• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Οικονομία»Ακρίβεια: Έλεγχοι, πρόστιμα και πλατφόρμες στη μάχη - Πόσο κοστίζει ο οβελίας
Οικονομία

Ακρίβεια: Έλεγχοι, πρόστιμα και πλατφόρμες στη μάχη - Πόσο κοστίζει ο οβελίας

2 Μαΐου, 2024Updated:2 Μαΐου, 2024Δεν υπάρχουν Σχόλια4 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Με αυξημένους ελέγχους στην αγορά από κλιμάκια υπηρεσιών του υπουργείου Ανάπτυξης (ΔΙΜΕΑ κτλ), των Περιφερειών και του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και υπό την απειλή εξοντωτικών προστίμων, επιχειρείται να μπει φρένο σε τυχόν φαινόμενα κερδοσκοπίας καθώς κλιμακώνεται η εμπορική κίνηση της εορταστικής περιόδου του Πάσχα.

Το μέτρο, που χρησιμοποιείται περισσότερο για την αποτροπή τέτοιων φαινομένων, αναμένεται να λειτουργήσει συνδυαστικά με τις γνωστές παρεμβάσεις που κάνει το υπουργείο Ανάπτυξης σε άλλα δύο επίπεδα προκειμένου να υπάρξει ανάσχεση των πληθωριστικών πιέσεων. Το ένα επίπεδο αφορά την δυνατότητα επιλογής της φθηνότερης λύσης για τον καταναλωτή σε συγκεκριμένες κατηγορίες και με συγκεκριμένα προϊόντα μέσα απ’ τις δράσεις «καλάθι του Πάσχα» και «καλάθι του νονού». Οι δύο δράσεις, παρά τα κατά καιρούς επικριτικά σχόλια που έχουν δεχθεί έχουν καταφέρει εν πολλοίς να συγκρατήσουν τις τιμές των προϊόντων τους περίπου στα περυσινά επίπεδα την ώρα που ο πληθωρισμός των τροφίμων εξακολουθεί να αυξάνεται.

Ενδεικτικά η τιμή του αρνιού στα σούπερ μάρκετ κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, δηλαδή περίπου στα 10 ευρώ το κιλό ενώ περίπου ίδιες, ίσως και ελαφρώς χαμηλότερες είναι οι τιμές στα τσουρέκια, τη φέτα ή τα αυγά.

Το δεύτερο επίπεδο αφορά τη μεγαλύτερη διαφάνεια ώστε ο καταναλωτής να μπορεί να έχει μία ξεκάθαρη εικόνα καθώς και τα «εργαλεία» για να κάνει εύκολα έρευνα αγοράς. Στο πλαίσιο αυτό από αυτή την εβδομάδα η ψηφιακή πλατφόρμα e-katanalotis έχει ενισχυθεί και πλέον μέσω αυτής ο καταναλωτής κάνει άμεσα συγκρίσεις επί των ίδιων προϊόντων τις τιμές από κάθε eshop αλυσίδας σούπερ μάρκετ. Μάλιστα του δίνεται η δυνατότητα η σύγκριση να γίνει και επί συνολικής λίστας αγορών προκειμένου να διαπιστώσει απο ποια αλυσίδα μπορεί να προμηθευτεί το σύνολο των προϊόντων που θέλει πιο φθηνά. Οι τιμές ενημερώνονται καθημερινά ενώ οι επιχειρήσεις υποχρεούνται βάσει της νομοθεσίας να κοινοποιούν αυτόματα οποιεσδήποτε αλλαγές.

Το πασχαλινό τραπέζι

Βέβαια όλα τα παραπάνω δεν παύουν να φαίνονται λίγα μπροστά στη «συντριβή» που αισθάνονται τα νοικοκυριά μπροστά στο γενικότερο κόστος ζωής που εξακολουθεί να αυξάνεται, όπως μαρτυρούν τα στοιχεία του πληθωρισμού. Σύμφωνα μάλιστα με τις προκαταρκτικές εκτιμήσεις που δημοσιοποίησε χθες η Eurostat για το μήνα Απρίλιο ο εναρμονισμένος δείκτης τιμών καταναλωτή στη χώρα μας εμφανίζεται να έχει αυξηθεί 1% απ’ τον περασμένο Μάρτιο και 3,2% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2023. Ρυθμός βέβαια κατά πολύ μικρότερος σε σχέση με τα “άλματα” των τιμών τα προηγούμενα δύο χρόνια.

