Τα οικονομικά αποτελέσματα για το α’ τρίμηνο 2025 (μη ελεγμένα από Ορκωτούς Ελεγκτές) ανακοίνωσε ο όμιλος Άβαξ, τα οποία παρουσιάζουν ενίσχυση των οικονομικών αποτελεσμάτων έναντι της συγκρίσιμης περιόδου του 2024, όπως επισημαίνει η εταιρεία στην ανακοίνωσή της.
Αναλυτικά, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις για το α’ τρίμηνο του 2025, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του ομίλου αυξήθηκε κατά 22,9% σε €177,7 εκατομμύρια έναντι €144,5 εκατομμυρίων στο αντίστοιχο τρίμηνο του 2024. Ο αυξημένος κύκλος εργασιών του τρέχοντος έτους οφείλεται στο γεγονός ότι τα νέα έργα μπαίνουν σε φάση πλήρους εκτέλεσης.
Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών εξόδων και αποσβέσεων (ΕΒΙΤDA) του ομίλου ανήλθαν σε €26,2 εκατομμύρια στο α’ τρίμηνο του 2025 έναντι €24,7 εκατομμυρίων στο συγκρίσιμο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, κυρίως λόγω της αύξησης του EBITDA του κλάδου της κατασκευής, ως αποτέλεσμα της εκτέλεσης έργων τα οποία προσφέρουν σημαντικά υψηλότερα περιθώρια κέρδους.
Τα καθαρά κέρδη μετά φόρων του ομίλου ανήλθαν σε €11,9 εκατομμύρια στο φετινό πρώτο τρίμηνο έναντι €8,1 εκατομμυρίων στην αντίστοιχη περίοδο του 2024, όταν είχε συμπεριληφθεί καθαρό κέρδος ύψους €2,2 εκατομμυρίων από τη διακοπείσα δραστηριότητα της Volterra.
Εξέλιξη δανεισμού
Ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός του ομίλου (συμπεριλαμβανομένων των υποχρεώσεων από leasing εξοπλισμού) αυξήθηκε κατά €16,9 εκατομμύρια σε €254,3 εκατομμύρια την 31.03.2025, από € 237,5 εκατομμύρια την 31.12.2024, αλλά ο δείκτης μόχλευσης (Καθαρός Δανεισμός / EBITDA) παραμένει ιδιαίτερα χαμηλός στο 2,38x. Η μικρή αύξηση του δανεισμού οφείλεται στην καταβολή της συμμετοχής των κεφαλαίων του ΣΔΙΤ Κεδρηνός Λόφος (Flyover Θεσσαλονίκης) και στην αύξηση του Κεφαλαίου Κίνησης, λόγω της αύξησης του τζίρου.
Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων έργων του Ομίλου την τρέχουσα περίοδο ανέρχεται σε €3 δισ., χωρίς ουσιαστική μεταβολή έναντι του τέλους του 2024, παρά την επιτάχυνση του ρυθμού υλοποίησης των έργων του Ομίλου. Εντός του 2025 ο Όμιλος έχει υπογράψει συμβάσεις αξίας περίπου €0,25 δις ενώ υπάρχουν επίσης συμβάσεις προς υπογραφή. Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο είναι ισόποσα 4 μοιρασμένο μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών έργων & ΣΔΙΤ, ενώ τα έργα του εξωτερικού αντιπροσωπεύουν το 18% του συνόλου.