• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Οικονομία»Ακρίβεια: Έρχεται νέο κύμα ανατιμήσεων – Αυξάνονται οι τιμές σε 400 προϊόντα
Οικονομία

Ακρίβεια: Έρχεται νέο κύμα ανατιμήσεων – Αυξάνονται οι τιμές σε 400 προϊόντα

23 Ιανουαρίου, 2023Updated:23 Ιανουαρίου, 2023Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Σφυροκοπούν τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς τα απανωτά κύματα ακρίβειας στα προϊόντα πρώτης ανάγκης, με τους καταναλωτές να εντείνουν το «κυνήγι» της χαμηλότερης τιμής σε σούπερ μάρκετ, φούρνους, κρεοπωλεία και λαϊκές.

Εκτιμάται ότι ο πληθωρισμός στα τρόφιμα και τον Ιανουάριο θα εξακολουθήσει να «τρέχει» με υψηλότερο ρυθμό συγκριτικά με εκείνον του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (σ.σ. τον Δεκέμβριο ήταν στο +15,5%, όταν ο ΔΤΚ ήταν στο 7,2%, δηλαδή υπερδιπλάσιος), με τους ευάλωτους και τους έχοντες μεσαία εισοδήματα να περιμένουν το βοήθημα του Market Pass (κάρτα αγορών), προκειμένου να μειώσουν κάπως τις αβάσταχτες επιβαρύνσεις.

Έρχεται νέο κύμα ακρίβειας

Κι ενώ η κατάσταση είναι ήδη πολύ δύσκολη, με το «καλάθι του νοικοκυριού», αλλά και τις αυξήσεις στον κατώτατο μισθό και τις συντάξεις να μην μπορούν να αποτελέσουν τον «κυματοθραύστη» στην ακρίβεια, νέες ανατιμήσεις έρχονται σε λίγες ημέρες.

Σύμφωνα με πηγές από την αγορά, οι πρώτες αυξήσεις θα περάσουν σταδιακά στα ράφια και τα ψυγεία των σούπερ μάρκετ στις αρχές του Φεβρουαρίου, ενώ έχουν αρχίσει να «τσιμπάνε» και τα προϊόντα που πωλούνται στα πρατήρια άρτου και στα κρεοπωλεία.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τουλάχιστον 400 βασικά αγαθά θα γίνουν ακόμη πιο ακριβά τις επόμενες εβδομάδες για πολλά νοικοκυριά.

Εκτιμάται ότι η τιμή στα ζυμαρικά θα ανέβει έως και 20%, στα τυροκομικά είδη έως και 18%, στο ψωμί και στα δημητριακά έως 15%, στο ελαιόλαδο και στις βρεφικές κρέμες έως 11%, ενώ στα προϊόντα καθαρισμού και στα απορρυπαντικά έως 20%. Κι όλα αυτά την ώρα που το περιεχόμενο στις συσκευασίες μειώνεται.

Ακριβαίνουν και τα φθηνά

Η ολοένα και μεγαλύτερη ζήτηση για τα φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (Private Label) αποτυπώνει γλαφυρά την προσπάθεια μερίδας των καταναλωτών να τα βγάλουν πέρα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ένα καλάθι 60 βασικών προϊόντων τον Δεκέμβριο κόστιζε 137,52 ευρώ, όταν το αντίστοιχο καλάθι με 60 επώνυμα προϊόντα κόστιζε 197,80 ευρώ, δηλαδή άνω του 30% ακριβότερα.

Ωστόσο, με βάση τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων IRI, τα φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ακριβαίνουν περισσότερο σε σχέση με τα αντίστοιχα επώνυμα προϊόντα.

Ειδικότερα, το καλάθι των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έχει ανατιμηθεί κατά 11%, ενώ κατά 7,6% έχει ανατιμηθεί το καλάθι των επωνύμων. Οι πωλήσεις σε αξία έχουν αυξηθεί 16,8% στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, όταν στα επώνυμα έχουν ανέβει κατά 5%.

Σημειώνεται ότι και σε επίπεδο τεμαχίων τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν υψηλότερες επιδόσεις, καθώς είναι τα μόνο που εμφανίζουν ανάπτυξη, του «καλαθιού του νοικοκυριού» βοηθούντος.

Επώνυμα σε χαμηλή τιμή

Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, από τις αρχές Φεβρουαρίου το «καλάθι του νοικοκυριού» θα «γεμίσει» με λίγα παραπάνω επώνυμα προϊόντα τα οποία στόχος είναι να έχουν χαμηλότερη τιμή σε σχέση με τις αρχές Νοεμβρίου, όταν δηλαδή λανσαρίστηκε το μέτρο.

Συγκεκριμένα τα επώνυμα θα προέλθουν από 6 κατηγορίες και όχι τις 51 που συμμετέχουν στο «καλάθι». Πρόκειται για το ρύζι, τα όσπρια, τον καφέ (κατά βάση ο στιγμιαίος), τα μακαρόνια, το αλεύρι και κατά πάσα πιθανότητα το γάλα.

super market ακρίβεια
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΠαγκόσμια πρώτη για την MYTILINEOS: Τα Οικονομικά Αποτελέσματα του 2022 θα παρουσιασθούν σε περιβάλλον Metaverse στις 26 Ιανουαρίου
Next Article LIVE - H συνέντευξη Τύπου του πρωθυπουργού για οικονομία, ανάπτυξη και αγορά εργασίας

Related Posts

ΤτΕ: «Βλέπει» πληθωρισμό 2,5% το 2025 στην Ελλάδα - Πιέσεις από ενοίκια, έμμεσους φόρους και μισθούς

16 Ιουνίου, 2025

JP Morgan: «Βλέπει» ανάπτυξη 2,2% για την Ελλάδα το 2025 και 2% το 2026 - Ποντάρει στα ελληνικά ομόλογα

16 Ιουνίου, 2025

Ακρίβεια στις παραλίες: Οι Αθηναίοι εγκαταλείπουν τις ξαπλώστρες για ελεύθερες ακτές

16 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.