Γι αυτό εξάλλου και η φετινή έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΙΝ.ΕΜ.Υ.-ΕΣΕΕ) που γίνεται με τιμοληψίες σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ, σε ειδικευμένα καταστήματα τροφίμων λιανικής (ζαχαροπλαστεία, οπωροπωλεία, κρεοπωλεία κτλ) και στη Βαρβάκειο αγορά έδειξε σημαντικά αυξημένο το κόστος του πασχαλινού τραπεζιού. Συγκεκριμένα έδειξε μία διαφορά από 16,3% ως 19,3% σε σχέση με την έρευνα του 2023, καθώς υπολόγισε το συνολικό κόστος του πασχαλινού τραπεζιού για 6-8 άτομα μεταξύ 89,04 ευρώ και 130,04 ευρώ. Σημειωτέον πως το Ινστιτούτο δικαιολογεί το μεγάλο εύρος τιμών από την καταγραφή σειράς προϊόντων διαφορετικής ποιότητας, σε αρκετές τοπικές αγορές και διαφορετικούς τύπους καταστημάτων.

Σε κάθε περίπτωση η «μάχη» που φαίνεται να κερδίζεται φέτος είναι αυτή για το κόστος του οβελία2. Κι αυτό διότι όλα σχεδόν τα σούπερ μάρκετ έχουν συγκρατήσει την τιμή κάτω απ’ τα 10 ευρώ το κιλό, μεταξύ 9,79 ευρώ και 9,99 ευρώ. Το κατσίκι το χρεώνουν ένα ευρώ παραπάνω. Στη Βαρβάκειο προς το παρόν οι τιμές ξεκινούν λίγο πάνω απ’ τα 10 ευρώ, στην αγορά του καταναλωτή στην Κεντρική Αγορά Αθηνών (Ρέντης) στα 13 ευρώ και στα συνοικιακά κρεοπωλεία απ’ τα 15 ευρώ περίπου. Σημειωτέον πως στη χονδρική, με βάση το χθεσινό δελτίο τιμών που εξέδωσε ο Οργανισμός Κεντρικών Αγορών Ελλάδος η επικρατούσα τιμή ήταν στα 10,5 ευρώ το κιλό.

Φέτος τα προϊόντα με τις πλέον «τσουχτερές» τιμές σε σχέση με το παρελθόν είναι αναμφίβολα το ελαιόλαδο και η σοκολάτα – κακάο . Κι αυτό διότι εδώ και μήνες καταγράφεται μία εκτίναξη των διεθνών τιμών τους λόγω των μεγάλων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι σοδειές και όλη η αλυσίδα παραγωγής λόγω της κλιματικής κρίσης. Στα προϊόντα με βάση το κακάο αυτή η εκτίναξη της τιμής φαίνεται κυρίως στα ζαχαροπλαστεία. Στα ράφια των σούπερ μάρκετ θα τα διαπιστώσει κανείς στα σοκολατένια αυγά, λαγουδάκια και σε οποιοδήποτε άλλο εποχικό προϊόν και όχι τόσο στις επώνυμες σοκολάτες. Κι αυτό διότι οι σοκολατοβιομηχανίες εάν προβούν σε ανατίμηση κάποιου προϊόντος, με βάση τα τελευταία μέτρα του υπ. Ανάπτυξης, απαγορεύεται να κάνουν οποιαδήποτε προσφορά για τρεις μήνες για να φέρουν τις ανατιμήσεις πιο ... γλυκά στους πελάτες τους (σ.σ. πάγια τακτική όλων των εταιρειών τροφίμων) και ως εκ τούτου φοβούνται την απώλεια μεριδίων.

ακρίβεια
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous Article12 θέσεις στο Δήμο Ξάνθης
Next Article Η επικράτηση Κασσελάκη στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ ισοδυναμεί με το πολιτικό τέλος Τσίπρα

Related Posts

Morgan Stanley για Ελλάδα: Σταθερή ανάπτυξη με μοχλό τις επενδύσεις - Καμπανάκι για τα υψηλά ενοίκια

21 Μαΐου, 2025

Κληρονομιές με χρέη: Οδηγός για αποδοχή ή αποποίηση και φορολογικές υποχρεώσεις

21 Μαΐου, 2025

Εφορία-ΕΦΚΑ: Τέλος Ιουνίου στα «μανταλάκια» οι μεγαλοοφειλέτες - Δεύτερη ευκαιρία έως 20/6 για ρύθμιση χρεών

21 Μαΐου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.