχολεία έως το 2028, χρηματοδοτούμενο με 150 εκατ. ευρώ ετησίως.
Δημιουργικές γωνιές και τεχνητή νοημοσύνη στα σχολεία
Η Υπουργός υπερασπίστηκε τη δημιουργία «γωνιάς χειροτεχνίας και δημιουργίας» στα σχολεία, χαρακτηρίζοντάς τη ουσιαστικό μέσο μάθησης που ενισχύει τη φαντασία, την ψυχική ανθεκτικότητα και τη μάθηση μέσω πράξης.
Ανακοίνωσε, επίσης, την έναρξη πιλοτικού προγράμματος επιμόρφωσης εκπαιδευτικών στην αξιοποίηση του ChatGPT, σε συνεργασία με την OpenAI και χορηγία του Ιδρύματος Ωνάση.
Φιλαναγνωσία και έκφραση
Σε 33 σχολεία εφαρμόζεται πιλοτικό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας, σε συνεργασία με Πανεπιστήμια, για την ενίσχυση της γραπτής και προφορικής έκφρασης. «Τα παιδιά θα μάθουν να διαβάζουν εφημερίδες, να αναζητούν πηγές και να συνθέτουν άρθρα», ανέφερε η Υπουργός.
Διαγραφές “αιώνιων” φοιτητών και μη κρατικά πανεπιστήμια
Η κ. Ζαχαράκη επιβεβαίωσε την οριστική εφαρμογή των διαγραφών για φοιτητές που έχουν υπερβεί τον προβλεπόμενο χρόνο σπουδών, με δεύτερη ευκαιρία σε όσους έχουν ολοκληρώσει το 70% των μαθημάτων.
Ανακοίνωσε, επίσης, ότι 12 αιτήσεις για μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια έχουν κατατεθεί και 4 εγκρίθηκαν, ενώ τηρείται η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής για όλους τους υποψήφιους.
«Η Ελλάδα μπορεί να γίνει περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης», τόνισε η Υπουργός, υπογραμμίζοντας ότι ο συνδυασμός δημόσιων και μη κρατικών ιδρυμάτων, ξενόγλωσσων προγραμμάτων και συνεργασιών με το εξωτερικό θα κρατήσει τους νέους στη χώρα.

